Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:20:27 GMT

تماس‌های فتح و حماس برای مرحله پس از «عباس»

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۴۳۸۰

تماس‌های فتح و حماس برای مرحله پس از «عباس»

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، حماس برای اولین بار تماس‌هایی با فتح درباره مرحله پس از ریاست «محمود عباس» داشته است.

به گزارش مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته جاری وارد بیمارستان «الاستشاری» در رام‌الله شد و نمونه خون وی به همراه عکسبرداری از ناحیه سینه برای اون انجام شد.

بیشتر بخوانید: حماس: عربستان به حمایت از مقاومت بازگردد

روزنامه «الاخبار» لبنان در همین زمینه گزارش داد، همزمان با گزارش‎های متعدد درباره وضیت سلامتی عباس ۸۵ ساله، حماس برای احتمال غیاب وی در صحنه سیاسی در سال جاری آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت، حماس برای اولین بار تماس‌هایی در این زمینه با گروه‌های مختلف و جنبش فتح برقرار کرده و رایزنی‌هایی داخلی درباره تعامل با تمام سناریوها انجام داده است.

در ادامه این گزارش آمده، علی‌رغم آنکه حماس معتقد است مرحله پس از عباس بهتر از قبل از آن خواهد بود اما هر شخصیتی که قرار است ریاست تشکیلات خودگردان را بر عهده بگیرند نیاز به توافق عامل دارد و در سایه مداخلات خارجی و اسرائیلی کنونی این امر بعید به نظر می‌رسد.

به همین دلیل منابع وابسته به حماس تصریح کردند، این جنبش برای برگزاری انتخابات قانونگذاری اعمال فشار می‌کند تا از این طریق برخی پرونده‌ها از جمله پرونده مربوط به مرحله پس از عباس را دوباره ساماندهی کند. حماس تلاش خواهد کرد از طریق مجلس قانونگذاری جدید، قوانین تحمیل شده عباس را کنار بزند.

محمود عباس در سال ۲۰۰۵ به ریاست تشکسیلات خودگردان انتخاب شد و دوره قانونی وی در سال ۲۰۰۹ به اتمام رسید ولی وی همچنان در این منصب باقی مانده است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا حماس جنبش حماس دفتر سیاسی حماس محمود عباس مشرق روزنامه الاخبار لبنان مجلس عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز در تلاش برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».    «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم    جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی