Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان هرمزگان گفت: در برآوردهای اولیه خسارت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در هرمزگان در پی سیل اخیر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزیابی شد.

محمد پایان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سیل اخیر استان هرمزگان بیش از هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش لیردف شهرستان جاسک و همچنین بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد دچار خسارت‌های اورژانسی و اولیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلافاصله در همان روزهای نخست کمک‌های اورژانسی به مددجویان انجام و با حضور فرمانداران و برگزاری جلسات مدیریت بحران در این شهرستان‌ها هزار بسته غذایی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان بین مددجویان توزیع شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: پس از بارندگی‌های اخیر در کل استان سه هزار و ۸۴ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) دچار مشکل شده‌اند که  بیشترین آسیب‌ها در بخش تخریب منازل مسکونی بخصوص در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد بوده و ۱۳۴ مورد از این منازل نیازمند تعمیر و احداث فوری هستند.

پایان تصریح کرد: در برآوردهای اولیه خسارت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در هرمزگان در پی سیل اخیر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزیابی شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مددجویان در لوازم ضروری چون یخچال، فرش، کولر، آب‌گرم‌کن، پتو و پوشاک دچار خسارت شده‌اند، افزود: برای رفع مشکلات دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در بشاگرد و جاسک نیز که با مشکل از بین رفتن لوازم‌التحریر، کیف و ... مواجه شده بودند،  ۵۰ میلیون تومان کمک نقدی صورت گرفت.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره)  استان هرمزگان اظهار کرد: در قالب گروه‌های جهادی و با هماهنگی دفتر مرکزی این نهاد در تهران و حضور در مناطق سیل‌زده شرق استان هرمزگان، حقوق فوق‌العاده‌ای نیز برای هزار خانوار مددجو در نظر گرفته و به حسابشان واریز شد.

پایان بیشترین نیاز مردم در مناطق سیل‌زده استان هرمزگان را وسایل گرمایشی و لوازم ضروری مانند یخچال، فرش و کولر عنوان کرد و گفت: هزار تخته پتو به ارزش ۱۳۵ میلیون تومان و همچنین ۴۰ تن آرد و  ۱۰ تن برنج به ارزش ۱۰۳ میلیون تومان از محل اعتبارات این نهاد تهیه و در مناطق سیل‌زده توزیع شده است؛ به‌گونه‌ای که در بعضی مناطق صعب‌العبور که در اثر سیل امکان عبور وسایل نقلیه وجود نداشت برای ارسال به‌موقع از حیواناتی مانند الاغ  استفاده کردیم.

پایان با اشاره به کمک‌های مردم نوع‌دوست و همیشه درصحنه استان هرمزگان، گفت: تاکنون کمک‌های اهدایی توسط خیران و مردم شامل آب‌معدنی، بخاری، پوشاک و بسته‌های غذایی بوده که به مناطق سیل‌زده استان ارسال شده است و همچنین با همکاری گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی لازم جهت تهیه تعدادی لوازم گرم‌کننده بااعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان انجام‌شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان افزود: با توجه به تخریب تعدادی زیادی از منازل مددجویان در سیل اخیر و نداشتن سرپناه، در حال حاضر بازسازی منازل مددجویان مهم‌ترین و ضروری‌ترین خدمت موردنیاز آن‌ها است و ارائه این خدمت به محرومین شرق استان نیازمند مشارکت مردم، خیرین و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی سیلاب در هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان، محمد کریمی در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

کد خبر 6097350

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود