Web Analytics Made Easy - Statcounter

موحدی زاده با اشاره به اینکه شهر هوشمند بدون شهروندان هوشمند محقق نمی ‌شود، گفت: برای جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا و ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان راهی جز هوشمندسازی شهرها نداریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از ستاد خبری نهمین نمایشگاه شهر هوشمند، «حمیدرضا موحدی‌زاده» در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: نمایشگاه شهر هوشمند معطوف به ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند است که به موازات آن باید به آموزش شهروندان بپردازیم زیرا شهر هوشمند بدون شهروندان هوشمند محقق نمی‌شود، به دنبال این هستیم که از این فرصت نمایشگاهی استفاده کنیم به ویژه که پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی خوبی در ایام نمایشگاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نائب رئیس شورای شهر مشهد افزود: در طی چهار روز برگزاری نمایشگاه بیش از ۳۰ کارگاه تشکیل می‌شود که در آن متخصصان شهر هوشمند و جوانان آشنا با استارت‌آپ و علاقه‌مند به مشارکت در ایجاد شهر هوشمند، حضور خواهند یافت همچنین از شهرداری‌ کلان‌شهرها نیز دعوت به عمل آمده و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه نیز در این نمایشگاه، همایشی با موضوعات تخصصی در زمینه چگونگی گسترش زیرساخت‌های شهر هوشمند برگزار خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های موجود این است که چگونه فرهنگ‌سازی کنیم و آن را در اختیار شهروندان قرار دهیم تا آنان بتوانند از طریق اپلیکیشن، عوارض نوسازی خود را پرداخت کنند و خدمات الکترونیک را گسترش دهیم تا به واسطه آن زمان کار، کوتاه و سرعت آن افزایش پیدا کند.

 

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه جمعیت شهرها رو به افزایش است، برای جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا و ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان راهی جز هوشمندسازی شهرها نداریم و البته شهر مشهد در این زمینه پیشتاز شده و با تهران و شهرهای بزرگ در حال رقابت است.

 

نائب رئیس شورای شهر مشهد افزود: خوشبختانه متخصصان جوان هوشمند، سال گذشته مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری را تاسیس کردند و در آن مشغول به کار هستند تا بتوانند نرم‌افزاری را تهیه کنند و در اختیار شهروندان قرار دهند تا از عبور و مرور فیزیکی تا جایی که امکان دارد، بکاهند و شهروندان بتوانند از طریق سامانه‌های الکترونیکی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

وی در خصوص جایگاه کشور و فاصله آن با استانداردهای جهانی در زمینه هوشمندسازی تصریح کرد: در حال حاضر آمار دقیقی در رابطه با این موضوع در دست نیست، اما طبیعتا فاصله ما با کشورهای دیگر زیاد است، اما آنچه اهمیت دارد، ایجاد عزم و اراده برای هوشمندسازی در مدیریت شهری است.

 

موحدی‌زاده در ادامه در رابطه با تاثیر حضور فعالیت استارتاپ‌ها بر روند فعالیت‌ها و خدمات شهری گفت: سال گذشته مرکز نوآوری و خلاقیت در مسائل و مدیریت شهری در کوهسنگی مشهد دایر شد و جوانان هوشمند و با ذوق که آشنایی کامل با استارت‌آپ‌ها، چگونگی گسترش آن در میان جوانان و نقش آن در اشتغال‌زایی دارند، در این مرکز مشغول به فعالیت شدند.

 

نائب رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: همچنین مشوق‌هایی برای جوانان دارای ایده‌های خلاقانه نیز ایجاد شده و ایده‌های آنان در بانک اطلاعاتی ذخیره و بعد از پردازش، بهترین آنان انتخاب و برگزیده می‌شود و در صورتی که ایده آنان زمینه اجرایی داشته باشد، به مرحله اجرا وارد می‌شود.

 

وی گفت: ممکن است در زمینه هوشمندسازی نقص‌هایی وجود داشته باشد اما به دلیل شکل‌گیری عزم و اراده این کار در شهرداری، از ایده‌های خلاقانه، نوآورانه و فناورانه استفاده و تا جایی که قانون، اعتبارات و بودجه همراهی کند، از آنان حمایت خواهد شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های مساجد طرح ملی فهما همایش نظریه انتظار شهر هوشمند نمایشگاه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن فرخ، رییس شورای اسلامی شهر محمدیه با اعلام اینکه همدلی و انسجام در شهر محمدیه دستاورد های مهمی به ارمغان داشته است، تصریح کرد: براساس اعلام استانداری قزوین، شورای اسلامی شهر محمدیه علاوه بر کسب عنوان برتر در این استان، به عنوان برگزیده شهرستان‌های البرز نیز دست یافت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در کنار فعالیت های عمرانی ، خدماتی و فرهنگی توجه ویژه به امور اجتماعی و رفاهی شهر و شهروندان داشته است افزود: متاسفانه در بخش حمل و نقل کاستی های از قبل وجود داشت و همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی عموم مردم در این حوزه شده بود.

فرخ یاد آورشد: با نگاه خوب و دلسوزانه شهردار محمدیه به حوزه حمل ‌و نقل خوشبختانه این بخش را در راستای ایجاد آسایش و رفاه حال شهروندان در الویت اصلی قرار داد و با یک برنامه ریزی دقیق و انتخاب مدیر با تجربه گام های موثری در جهت رضایتمندی شهروندان برداشته شد که گام اول رایگان کردن ناوگان اتوبوسرانی بود که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت که خوشبختانه همین موضوع نقش بسزایی در انتخاب شورای برتر استان داشت.

وی همدلی و همبستگی بین اعضای مدیریت شهری را از عوامل مهم کسب این عنوان‌ها برشمرد و افزود: پاسخگویی و شفاف‌سازی عملکرد در حوزه مدیریت شهری وظیفه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر محمدیه به تلاش اعضای شورای اسلامی در دوره ششم اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از یکصد و نود جلسه و حضور منسجم اعضای شورا در جلسات جهت حل مشکلات شهروندان طی این دوره از شورای اسلامی شهر در محمدیه بی نظیر بوده که ثبت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901713

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست