Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:24:08 GMT

پاکستان یک فروند موشک بالستیک آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۱۲۱۱

پاکستان یک فروند موشک بالستیک آزمایش کرد

آزمایش این موشک درحالی صورت می گیرد که تنش ها میان اسلام آباد و دهلی نو در شبه قاره بر سر کشمیر همچنان ادامه دارد.

پاکستان و هند که رقیب سنتی یکدیگر در منطقه جنوب آسیا محسوب می شوند هر از چند گاهی موشک های مختلف با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای آزمایش می کنند.

همزمان با یکصد و هفتاد و دومین روز از لغو امتیاز ویژه کشمیر از سوی دولت هند که موجب صف آرایی مجدد میان رقبای هسته ای شبه قاره طی ماه های اخیر شده، بسیاری از کشورهای جهان ضمن هشدار جدی نسبت به بالا رفتن امکان رویارویی میان رقبای هسته ای در جنوب آسیا، بر ضرورت از سرگیری مذاکرات میان اسلام آباد و دهلی نو تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش پاکستان امروز اعلام کرد: موشک بالستیک غزنوی دارای آخرین فناوری پیشرفته است و این موشک زمین به زمین ضمن قابلیت حمل کلاهک هسته ای، می تواند اهداف خود را در مسافت ۲۹۰ کیلومتری نابود کند.

سخنگوی ارتش پاکستان تقویت سامانه بازدارندگی و دفاعی این کشور را از اهداف تولید و آزمایش موشک زمین به زمین غزنوی عنوان کرد.

هند روز یکشنبه گذشته از آزمایش موشک بالستیک «کی۴» با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای از یک سکوی زیر آب در نزدیکی جزیره عبدل‌الکلام خبر داد.

موشک بالستیک به موشک‌هایی گفته می شود که با موتور روشن تا ارتفاع بسیار بالا اوج می ‌گیرند و مابقی مسیر را با استفاده از نیروی جاذبه زمین به سمت هدف می ‌روند که مانند یک سقوط آزاد البته با هدایت صحیح است.

برچسب‌ها هند موشک بالستیک ارتش پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند موشک بالستیک ارتش پاکستان هند موشک بالستیک ارتش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی

این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیرو‌های مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: دانشجو

tags # اسرائیل ، یمن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • فیلم| فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زند
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است