Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که افغانستان از مذاکرات طالبان و آمریکا به حاشیه رانده شده، دولت افغانستان برای حمایت از موضع خود در روند صلح تلاش‌ها جهت ایجاد یک اجماع منطقه‌ای را آغاز کرد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دولت در امور صلح افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از تلاش دولت این کشور برای ایجاد یک گروه بین‌المللی جهت حمایت از روند صلح این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان فرمان ایجاد این گروه را صادر کرده و هدف تشکیل آن نیز «تقویت اجماع جهانی و انسجام و هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی در راستای صلح» می‌باشد.

بیانیه می‌افزاید که رهبری این گروه نیز با دولت افغانستان خواهد بود و «عبدالسلام رحیمی» وزیر دولت در امور صلح نیز از هم اکنون دیدارها در این باره را با سفیران برخی کشورها آغاز کرده است.

به گزارش «صدای آمریکا»، رحیمی تاکنون با سفرای کشورهای روسیه، اسپانیا، ترکمنستان، اندونزی و عربستان درباره ایجاد این گروه دیدار کرده است.

دولت افغانستان در حالی برای ایجاد اجماع منطقه‌ای در روند صلح تلاش می‌کند که مقامات این کشور از آغاز مذاکرات آمریکا و طالبان در مهر ماه سال گذشته تاکنون هیچگاه موفق به حضور در این گفت‌وگوها نشده‌اند و طالبان نیز با دست نشانده خواندن دولت از دیدار با مقامات افغان خودداری می‌کند.

ترامپ: طالبان باید بطور قابل توجهی خشونت‌ها را کاهش دهدادعای «بلومبرگ» درباره برخی جزئیات توافقنامه صلح آمریکا و طالباندفتر سیاسی طالبان: هیچ توافقی برای آتش‌ بس نداریم

در حالی که دولت افغانستان بر گنجانده شدن آتش‌بس سراسری به عنوان بخشی از توافق آمریکا و طالبان پافشاری می‌کند مقامات آمریکایی با نادیده گرفتن این درخواست خواستار "کاهش خشونت‌ها" توسط طالبان هستند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد