Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای اداری استان با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: انتخابات تجلی مردم سالاری و مظهر اراده مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود است.

او افزود: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون شهدا و موهبتی است که انقلاب اسلامی به ملت ایران اعطا نموده است و بنابراین لزوم صیانت و حفاظت از آن برای همه مردم و مسئولان واجب و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: انتخابات در بطن خود آزادی، قانون‌مداری، امنیت و مردم سالاری را دارا می‌باشد، لذا حاکمیتی موفق خواهد بود که بتواند با برگزاری انتخابات سالم به تمامی این مولفه‌ها دست یابد.

خدادادی اظهار داشت: بی‌شک صیانت و حفاظت از انتخابات زمینه حضور حداکثری و مشارکت مردم در سطح بالای آن را با رعایت موازین شرعی و قانونی فراهم می‌کند و این امر یکی از اهداف متعالی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

او در ادامه با اشاره به آسیب‌هایی که انتخابات را تهدید می‌کند گفت: یکی از آسیب‌هایی جدی که موجب سلب اعتماد و باور سوزی در بین مردم می‌شود استفاده از امکانات دولتی بر له یا علیه نامزد‌های انتخاباتی است لذا دستگاه قضایی استان با حساسیت و قاطعیت به این مقوله ورود کرده و با متخلفان در این حوزه در هر جایگاه و مقامی که باشد بدون در نظر گرفتن جناح‌بندی‌های سیاسی و گروهی طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه به جرایم و تخلفات انتخابی مربوط به مسئولان، مدیران و کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: طبق قانون هر گونه تبلیغ برای نامزد‌های انتخاباتی به صورت درج در آگهی توسط نشریات و مطبوعات متعلق به وزارتخانه ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته جرم است.

خدادادی گفت: همچنین اعلام نظر بر له یا علیه نامزد‌ها و جریانات سیاسی در انتخابات توسط رییس و اعضای ستاد انتخابات کشور، رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران، معاونان، مشاوران آن‌ها و اعضای هیئت‌های اجرایی و انتخاباتی بازرسی و سایر دست‌اندرکاران امور اجرایی و نظارت بر انتخابات طبق قانون جرم محسوب می‌شود.

او بیان کرد: استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکت‌ها و موسسات دولتی، شهرداری ها، شرکت ها، سازمان‌های وابسته به آن‌ها و موسساتی که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌کنند و نیز موسسات و نهاد‌های دیگر که دارایی آن‌ها از اموال عمومی است و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مذکور و تشویش اذهان عمومی سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور از جمله تخلفاتی است که طبق قانون مجازاتی برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به بحث لزوم حمایت از سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و افزود: یقیناً توسعه و اشتغال استان مرهون و منوط به سرمایه‌گذاری است، ولی متأسفانه یکی از موانع اساسی در بحث توسعه استان نوع نگاه مسئولان اجرایی به این موضوع است که بیشتر یک نگاه بخشی و جزیره‌ای است در حالی که نگاه به سرمایه‌گذاری در استان باید ملی و کلان باشد.

خدادادی تأکید کرد: نباید اقدامات طوری باشد که شاهد فرار سرمایه از استان باشیم طبیعی است این امر موجب افزایش بیکاری در استان خواهد شد.

او افزود: بیکاری و فقر منشاء بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و می‌تواند خشونت، درگیری، اعتیاد، طلاق و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه به وجود بیاورد، بنابراین ضرورت دارد مسئولین و متولیان امر ضمن اجرای مصوبات کمیته حمایت قضایی سرمایه گذاری و ستاد تسهیل در نوع نگاه خود به سرمایه‌گذاری تجدید نموده و از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی در استان که موجب رونق تولید و اشتغال می‌شود حمایت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس مردم سالاری تخلفات انتخاباتی دادگستری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم

عبدالرسول پورعباس در خصوص میزان سلامت و امنیت برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: این آزمون علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که داشت و فشاری که از جانب فضای تبلیغاتی شبکه‌های متقلب به سازمان سنجش وارد می‌شد، خوشبختانه در نهایت سلامت برگزار شد و ما یکی از بی‌نظیرترین و سالم‌ترین آزمون‌های خود را برگزار کردیم.

وی در ادامه از تقلب ۲۵ داوطلب نوبت اول ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمامی این ۲۵ افراد متقلب بازداشت و به پلیس امنیت کشور تحویل داده شدند و در مراحل انجام بازجویی هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در برگزاری نوبت اول کنکور امسال تمامی دستگاه‌های امنیتی کشور با تمام قوا برای تامین امنیت آزمون پای کار آمدند و توانستیم امنیت، آرامش و سلامت آزمون را تامین کنیم.

پورعباس خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از افرادی که به عنوان داوطلب متقلب در جلسه آزمون بازداشت شدند از مناطق مختلف کشور اعم از تهران، غرب، شرق کشور بودند و این افراد در همان دقایق اول آزمون شناسایی و دستگیر شدند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم سوالات آزمون و شخصی سازی دفترچه‌های داوطلبان از دیگر عواملی بود که توانستیم کنکور بی‌نظیری را در امسال برگزار کنیم و خوشبختانه امسال نسبت به سوالات رضایت داشتند و سوالات امسال از تعادل خوبی برخوردار بود.

پورعباس در پایان با تاکید بر اینکه حدوداً ۱۲ درصد داوطلبان نوبت اول کنکور غایب بودند، گفت: معمولاً تعداد غایبین آزمون در گروه‌های مختلف حدود ۱۲ درصد تخمین زده می‌شود؛ اما اگر بخواهیم میانگین را در نظر بگیریم در آزمون نوبت اول نیز همان ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم