Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیر حوزه‌های علمیه کشور یکی از برجسته ترین خصوصیات فردی آیت‌الله خرازی را فرزند زمانه خویش بودن در عرصه علمی و تحقیقی دانست

آیت‎الله اعرافی امروز در آیین اختتامیه بیست و یکمین سال کتاب و سومین جشنواره مقالات علمی حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه عالی دارالشفا با ذکر این مطلب شیوه و روش صحیح و اخلاق از مهمترین بایسته‌های یک پژوهش است گفت: منهج و روش شناسی درست و همچنین اخلاق متناسب با حوزه پژوهش دو رکنی است که می تواند پژوهش را در خدمت بشریت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که پژوهش، در حوزه تولید اندیشه دینی و معارف اسلامی قرار گیرد، حساسیتی مضاعف می‎یابد زیرا در پژوهش دینی و اثر دینی، می‌دانیم که می خواهیم این خروجی نظریه و فکر را به صاحب شریعت و خداوند متعال نسبت دهیم.

میدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: وقتی با پژوهش های دینی سرو کار داریم گاهی با یک اشتباه، یک جامعه در مسیر گمراهی قرار خواهد گرفت و از دیگر سوی با یک کار دست، جهانی می تواند در یک مسیر صحیح قرار گیرد.

وی با ذکر این مطلب که احترام به همه سنن پژوهشی در دنیا، نباید از اصول و سنن پژوهشی حوزوی غافل شویم بیان کرد: روش‌های اصیل و دقیقی حوزوی باید مورد استفاده قرار گیرد؛ سنت مباحث استاد و شاگرد، سنت تقریر شفاهی و کتبی، سنت تعلیقه نویسی، گفتگوی شاگرد و استاد، سنت مذاکره علمی، سنت تحقیقی که به امرمادی گره نخورده است از جمله این سنن است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: هیچ گاه زندگی طلاب مااز نظر معیشت آسان نبوده و نیست ولی طلاب ما این تولیدات فاخر را با این سنن ایجاد کردند. امروزه نیازمند گام ‌های جدی در حوزه علمیه هستیم. هنوز فاقد یک نگاه جامع هستیم که بتواند همه مراکز را به هم گره بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به شخصیت آیت‌الله خرازی گفت: از دوران نوجوانی آیت الله خرازی را به عنوان یک استاد و فاضل و شخصیت اخلاقی کامل شناخته می شود. کرامت اخلاقی ، تواضع، حسن خلق، تعامل جذاب با دیگران از ایشان یک شخصیت ارزشمند اخلاقی بوجود آورده است که همگان به این مساله اذعان دارند.

وی یادآورشد: زهد آیت الله خرازی ستودنی است ایشان با اینکه از علمای برجسته به شمار می روند ولی همیشه از دنیا دوری کرده است و دنیا را در مقابل مباحث معنوی کوچک می بینند.

آیت‎الله اعرافی بیان کرد: ایشان فرزند عصر و زمانه خود و پاسخگوی نیاز زمانه خود می باشد؛ روحیه انقلابی ایشان، هماهنگی با حرکت انقلاب اسلامی و امام عزیز نیز فصل دیگر در شخصیت بسیار ارزشمند ایشان است؛ زیرا ایشان به ارزش های انقلاب و امام و رهبری عنایت داشته و دارند.

وی تصریح کرد: در عرصه علمی باید گفت که آثار علمی ایشان بسیار زیاد است؛ همچنین بسیاری از کتب ایشان چاپ نشده است؛ تعلیقه نویسی گسترده ایشان در عرصه های مختلف به چشم می خورد. تحقیق اصولی ایشان دارای 7 جلد است و یک متن درسی نیز تهیه کرده است؛ ایشان از چند چهره حوزوی است که یک دوره اصول را نوشته است؛ در زمینه فقه نیز مباحث بسیاری دارند که از جمله آنها می توان به مکاسب المحرمه ایشان که یک دوره کتاب 7 جلدی است اشاره کرد که در چند جلد این کتاب به مباحث روز پرداخته است.

وی با اشاره به فلسفه این تجلیل ها اشاره کرد و گفت: سنت صبر، حوصله، تحلیل عمیق و ایستادگی در مسیر حق و رعایت حدود الهی اصولی است که باید در حوزه های ما احیا شوند؛ دانشگاه نیزباید این الگوها را بشناسد و به آنها تاسی کند.

آیت‎الله اعرافی بیان کرد: بسیار علاقه مند بودیم که ایشان را در این مراسم زیارت کنیم ولی به دلیل کسالت چند ماهه اخیر ایشان، توفیق حضور این عالم بزرگوار را نداشتیم که امیدواریم خداوند به این عالم وارسته سلامت عاجل عنایت فرماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد، بدون شک آفات و موانع زیادی وجود دارد اما باید در زوایا و قواعد مختلف قانون رعایت شود.

 آیت الله علیرضا عبادی امروز پنجشنبه (۶ ارردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری اظهار کرد: اصل نهضت، انقلاب و نظام برای حق و عدالت است و این هدیه بزرگ خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جریان پنجم اردیبهشت طبس یک سمبل است، افزود: این مهم منحصر به این امر تنها نیست. در فتنه سال ۸۸ که زبان دیپلماسی را کنار زدند، دشمن شکست مفتضحانه ای خورد.

وی تصریح کرد: هر کجا کم آوردیم باید به قانون اساسی رجوع کنیم، همه ما یک خانواده هستیم و مسئولان مختلف باید کمک کنند تا یک نهادی همانند فراجا تنها نماند.

وی افزود: در اغتشاشات تحمیلی دشمن دچار آسیب هایی شدیم اما در مقابل آن جوان های ما همه گوش شنوا دارند و می توان با آن ها حرف زد منتها در کنار عمل. 

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن در تبلیغات و توجیهات مهارت دارد اما مقاومت مردم غزه و عملیات وعده صادق گوش ها را شنوا کرده و همه باید هماهنگ و حساب شده با هم عمل کنیم.

آیت الله عبادی در پایان تصریح کرد: ما حرف برای گفتن داریم اما شرایط این تبیین را باید با کار فرهنگی فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی
  • صحبت‌های پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی + فیلم