Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیادت رییس جمهوری و واعظی از حجت الاسلام شهیدی، تمایل ایران برای مذاکره به نفع منطقه با کشورهای همسایه، تکذیب دیدار انتخاباتی روحانی با اصلاح‌طلبان، پاسخ ایران با تسلیحات دفاعی با کیفیت به هر تهدید برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عیادت رییس جمهوری و واعظی از حجت الاسلام شهیدی،  تمایل ایران برای مذاکره به نفع منطقه با کشورهای همسایه، تکذیب  دیدار انتخاباتی روحانی با اصلاح‌طلبان، پاسخ ایران با تسلیحات دفاعی با کیفیت به هر تهدید از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۳ بهمن ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری از حجت‌الاسلام شهیدی عیادت کرد

رئیس جمهوری روز پنجشنبه با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از حجت‌الاسلام  سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عیادت کرد.

 

حجت الاسلام حسن روحانی در این عیادت ضمن آرزوی سلامتی برای حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، از اقدامات انجام‌شده برای درمان‌ وی مطلع شد.

 

رئیس جمهور همچنین ضمن گفت وگو با پزشکان معالج، در جریان روند مداوای نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و سلامتی وی را از خداوند متعال مسألت کرد.

 

ایران و پاکستان بر تقویت همکاری های حقوق بشری تأکید کردند

سید «محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان روز گذشته (چهارشنبه 2 بهمن) با «شیرین مزاری» وزیر امور حقوق بشر پاکستان در اسلام آباد دیدار و طرفین بر ضرورت تبادل نظر، انتقال تجربیات و برگزاری نشست های مشورتی مرتبط با موضوع حقوق بشر میان کشورهای اسلامی تأکید کردند.

 

آنان، استفاده ابزاری و سیاسی از موضوع حقوق بشر توسط برخی کشورهای مدعی غربی و استانداردهای دوگانه آنان در این قضیه را نیز تقبیح کردند.

 

سفیر ایران و وزیر امور حقوق بشر پاکستان همچنین بر ضرورت تولید محتوا در حوزه حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان با استفاده از منابع غنی اسلامی و فرهنگی مشترک دو کشور تأکید کردند.

 

سفیر ایران با اشاره به نقض حقوق بشر از جمله حقوق زنان، کودکان و تبعیض نژادی در کشورهای غربی و مدعی، خواستار همکاری های مشترک در این زمینه بر اساس تعالیم و فرهنگ غنی اسلام مبنی بر رعایت حقوق جوامع انسانی شد.

 

علل وقوع حادثه جان باختن جمعی از هموطنانمان در تشییع پیکر شهداء در کرمان

دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه لغایت سه شنبه (6 تا 8 بهمن ماه) اعلام شد.

بررسی گزارش های وزارت کشور و اطلاعات در خصوص علل وقوع حادثه جان باختن جمعی از هموطنانمان در تشییع پیکر شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان دردستور کار روز یکشنبه اعضای کمیسیون قرار دارد.

همچنین در روز یکشنبه هفته آتی بررسی طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی نیز انجام می شود.

نمایندگان در روز دوشنبه نیز به بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیر دولتی می پردازند.

 

شورای عالی اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست انتخاباتی به جمع‌بندی نرسید

جلسه شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان عصر امروز به ریاست محمدرضا عارف رئیس این شورا برگزار شد، در این جلسه گزارشی از وضعیت نامزد‌های اصلاح طلب در سراسر کشور از سوی کمیته استان‌ها قرائت شد.

کمیته استان‌های شورای عالی گزارش کرد که در کل کشور صلاحیت ۶۰ نامزد اصلاح طلب تائید شده است، اما امکان دادن لیست انتخاباتی مقدور نیست.

برخی از اعضای شورای عالی اصلاح‌طلبان در این جلسه تاکید کردند که اصلاح‌طلبان با همین آمار و با احتساب برخی از افراد در لایه‌های دوم و سوم لیست انتخاباتی بدهد که سبب مخالفت دیگر اعضا شد.

در نهایت شورای عالی اصلاح‌طلبان در جلسه دیشب خود به جمع‌بندی نرسید و قرار شد جلسه دیگری در این باره برگزار شود.

 

واعظی از حجت‌الاسلام شهیدی عیادت کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور روز پنجشنبه (۳ بهمن) با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی عیادت کرد.

 

محمود واعظی در عیادت از نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گفت‌وگو با پزشکان معالج، در جریان روند مداوای نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت.

 

تمایل ایران برای مذاکره به نفع منطقه با کشورهای همسایه

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری نوشت: در گفت‌وگو با همسایگان از طرف ایران باز است و ما آمادگی خود را برای نقش‌آفرینی در هر کاری که به نفع منطقه باشد اعلام می‌کنیم. ایران از هر اقدامی که امید را به مردم برگرداند و ثبات و سعادت را برای آنها به ارمغان بیاورد استقبال می‌کند..

 

دیدار انتخاباتی روحانی با اصلاح‌طلبان صحت ندارد

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در پیامی توئیتری نوشت:  تنور انتخابات را از جای دیگر و از طریق دیگر باید گرم کرد، از توسل به شایعه به فیک نیوز، آبی گرم نخواهد شد؛ رئیس جمهور نه امروز صبح و نه هیچ زمان دیگری جلسه انتخاباتی نداشته و نخواهد داشت، گرچه روحانی وظیفه خود میداند که همه ارکان را برای انتخاباتی رقابتی و پر شور متقاعد سازد.

 

ایران هر تهدیدی را در هر سطح با تسلیحات دفاعی با کیفیت پاسخ می دهد

امیر سرتیپ حاتمی در نخستین همایش استاندارد کیفیت نیروهای مسلح  و آئین رونمایی از تندیس و جایزه سال کیفیت نیروهای مسلح با بیان اینکه موضوع کیفیت و استاندارد امروزه یک مقوله اساسی در تمامی جنبه ها  و حوزه های انسانی قلمداد می شود اظهار داشت: موضوع " استاندارد" امروزه فقط به محصول و خدمات بسنده نمی شود و بلکه تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر را شامل می شود.

 

وی با اشاره به سقوط هواپیمای خطوط هوایی اکراین در اثر خطای انسانی، نقش بازنگری در فرایندها،  استانداردها،  چارچوب ساختارها، اموزش و تمرین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: موضوعات پیش آمده رابطه تنگاتنگی با مقوله رعایت استانداردها دارد و انشالله ابعاد این حادثه تلخ با دستورات اکید فرمانده معظم کل قوا و سایر روسای قوا رسیدگی و نتیجه به استحضار ملت عزیز ایران اسلامی خواهد رسید.

 

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه در وزارت دفاع همواره بر رعایت الزامات استاندارد ها تأکید داشته ایم و سعی کردیم متناسب با استاندارهای تدوین شده بومی و مورد نیاز نیروهای مسلح تسلیحات دفاعی و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن طراحی، تولید و ارائه کنیم گفت: سیلی سخت نیروهای مسلح در هدف قرار دادن پایگاه امریکایی ها در بالاترین سطح استانداردها  به لحاظ زمانی، کیفیت و دقت نقطه زنی موشک ها انجام شد و اثر این سیلی ملت ایران در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

 

استانداری‌ها با توجه به ادامه بارش‌ها در حالت آماده‌باش باشند

اسماعیل نجار خطاب به استانداران بر آماده باش اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تاکید کرد و گفت: نسبت به استقرار ماشین آلات مجهز به برف روب و نمک پاش در نقاط و گردنه های برفگیر اقدام شود.

 

رییس سازمان مدیریت بحران افزود: از استانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، همدان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، تهران، البرز و قزوین خواسته شده است ضمن تاکید بر آماده باش اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، نسبت به استقرار ماشین آلات مجهز به برف روب، نمک پاش و... در نقاط وگردنه های برفگیر اقدام و در صورت نیاز دستور انسداد مسیرهای مواصلاتی برفگیر را به منظور جلوگیری از تلفات جانی احتمالی صادر کنند.

 

وی با تاکید بر صدور اخطاریه های متعدد و اطلاع رسانی از سوی رسانه های استانی، با رویکرد رعایت موارد احتیاطی بهنگام تردد از مناطق و جاده های کوهستانی، همراه داشتن تجهیزات لازم زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی مورد انتظار است.

 

نجار بر آمادگی و ایجاد تمهیدات لازم و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان و باغداران در راستای پیشگیری از سرمازدگی محصولات تاکید کرد و گفت: فراهم کردن تمهیدات لازم در خصوص حمل و نقل جاده ای و مسیرهای روستایی و مشکلات احتمالی ناشی از سیلاب، برف و کولاک و بهمن و یخبندان در جاده های کوهستانی و در نظر گرفتن امکان اسکان اضطراری و تامین و تجهیز گرمخانه ها برای مسافران و هموطنان گرفتار در مسیرهای متاثر از کولاک نیز باید مورد توجه قراربگیرد و از هم اکنون نسبت به تامین و آماده سازی آن اقدام شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما مسجد مسجد فهما طرح ملی فهما مساجد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در دیدار با «ایون خیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا، درباره تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش موثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت وگوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) گفتگو کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و وزیر امور خارجه ونزوئلا در این دیدار با اشاره به موضوع موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، بر اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکت‌های دانشگاهی ایرانی، تاکید کردند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
آیت الله رمضانی در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک همه ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و گفت: جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز، حمایت بیشتر از مسلمانان، محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه این کشور، خواستار شد.

 ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است
وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار، با خیر مقدم به آیت الله رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و گفت: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

ایون خیل پینتو همچنین با تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این موفقیت قلب همه عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

در این دیدار «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

دیگر خبرها

  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است