Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:51:23 GMT

افزایش بارش برف و باران در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۰۸۷۴

افزایش بارش برف و باران در خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش‌ها که از نواحی غرب استان آغاز شده است و تا روز شنبه ادامه دارد بیشتر مناطق خراسان رضوی را در بر می‌گیرد، اما بیشترین حجم بارش‌ها به صورت برف و باران در نیمه جنوبی خراسان رضوی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 او ادامه داد: این بارش‌ها برای شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان شامل فریمان، تربت‌حیدریه "مناطق کدکن، بایگ، زاوه"، رشتخوار، تربت‌جام، کوهسرخ، کاشمر، خواف، باخرز، تایباد، گناباد، بردسکن، بجستان، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود، جاده بردسکن به کاشمر و سبزوار پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اثر این بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی، کاهش دید، وزش باد شدید در برخی نقاط توام با کولاک برف، احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی به ویژه ناحیه بینالود و مناطق کوهستانی جنوب استان، یخبندان و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل وجود دارد.
آهنگرزاده با اشاره به افزایش چند درجه‌ای دما در استان خراسان رضوی افزود: بیشینه دمای دیروز مشهد سه درجه سلسیوس بود که امروز به هفت درجه می‌رسد و در روز جمعه تغییرات محسوسی ندارد.
او ادامه داد: کمینه دمای هوا طی این مدت در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی زیر صفر باقی می‌ماند، ولی از برودت هوای شبانه قدری کاسته می‌شود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای هشت درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
آهنگرزاده افزود: بیشترین سرعت وزش باد طی این مدت در بجستان با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیل، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی بر اثر بارش‌های برف و باران در این استان هشدار داد.
بر این اساس وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق به ویژه در نیمه جنوبی و نواحی گرمسیر خراسان رضوی، بارش برف و باران در نیمه شمالی و جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید در سطح استان به ویژه نوار شرقی با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده است.
مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به آمادگی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از سفر‌های غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، عدم صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و به ویژه عملیات کوهنوردی تاکید کرده است.   انتهای پیام//ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت هوا هواشناسی وضعیت آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد : مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • باران در راه خراسان رضوی است
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است