Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار عامل سقوط موصل به دست داعش در اظهاراتی ضد ایرانی، از ابقای نظامیان آمریکایی در خاک کشورش حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اثیل النجیفی» از رهبران حزب «جبهة الانقاذ و التنمیه» (جبهه نجات و توسعه) عراق، امروز (پنجشنبه – 23 ژانویه)، درباره گزارش‌های موجود درباره فشارها و تهدید‌های آمریکا علیه گروه‌های سیاسی سنی و کُرد، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در زمان سقوط موصل به دست داعش، استاندار «نینوی» بود و بسیاری وی را مسبب این سقوط می‌دانند، مدعی شد: مسئله تحت فشار و تهدید قرار گرفتن گروه‌های سیاسی سنی و کرد از سوی آمریکا به منظور ممانعت از حضور نمایندگان آنها در نشست تصویب طرح اخراج نظامیان خارجی از عراق، مسئله‌ای است که مطلقا صحت ندارد و نیازی به رد آن نیست.

النجیفی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» تصریح کرد: گروه‌های سیاسی سنی و کُرد، توجیه‌های منطقی و معقولی دارند که تلاش‌های یک‌جانبه ایران برای تصمیم‌گیری در عراق تحت پوشش اخراج نیروهای خارجی از این کشور را رد می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که این مسئله صرفا مسئله اخراج نیروهای آمریکایی از عراق نیست بلکه مسئله؛ دور کردن هر طرفی است که نفوذ ایران یا قدرت او را در تحکم بر آینده عراق، محدود می‌کند.لذا گروه‌های سنی و کرد با این رویکرد مخالفند و دلیل این تصمیم آنها، تهدیدهای آمریکا نیست.

پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در بغداد با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رای داد. در این نشست نمایندگان احزاب کُرد و اغلب نمایندگان احزاب سنی غایب بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق داعش موصل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیزهای دیگری هم بود که می خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می کنیم، زیرا بیانگر خواسته های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیروهای امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می پرسند: می روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیروهای امنیتی او را بیرون می کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیروهای پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6088920

دیگر خبرها

  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • ادامه سرکوب و اخراج استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا