Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@05:32:44 GMT

به سرم شلیک کن زیرا رؤیایی دارم

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۱۴۷۰

به سرم شلیک کن زیرا رؤیایی دارم

یادم هست دوازده یا شاید هم سیزده سال پیش بود که برای بخش حوادث روزنامه عکاسی می‌کردم. به همراه سینا قنبرپور می‌رفتیم خیابان شاپور اداره آگاهی. چندین بار رفته بودم سر صحنه خودکشی یا حوادثی که بهتر است از مکان و زمان‌شان نامی نبرم.

بعدها که از همان مکان‌ها عبور می‌کردم می‌توانستم عکس گرفته شده را در ذهنم بازسازی کنم وقتی جمعیت دایره شده بودند حول جسد بی‌جان مرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اکنون که دوباره ایستاده بودم همان جا، تعداد کثیری پا با کفش‌های رنگ و وارنگ می‌گذشتند از آنجایی که پارچه را کشیده بودند روی جسم سرد مرد و سکه‌هایی که پرت شده بودند اطراف اش. حالا دیگر کسی یادش نبود که چند روز پیش یا چند هفته پیش یا چند سال پیش در این پیاده رو چه اتفاقی رخ داده بود. اما عکس اش همراهم بود در ذهنم. و ناگهان سر برگرداندم و نظاره کردم تمامی شهر را که چقدر ماجرا دارد در زیر تن دادن اش به زندگی روزمره و چقدر مکان‌ها دارد که می‌شود از آنها عکس گرفت و داستان اش را دوباره بازخوانی کرد.

این عکس هم از همین قاعده پیروی می‌کند. زمانی که مارتین لوتر کینگ جونیور در سال 1968 روی این بالکن ترور شد، ازاین ساختمان به‌عنوان متل استفاده می‌شد و اکنون بخشی از موزه ملی حقوق مدنی در ممفیس ایالات متحده است. لوتر کینگ چند سال قبل‌اش توانسته بود در برابر بنای یادبود «آبراهام لینکلن» برای نزدیک به دویست و پنجاه هزار نفر سخنرانی کند و بگوید: «من رؤیایی در سر دارم». حالا بعد از گذشت نیم قرن از کشته شدن اش تاج گلی در همان جایی که گلوله به سرش اصابت کرد، آویخته شده است. نمی‌دانم می‌توانید برگردید به آن روز و صحنه را روی بالکن تصور کنید که اطرافیان اش چگونه هراسان به‌ دنبال تیرانداز می‌گشتند یا عده‌ای برای در امان ماندن از احتمال شلیک بعدی خمیده به‌دنبال جان پناهی می‌گردند؟ از داخل این عکس صدای فریاد و شیون می‌آید. لوتر کینگ چند سال قبل از کشته شدن اش در نامه‌ای می‌نویسد: «زمانی می‌رسد که ظرفیت تحمل انسان تمام می‌شود و دیگر مایل نیست تا در ورطه ناامیدی فرورود.»‌‌

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

خبرگزاری فارس از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس گزارشی تهیه کرده است.

این خبرگزاری نوشت: امروز جمعی از اهالی روستای جمال احمد بندرعباس در اعتراض به حادثه در محدودۀ این روستا در مقابل فرمانداری شهر تجمع کردند.

فیلم‌های منتشرشده از این تجمع نشان می‌دهد معترضان پس از حضور در مقابل فرمانداری با مسئولان استان گفتگو کرده‌اند.

اما ماجرا چیست؟ عصر دیروز در جریان تعقیب‌وگریز پلیس و یک خودروی کوییک در بندرعباس، پلیس طبق قانون به‌کارگیری سلاح به‌سمت لاستیک خودرو شلیک کرده که یکی از تیر‌ها به یکی از سرنشینان خودرو برخورد کرده و باعث فوت او شده است.

فرماندهی انتظامی بندرعباس دربارۀ این ماجرا گفته: مأموران در ادامۀ طرح مقابله با قاچاق خودرو‌های شوتی سوخت‌بر، به یک دستگاه خودروی کوییک دارای شیشه‌های کاملا دودی، با دو نفر سرنشین مشکوک شدند، اما سرنشینان این خودرو به اخطار پلیس بی‌توجهی کردند و با انجام حرکات نمایشی خطرناک و تغییر مسیر به‌سمت اتوبان متواری شدند.

مأموران نیز با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح، با هدف متوقف‌کردن خودرو، اقدام به شلیک به سمت لاستیک کردند که با توجه به سرعت بالا و وجود پستی و بلندی‌های زیاد مسیر حرکت، تیر شلیک شده، پس از انحراف، به سرنشین خودرو اصابت کرده و منجر به فوت او شد.

بررسی‌های اولیه از فعالیت این خودرو در زمینۀ قاچاق سوخت خبر می‌دهد، اما نتیجۀ نهایی بررسی‌های تخصصی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

tags # بندرعباس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فیلم| شلیک توپخانه ارتش سریلانکا در مراسم استقبال از رئیسی
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • جزییات پرونده‌های قاچاق دختران/ ماجرای پروژه کینگ چیست؟
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و خانه فساد؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و رافائل/ باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ببینید | لحظه اصابت موشک یا پهپاد شلیک شده از سوی حزب‌الله به خلیج حیفا