Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی در پاسخ به پیام توییتری وزیر آموزش و پرورش مبنی بر انتقال تجربیات برای بازسازی مدارس در سوریه، بر لزوم در اولویت قرار گرفتن مشکلات نظام آموزش و پرورش کشور و بازسازی مدارس تخریب شده در سیلاب های اخیر تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش وپرورش کشورمان شب گذشته با انتشار یک توییت در صفحه شخصی خود از دیدار با وزیر آموزش و پروش سوریه خبر داد و نوشت:

" امروز در دمشق با همتای سوری‌ام دیدار داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درچند سال درگیری در سوریه حدود ۱۰ هزار مدرسه تخریب شده با توجه به تجربه کشورمان در زمینه بازسازی و تجهیز واحدهای آموزشی در جنگ تحمیلی، به آقای عماد موفق الغرب گفتم آماده انتقال تجربه و دانش فنی‌مان برای بازسازی مدارس سوریه هستیم."

همین توییت کافی بود تا تعداد زیادی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با واکنش نسبت به صحبت های وزیر آموزش و پرورش در دیدار با همتای سوری‌اش، در خصوص وضعیت مدارس و نظام آموزش و پرورش کشور اظهار نگرانی کنند.

مجید رضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین‌ با انتشار یک توییت نوشت:

"جناب وزیر

هر چقدر مایلید تجربه تون را در هرکجای دنیا خرج کنید اما مدیون ملت ایرانید اگر بجای هزینه برای ریشه کن کردن ۲۵۰۰۰ بخاری نفتی ریالی، دیناری، دلاری یا سنتی از بودجه آموزش و پرورش خرج کشور دیگری نمایید."

چراغی که به منزل رواست بر مسجد حرامست

حامد استیری، فعال اقتصادی عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات نیز در صفحه شخصی توییتر خود نوشت:

"جناب آقای حاجی میرزایی، در فرهنگ اصیل و کتب غنی ما به وفور آمده که چراغی که به منزل رواست بر مسجد حرامست"

تو ایران مدارس مدرن کپری خیلی داریم

علی اندیک، فعال کارگری نیز در پاسخ به وزیر آموزش و پرورش نوشت:

"کاش جای دمشق یک سری تشریف میبردید سیستان و بلوچستان تو این سرما و سیل مدارس کپریشون را آب برد کاری که براشون نمی کنید لااقل میگفتی انشالا مدرسه نو میسازیم براتون هر چند نمی سازی. راستی به برادران سوری بگو تو ایران از مدارس مدرن کپری خیلی داریم."

با تجربه بیشتر به سوریه بروید

علی شریعتی مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز با انتشار یک توییت نوشت:

"از حدود ۱۳۰ هزار واحد آموزشی ایران حداقل ۳۰ درصد فرسوده و نیازمند بازسازی جدی و خطر آفرین است.

ان شاءالله بعد از اتمام این مهم در داخل؛ با تجربه بیشتر به سوریه بروید.

انجام یک مانور تجربه تان در سیستان و بلوچستان هم خالی از لطف نیست."

ذره ای از سرریز این دانش و تجربه نصیب دانش آموزان سیل زده خودمان شود!

حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در واکنش به اظهارات محسن حاجی میرزایی نوشت:

"وزیر آموزش و پرورش، از آمادگی ایران برای انتقال تجارب خود در بازسازی مدارس سوریه خبر داد.

صادرات خدمات مهندسی بسیار ارزشمند است، اما کاش وزیر محترم اجازه می دادند ذره ای از سرریز این دانش و تجربه در بازسازی مدارس هم، نصیب دانش آموزان سیل زده در لرستان و سیستان و بلوچستان شود!"

کد خبر 407149

منبع: ایمنا

کلیدواژه: توییتر بخش خصوصي مطالبات بخش خصوصی نائب رئیس اتاق ایران نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران اتاق ایران اتاق بازرگاني ايران چین آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش آموزش و پروش سوریه تحولات سوريه ایران سوریه مرمت و بازسازي بازسازی بازسازی مناطق سیل زده احداث و بازسازی مدارس مدارس فرسوده سیل سيل زده سیلاب سيستان و بلوچستان سیل سیستان و بلوچستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی