Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌‌جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح اعتراض به عدم واریز بسته حمایتی تاکنون 26 هزار و 501 سرپرست خانوار به عدم واریز یارانه حمایت معیشتی اعتراض کرده‌اند.

غلامرضا اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در پی افزایش نرخ بنزین و ایجاد منابع از محل اختلاف قیمت آن، دولت از آذرماه امسال پرداخت بسته حمایت معیشتی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جمعیت مشمول یارانه ۴۵ هزار تومانی دولت در استان خراسان‌جنوبی را ۲۲۶ هزار و ۴۶۱ خانوار اعلام کرد و بیان داشت: حدود ۷۹ درصد جمعیت یارانه‌بگیر استان شامل ۱۷۷ هزار و ۶۲۳ خانوار، بسته حمایت معیشتی دریافت می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه خانوارهای معترض به این موضوع می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند، افزود: اعتراض‌های ثبت‌شده، ظرف یک ماه رسیدگی و نتیجه به سرپرستان خانوار ارسال و اگر اعتراض آن‌ها پذیرفته شود یارانه حمایتی طی ماه‌های پرداخت نشده به حساب سرپرستان واریز خواهد شد.

اشرفی عنوان کرد: در طرح حمایت معیشتی برای خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۴۸ هزار و ۸۳۸ خانوار یارانه‌بگیر استان معادل ۷۸.۴ درصد بسته حمایت معیشتی دریافت نمی‌کنند، مطرح کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۵۰۱ سرپرست خانوار استان اعتراض خود را در سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir/ نسبت به عدم واریز بسته حمایتی ثبت کرده‌اند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌‌جنوبی به خانوارهای غیرمشمول در این طرح اشاره و توضیح داد: کسانی که همزمان دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو هستند یا بیش از دو واحد و سه کارگر بیمه شده یا سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند از شمول دریافت یارانه سبد حمایتی خارج می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: همچنین برای خانوارهای یک تا پنج نفره یک سقف معین درآمدی از چهار تا هشت میلیون تعیین شده است که افراد قرار گرفته در آن مشمول یارانه حمایتی نخواهند شد.

انتهای پیام/69039/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی بسته معیشتی یارانه بنزین اداره کل تعاون خراسان جنوبی اعتراض دریافت یارانه معیشتی یارانه بگیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق

بررسیها نشان میدهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی نمی‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان میدهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمیکند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط  مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی 75 درصد و در کمیته امداد 86 درصد  کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی 47 درصد و در کمیته امداد 54 درصد کفایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی