Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون «الفتح» در پارلمان عراق با اشاره به مصوبه پارلمان درباره خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، تأکید کرد که استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت آمریکا در عراق، نقض حاکمیت این کشور است،

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم علیوی» عضو فراکسیون «الفتح» در پارلمان عراق امروز جمعه گفت که پارلمان عراق نماینده همه طیف‌ها و اقشار ملت است و لذا تصمیم برای خروج نیروهای آمریکایی، رأی همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیوی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» افزود که «تلاش نیروهای آمریکایی برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌های آمریکا و افزایش توان رزمی آن به هر شکلی که باشد مردود است و نقض حاکمیت عراق محسوب می‌شود».

این نماینده پارلمان عراق همچنین تأکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق غیرقانونی است و تصمیم اخیر مجلس نمایندگان عراق نیز کاملا روشن بود و توپ اکنون در زمین دولت است تا این نیروها را اخراج کند و اگر آن را اجرا نکند در آن صورت با واکنش همه جبهه‌ها از جمله ارائه شکوائیه به سازمان ملل و سازمان‌های اسلامی مواجه خواهد شد.

عضو فراکسیون «الفتح» همچنین گفت که تظاهرات میلیونی فردا جمعه در بغداد نیز پیامی به نیروهای آمریکایی است مبنی بر اینکه ملت عراق با حضور آن‌ها در عراق مخالف است و وقت آن رسیده است که از این کشور خارج شوند.

چند مقام نظامی آمریکایی چهارشنبه شب به وقت تهران مدعی شدند که پنتاگون احتمالا برای محافظت از نیروهای خود در عراق،  یک سامانه دفاع موشکی در این کشور مستقر می‌کند. (جزئیات بیشتر)

ادعای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در عراق در شرایطی مطرح می‌شود که پارلمان این کشور رای به خروج نیروهای خارجی از جمله آمریکایی‌ها از این کشور داده و قرار است روز جمعه عراقی‌ها در تظاهراتی بزرگ بر خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان تاکید کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: پارلمان عراق سامانه موشکی پاتریوت آمریکا اخراج نظامیان آمریکایی فراکسیون الفتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین