Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یک موج جدید سرما از جمعه به بعد وارد کشور می‌شود که فوق‌العاده سرد است. شاید بتوانیم بگوییم بعد از سال ۸۶ شمسی، سردترین روز‌هایی باشد که ما با آن سروکار داریم...»
به گزارش «تابناک»، محمد اصغری که با بذله گویی و شوخی حین اعلام گزارش هواشناسی در تلویزیون، برای خود اسم و رسمی به هم زد و به بالاترین سطوح مدیریتی سازمان هواشناسی کشور نیز راه یافت، چند روزی است که با انتشار یک ویدئو به شدت در کانون افکار عمومی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن گونه که این کارشناس در ویدئویش با مرد در میان می‌گذارد، موج سرمایی که از جمعه وارد کشورمان می‌شود، در یک دهه گذشته بی‌سابقه است و رهاورد ورود و فعالیت این موج، کاهش شدید دما و بارش وسیع و شدید برف است. موضوعی که اصغری وعده پیگیری و تشریحش را در ویدیو‌های بعدی را می‌دهد.
یادآوری بحرانی که در سال ۸۶ گریبان شمار زیادی از ایرانیان را گرفت و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد کافی ست تا سخنان این کارشناس هواشناسی به شدت مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد، دست به دست شود و بازتابش در فضای مجازی آنقدر زیاد باشد که به اصطلاح، «ترند» شود.
البته این سخنان که با تیتر‌هایی شبیه «بی‌سابقه‌ترین سرمای یک دهه گذشته جمعه به تهران می‌رسد» در رسانه‌های کشورمان نیز بازتاب وسیعی یافته، ساعاتی بعد از انتشار توسط یکی از کارشناسان سازمان هواشناسی و در اخبار صبحگاهی صداوسیما تکذیب می‌شود، اما این تکذیب برای توقف بازنشر ادعای مطرح شده کافی نیست تا مدیر مربوطه در سازمان هواشناسی مجاب به واکنش شود.
ساعاتی پیش صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در واکنش به این خبر می‌گوید: «خبر ورود موج سرمای بی‌سابقه در ۱۰ سال اخیر به کشور از جمعه ۴ بهمن ماه درست نیست و تایید نمی‌شود.» و در ادامه تاکید می‌کند که «دمای هوا از روز جمعه بین ۵ تا ۱۰ درجه در برخی از مناطق کشور کاهش می‌یابد» تا مبادا کاهش دما موجب شود برخی ادعا‌های اصغری را باور کنند.
در پی این تکذیب هاست که اصغری مجاب می‌شود از ادعاهایش دست بکشد و با طرح ادعایی جالب، تلاش کند همه چیز را به حالت عادی بازگرداند. او می‌گوید: «هرچه ما جلوتر رفتیم، مدل‌ها معتدل‌تر و ضعیف‌تر شد. مدل‌ها نشان می‌دهند شرایط عادی است و غیرمتعارف نیست. البته بامداد شنبه و صبح یکشنبه هوا سرد می‌شود که به‌طور نسبی در مقایسه با شرایط نرمال سردتر است.»
وی که با ادعاهایش به صدر اخبار این روز‌ها گره خورده، بی آنکه عذرخواهی کند یا نشانه‌ای از پذیرش اشتباه بروز دهد، ادامه می‌دهد: «این موج از شمال غرب اروپا آمده و الان در مرکز اروپاست و در این مدت روند کاهش دما اتفاق می‌افتد؛ اما الان که ما روند کاهش دما را بررسی می‌کنیم، غیرمتعارف نیست. پیش‌بینی ما این است که حداکثر می‌تواند تا ۱۰ درجه کاهش دما اتفاق بیافتد.»
اصغری در ادامه یادآور می‌شود که طی امروز و فردا افزایش دما را پیش رو داریم که «یک مقدار غیرطبیعی» است و بعد به شرایط نرمال یعنی کاهش دما خواهیم رسید. نکته‌ای که به باور وی، موجب تلطیف شدن موجی خواهند شد که در راه کشورمان قرار دارد و می‌توانست سرمایی بی سابقه بیافریند و همگان را به مانند بحران ۸۶ به دردسر بیاندازد.
وضعیت وخیمی که موجب شده بود کمبود نان و بخاری برقی در اغلب نقاط کشورمان حاکم شود و مسئولان به مانند اغلب اوقات، غافلگیر شوند! غافلگیری‌ای که قرار بود به یمن هشدار به موقع اصغری در روز‌های آتی خبری از آن نباشد، اما حالا شخص می‌شود که بزرگترین غافلگیری یعنی ارائه اطلاعات نادرست رقم خورده است. گزارشی که بد نیست هشیاری ما و مسئولان را به دنبال داشته باشد، اما پیش از آن یادآوری می‌کند که هرچیزی را نباید باور کرد حتی اگر گزارش چهره‌ای مشهور باشد که سال‌ها در رسانه ملی برایمان آب و هوا پیش بینی کرده!

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه اجلاس داووس علی دیواندری اکبر طبری حسن دیاب سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه محمد اصغری هواشناسی پیش بینی آب و هوا مکانیسم ماشه اجلاس داووس علی دیواندری اکبر طبری حسن دیاب سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت: بر پایه بررسی نقشه های پیش یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899080

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • اتهامات این ۱۰۴ نفر را پنهان نکنید + فیلم | به فکر امنیت ملی خود باشید
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید