Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:40:31 GMT

یک عامل مهمِ پیشگیری از دومین حمله قلبی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۲۳۹۶

یک عامل مهمِ پیشگیری از دومین حمله قلبی

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد وجود چربی شکمی در افرادی که تجربه سکته قلبی داشته‌اند به مفهوم احتمال سکته دیگر است و بنابراین به این افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از تجربه مجددِ این عارضه خطرناک، اندازه دورکمر خود را کاهش دهند. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پزشکان سوئدی اظهار داشتند: در مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته نشان داده شده است که چربی شکمی افراد را در معرض اولین حمله قلبی قرار می‌دهد و نتایج بررسی جدید حاکی از آن است که وجود این چربی‌ها احتمال وقوع سکته بعدی را نیز تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کارولینسکا در سوئد گفت: چاقی شکمی نه تنها خطر اولین حمله قلبی یا مغزی را افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند در تکرار این عارضه نیز موثر باشد.

به گفته این متخصصان، سایز دورکمر مناسب جدا از مصرف داروهای پیشگیرانه و سلامت تست‌های خون، در پیشگیری از حمله قلبی و مغزی در آینده اهمیت دارد. همچنین مصرف غذاهای سالم، رعایت رژیم غذایی متعادل و مرتب ورزش کردن از راهکارهای موثر برای مقابله با چاقی شکمی است.

همچنین چربی شکمی خطرناک است زیرا با بروز عارضه‌هایی همچون فشار خون بالا، قند خون بالا، دیابت و کلسترول بالا همراه است که انسداد عروق را تشدید می‌کند.

در این مطالعه این تیم تخصصی بیش از 22 هزار نفر را که برای اولین بار دچار حمله قلبی شده بودند مورد بررسی قرار دادند. از میان این شرکت‌کنندگان 78 درصد از مردان و نزدیک به 90 درصد زنان دچار چاقی شکمی بودند.

به گزارش هلث دی نیوز، در مدت نزدیک به چهار سال متخصصان مشاهده کردند چاقی شکمی به طور مستقل با حملات قلبی و مغزی کشنده و غیر کشنده مرتبط بوده است. خطر چاقی شکمی در بروز حمله قلبی، مستقل از فاکتورهای دیگر از قبیل استعمال سیگار، دیابت، فشار خون بالا و میزان وزن کلی است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از هلاکت و زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست در حمله پهپادی حزب الله خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در جریان حمله پهپادی حزب الله به المطله در شمال فلسطین اشغالی، دو نظامی کشته شده و دو نظامی دیگر زخمی شده است.

رسانه صهیونیستی حدشوت بزمان گزارش داد: بر اثر حمله با پهپادی انتحاری به المطله دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که دقایقی قبل، اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، مقاومت اسلامی اسلامی امروز دوشنبه با پهپاد انتحاری مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب المطله هدف قرار داد و علاوه بر انهدام ادوات و تجهیزات آنها شماری از نظامیان دشمن صهیونیست را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردند.

کد خبر 6098276

دیگر خبرها

  • دومین حمله مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی درکمتر از۲۴ساعت
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • جزئیات عملیات کرم ابوسالم به روایت رسانه عبری
  • چرا ایران یکی از دشوارترین کشورها برای حمله است؟ پاسخ رسانه برزیلی
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد