Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:05:32 GMT

سه بهمن در گردنه ژالانه سروآباد سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۰۴۶۰

سه بهمن در گردنه ژالانه سروآباد سقوط کرد

دیاری استواری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش شدید برف و کولاک از دیروز در گردنه ژالانه محور ارتباطی سروآباد به پاوه در استان کرمانشاه و محور ارتباطی شهر اورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن آغاز شده و باعث کند شدن تردد در این گردنه شده است.

وی افزود: بارش سنگین برف که ارتفاع آن به بیش از ۶۰ سانتی متر می رسد باعث سقوط سه بهمن سنگین و نیمه سنگین در این گردنه شد که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیروهای راهداری مستقر در این گردنه مسیر بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد یادآور شد: از دیروز تاکنون ۶۲ خودرو در گردنه ژالانه گرفتار برف و کولاک شده بودند که با حضور به موقع نیروهای راهداری رها سازی شدند.

وی اضافه کرد:  تعداد ۳۶ نفر از مسافران و رانندگان نیز که گرفتار برف و کولاک شده بودند، در راهدارخانه گردنه ژالانه اسکان اضطراری داده شده و یک وعده غذایی نیز به آنها داده شد که با بازگشایی مسیر به راه خود ادامه دادند.

استواری تاکید کرد: تردد در گردنه ژالانه تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و رانندگان و مسافران در صورت تردد، حتما زنجیر چرخ و سایر تجهیزات ایمنی همراه داشته و از سالم بودن برف پاکن و سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: تمام راه های مواصلاتی شهرستان سروآباد نمک پاشی و برف روبی شده است و تردد در این مسیرها بدون هیچ مشکلی برقرار است ضمن اینکه تردد در گردنه مارانی در محور ارتباطی سروآباد کامیاران نیز با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد یادآور شد: تعداد ۲۱ نفر از نیروهای راهداری با ۱۷ دستگاه ماشین آلات برف روبی از روز گذشته در حال آماده باش و برف روبی مسیرهای ارتباطی این شهرستان هستند.  

گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در کردستان محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن با ۱۲ هزار نفر جمیت است.

گردنه دالانی نیز در محور ارتباطی سروآباد کامیاران از گردنه های مهم و مرتفع این شهرستان است که بارش برف و باران و کولاک در این گردنه گاها موجب کند شدن تردد در این گردنه می شود.
شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آبان در سراسر کشور شروع ‌شد اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی حدود یک ماه زودتر از موعد آغاز ‌شده است.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان دارای ۳۸ گردنه در مسیرهای بین شهری و ۶۶ گردنه در مسیرهای روستایی دارد که در اکثر مواقع شاهد یخبندان و برف و بوران است.

طول راه های تحت پوشش راهداران این استان در مسیرهای بین شهری یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر و راه های در مسیرهای روستایی نیز ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.  
 

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری سروآباد اورامان تخت بارش برف پاکسازی تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری سروآباد اورامان تخت بارش برف پاکسازی تردد جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری سروآباد اورامان تخت بارش برف پاکسازی تردد جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»

امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی مسیر ارتباطی پاوه-مریوان در گردنه ته‌ته، بازدید و از نزدیک در جریان زحمت راهداری پاوه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ به همراه علیرضا حیدری فرماندار پاوه، محمد نادر شهبازی سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از عملیات برف‌روبی و بازگشایی گردنه ته‌ته در محور پاوه به مریوان بازدید کرد.

️امام جمعه پاوه در این بازدید، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش خستگی‌ناپذیر نیروهای زحمتکش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه قدردانی و برای آن‌ها آرزوی توفیق کرد.

به گزارش ایمنا، گردنه ته‌ته بدون تردید صعب‌العبورترین مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه است که ۱۷ کیلومتر آن مربوط به حوزه راهداری شهرستان پاوه و ۴ کیلومتر آن مربوط به سروآباد (کردستان) است.

گردن ته‌ته، به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً ۶ ماه از سال بسته است و بازگشایی این مسیر در اوایل بهار هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به این گردنه می‌کشاند.

کد خبر 747299

دیگر خبرها

  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»