Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:06:12 GMT

سمن‌ها در نگهداری از سگ‌های ولگرد ورود پیدا کنند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۲۱۸۶

سمن‌ها در نگهداری از سگ‌های ولگرد ورود پیدا کنند

ایسنا/اردبیل رئیس شورای شهر اردبیل گفت: تشکل‌های مردم نهاد با ورود جدی به حوزه حمایت از حیوانات به ویژه سگ‌های ولگرد شهرداری را در ساماندهی و نگهداری آنها کمک و یاری کنند.

 علیرضا پوستی شامگاه دوم بهمن  در نودویکمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با تلاش شهرداری اردبیل کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب راه‌اندازی شد تا در هوای سرد این حیوانات مورد حمایت قرار گرفته و در یک مکان مناسب با تامین غذا زمینه نگهداری از آنها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با انتقاد از برخی جوسازی‌های منفی و اخبار منتشر شده غیرواقع از نگهداری سگ‌های ولگرد خاطرنشان کرد: با اقدامی که شورا و شهرداری اردبیل در راه‌اندازی این کمپ و ساماندهی سگ‌های ولگرد آغاز کرده است، آمار گزیدگی به شدت کاهش یافته و امنیت هموطنان در رفت و آمدهای مناطق مختلف تامین شده است.
رئیس شورای شهر اردبیل با تاکید بر همراهی تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه گفت: در سال گذشته 171 مورد حمله سگ‌های ولگرد را به افراد شاهد بودیم که منجر به واکسیناسیون در مرکز بهداشت شده بود که این تعداد در سالجاری به کمتر از 109 مورد رسیده و همچنان این روند نزولی را شاهد هستیم.
پوستی ادامه داد: همچنین در مرکر نگهداری سگ‌های ولگرد نیازمند برخی از اقدامات نظیر فنس‌کشی‌ها، عقیم‌سازی، سم‌پاشی و رعایت مسایل بهداشتی و تامین غذای آنها هستیم بطوریکه امیدواریم با همراهی سمن‌ها این حمایت‌ها دوچندان شود.

وانت‌بارها ساماندهی می‌شوند
رئیس شورای شهر اردبیل به طرح ساماندهی وانت‌بارها در شهر اردبیل با امضای همه اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد وانت‌بارها در سطح شهر و همچنین تاثیر این امر بر ترافیک شهری و تبعات فرهنگی و اجتماعی قرار شد با محوریت شورا و شهرداری در اسرع وقت این موضوع پیگیری شده تا با همراهی جدی پلیس راهور و همچنین دستگاه‌های متولی ساماندهی در این زمینه انجام شود.
پوستی بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از خیابان‌ها و معابر اصلی شهر تعدادی از همشهریان نسبت به خرید وانت‌ و نیسان و فروش میوه و سایر مایحاج مردم از این طریق اقدام می‌کنند که ضرورت دارد با تامین پنج نقطه در شهر اردبیل زمینه ساماندهی آنها فراهم آید.
وی افزود: شهروندان از بابت افزایش حضور وانت‌بارها در مناطق مختلف شهر و ایجاد بار ترافیکی سنگین در مسیرهای مختلف گله‌مند هستند که شورا و شهرداری در دو ماه پایانی سال تلاش خواهد کرد تا این امر را همچون معضل دستفروشان ساماندهی کند.
رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: ما انتظار داریم در کنار شورا و شهرداری که نسبت به تامین محل مناسب برای ساماندهی وانت‌بارها اقدام خواهند کرد پلیس راهور و نهادهای مرتبط نیز وارد کار شده و با اقدام به موقع جلوی ازدیاد وانت‌بارها و نیسان‌های سیار را بگیرند.
به گزارش ایسنا،پوستی در پایان گفت: شهرداری موظف به راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای برای عرضه میوه و تره‌بار است بطوریکه که در برخی از نقاط شهر راه‌اندازی این بازارچه شروع شده و در سایر مناطق نیز با تامین زمین مورد نیاز عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سگ ولگرد سمن های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران

 

به گزارش تایناک به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ سیدهادی موسوی مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی افزود: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تاکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی برزگسالان جمع‌آوری شدند.

دیگر خبرها

  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند