Web Analytics Made Easy - Statcounter

رابطه آمریکا با داعش و حمایت دستگاه اطلاعاتی واشنگتن از این گروه تروریستی، حقیقتی است که هیچ‌‌کس تردیدی درباره آن ندارد. همه می‌دانند که واشنگتن از داعش حمایت و پشتیبانی مالی و اطلاعاتی می‌کند تا اهدافش را در منطقه و به‌ویژه عراق محقق سازد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با تایید تلاش‌ آمریکا برای احیای داعش گفت که واشنگتن در تلاش است تا بقایای داعش و هسته‌های خاموش آن را در پنج استان فعال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «معلومه» افزود: رابطه آمریکا با داعش و حمایت دستگاه اطلاعاتی واشنگتن از این گروه تروریستی، حقیقتی است که هیچ‌‌کس تردیدی درباره آن ندارد. همه می‌دانند که واشنگتن از داعش حمایت و پشتیبانی مالی و اطلاعاتی می‌کند تا اهدافش را در منطقه و به‌ویژه عراق محقق سازد.

علیوی گفت:  آمریکا به دنبال فعالسازی بقایا و هسته‌های خاموش داعش در پنج استان عراقی با هدف تشدید بحران و هرج و مرج داخلی در عراق است و هدف از آن، فرسایش سازمان الحشد‌الشعبی و سایر تشکیلات امنیتی است. 

این نماینده عراقی تصریح کرد که آمریکا می‌خواهد به افکار عمومی القاء کند که نیروهای عراقی نمی‌توانند از کشور خود حمایت و دفاع کنند و از این رهگذر حضور نظامی واشنگتن در خاک عراق را توجیه کند. 

پیشتر نیز گزارش‌هایی درباره انتقال سرکرده‌های داعش از سوریه به عراق طی عملیات‌های پیاپی هوایی واشنگتن گزارش‌هایی منتشر شده است. علاوه بر هشدارهای مکرر سازمان الحشد الشعبی در این باره، «قُصَی الانباری» مدیر اداره سازمان «بدر» در استان «الانبار»، چند روز پیش، از عملیات جدید هلی‌برن آمریکا در این استان و انتقال شماری از عناصر داعش از سوریه به «وادی حوران» پس از پاکسازی آن به دست الحشد الشعبی عراق، خبر داد.

 «عادل الکرعاوی» از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» عراق نیز درباره به تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکا در حمایت از گروه تروریستی داعش هشدار داد و گفت که مرزهای عراق شاهد تحرکات عجیب و مشکوک است و شمار زیادی از فرماندهان داعش به همراه خانواده‌های خود در این مناطق حضور دارند و واشنگتن در حال ایجاد اردوگاه‌هایی برای این تروریست‌ها در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه است.(جزئیات بیشتر)

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای ایجاد تزلزل و ناامنی در عراق در راستای تحقق اهدافش در این کشور، در دست است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی کمیسیون امنیت پارلمان عراق داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین عنوان کرد که آمریکا در راستای تداوم درگیری‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، آنتونوف روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

بایدن ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی