Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه بازار عراق را یک فرصت خواند و گفت: باید از این فرصت خوب استفاده کنیم و نگذاریم فرصت‌سوزی پیش بیاید؛ نباید فرصت تمام شدنی بازار عراق را از دست دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر کرمانشاه که به مناسبت بیست و سومین سالروز ملی صادرات در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی در بازگشایی مرزهای کشور نقش بسیار زیادی داشت و بازگشایی مرز خسروی یادگار این شهید والامقام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خلوص نیت را یکی از ویژگی‌های این قهرمان ملی دانست و گفت: این عاقبت به خیری ایشان ثمره همین خلوص نیت بود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: کار صادرکنندگان منجر به اشتغال می‌شود و آنان علی‌رغم مشکلات کار می‌کنند، اما در شرایط خاص کنونی کشور شاید ما نتوانیم برخی تسهیلات را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی بازار عراق را یک فرصت خواند و تاکید کرد: باید از این فرصت خوب استفاده کنیم و نگذاریم فرصت‌سوزی پیش بیاید؛ نباید فرصت تمام شدنی بازار عراق را از دست دهیم ما نیز در بحث صادرات پیگیری‌های لازم را در دولت انجام می دهیم.

بازوند گفت: بانک‌ها در استان کرمانشاه بد عمل نکرده‌اند و در مجموع بانک‌های استان یک‌هزار و 300 میلیارد تومان وام با بهره چهار و 6 درصد پرداخت کرده‌اند و در ستاد تسهیل استان 103 مصوبه در راستای حمایت از آنان گذرانده‌ایم.

وی ضمن ابراز نگرانی از بروکراسی صادرات، اضافه کرد: 65 درصد از این مصوبات در رابطه با حوزه مالی و بانک‌ها بوده تا مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان را را حل کنیم.

بازوند با اشاره این تعبیر مقام معظم رهبری که «تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند»، گفت: بیکاری به اندازه زلزله بحران در پی دارد و ما با تهیه سندی درصدد کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه برآمده‌ایم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با هزار سخنرانی یک شغل ایجاد نمی‌شود ولی با یک سخنرانی شاید هزار شغل از بین برود.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان از 18.4 درصد در پاییز سال گذشته  به 16.3 درصد در پاییز سال‌جاری کاهش یافته است.

بازوند خاطرنشان کرد: سالانه 7 هزار و 500 نفر از افراد جویای کار جدید به استان اضافه می‌شود و همچنین یک‌ دپو از بیکاران داریم و در عین حال در بعضی جاها شاهد ریزش شاغلین هستیم.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: مقرر شده امسال سه درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم و در سال‌های 99 و 1400 نیز هر کدام سالی 2.5 درصد کاهش بیکاری داشته باشیم تا به میانگین کشوری برسیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور 2 هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم، تاکید کرد: باید موانع سرراه سرمایه‌گذاری را برداریم.

بازوند در پایان با اشاره به اینکه شرایط کسب و کار نسبت به گذشته بهتر شده است، اعلام کرد: استان کرمانشاه از لحاظ امنیت سرمایه‌گذاری جزو 10 استان اول کشور است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق کرمانشاه صادرات شهید استاندار بازوند سردار سلیمانی بروکراسی نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح

صنعت نفت و گاز طی سال های گذشته هدف تحریم ها قرار گرفتند و برای فروش آن ها از مبادی رسمی با مشکلات عدیده ای روبرو شدیم. هدف تحریم کنندگان این بود که از طریق مسدود کردن راه های کسب درآمدهای ارزی کشور به دولت فشار بیاورند که در مذاکرات تسلیم شود. اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و راه هایی برای فروش نفت و گاز کشور پیدا کردیم. فروش گاز کشور از طریق خطوط لوله صورت می گیرد و مشتریان ما همسایگان هستند. در همین راستا، وزارت نفت به اعمال دیپلماسی فعال انرژی به منظور ایجاد بستری برای فروش گاز کشور مبادرت کرد.  در چارچوب سیاست های وزارت نفت شاهد اقداماتی همچون بهبود روابط با ترکمنستان و از سرگیری سوآپ گاز از این کشور و تلاش برای احیای خط لوله صلح (ایران-پاکستان-هند) هستیم.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریم بر اثر به اجرا گذاشتن دیپلماسی فعال انرژی توسط دولت فعلی حاصل شد.  سهراب دل انگیزان، استاد اقتصاد دانشگاه رازی در خصوص دیپلماسی فعال انرژی کشور طی سال های گذشته و حل و فصل مشکلات مان با همسایگان در حوزه انرژی خاطرنشان کرد: منطقی است که باید در تبادلات انرژی خود را در منطقه بهبود ببخشیم و از این فرصت نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: موفقیت در حوزه توسعه روابط با همسایگان در حوزه انرژی بسیار کلیدی و مهم است زیرا که ارتباط با همسایگان در حوزه انرژی به کاهش هزینه های حمل و نقل، بهبود روابط سیاسی و تقویت ارتباطات مرزی منجر می شود و به لحاظ کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری به نفع ماست. به همین دلیل، دیپلماسی انرژی به اجرا گذاشته شده توسط دولت اهمیت دارد. از همین رو دولت توانست هوشمندی خوبی در زمینه از سرگیری سوآپ گاز با ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح داشته باشد.

استاد اقتصاد دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: با توجه به تمامی آنچه در بالا گفته شد، احیای روابط مان با ترکمنستان و از سر گیری سوآپ گاز از این کشور مثبت ارزیابی می شود.

دل انگیزان گفت: برنامه ریزی برای افزایش مبادلات انرژی با پاکستان در وزارت نفت کشور اقدام درستی است. از ابتدا در چارچوب اکو ایران، پاکستان و ترکیه به عنوان بنیانگذاران این سازمان مکلف بودند در بخش هایی که در حوزه های مشترک قرار دارند، رابطه تهاتری با یکدیگر برقرار کنند.

وی ادامه داد: پاکستان به دلیل برخی مشکلات در صدد است که به تقویت روابط با کشورهای همسایه فارغ از مخالفت آمریکا بپردازد. این فرصت خوبی برای تهران است که به تقویت روابط در حوزه انرژی با اسلام آباد بپردازد. در همین ارتباط، قرار شده است که پاکستان خط لوله صلح را در بخش مربوط به خودش تکمیل کند که اتفاق خوبی است.

استاد اقتصاد دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: در برقراری روابط با پاکستان باید مراقبت کنیم که تبادلات با پول ایران و یا پول دو طرف صورت بگیرد. همچنین باید به دنبال انعقاد قراردادهای بلندمدت با اسلام آباد باشیم.

دل انگیزان گفت: کلیت دیپلماسی انرژی به اجرا گذاشته شده توسط وزارت نفت از این منظر که دولت را وارد ارتباطات مسالمت آمیز با کشورهای همسایه می کند، بسیار قابل قبول است.

وی ادامه داد: به اجرا گذاشتن سیاست هایی همچون توسعه زنجیره ارزش محصولات و صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها مثبت ارزیابی می شود. همچنین در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی نیز باید دقت کنیم که ظرفیت خود را برای نگه داشت متخصصان در داخل حفظ کنیم و این سیاست بستری برای خروج متخصصان از کشور نشود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سریال VAR تمام شدنی نیست