Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: اگر رونق صادرات را می‌خواهیم باید دوباره مشوق‌های صادراتی برقرار شود.

محسن دارابی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه که امروز (۳ بهمن) برگزار شد، با اشاره به سابقه تجارت در استان کرمانشاه  و وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، اظهار کرد: در کرمانشاه پنج مرز رسمی و یک بازارچه داریم و همیشه بیشترین سهم از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: این مرزها متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و کارکرد ملی دارد و اگر بخواهیم رونق بیشتری در این مرزها را شاهد باشیم، باید از منابع ملی برای تامین زیرساخت‌های مرزی استفاده کنیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بهبود وضعیت مرزهای استان را نیازمند همکاری همه بخش‌های مختلف از جمله گمرکات، راه و شهرسازی،  صنعت، معدن  و تجارت، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و خصوصا بخش خصوصی دانست.

وی در ادامه بر لزوم حمایت از صادرکنندگان تاکید کرد و یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در این زمینه موثر باشد را برقراری مشوق‌های صادراتی دانست.

 دارابی با اشاره به رشد ۳۵ تا ۴۰ درصدی صادرات کشور در  دهه ۸۰، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل  رشد صادرات وجود مشوق‌های صادراتی بود که امکان رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای هدف را افزایش می داد.

وی معتقد است، اگر اکنون نیز دوباره رونق صادرات را می‌خواهیم باید مشوق های صادراتی برقرار شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه از مشکلات پیش روی صادرات محصولات کشاورزی نیز یاد کرد و افزود: برای حل مشکلات بنا داریم صادرات برخی از اقلام محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، پیاز، گوجه و هندوانه را ساماندهی کنیم.

 دارابی با اشاره به آشفتگی هایی که  در مرزها برای صادرات این محصولات وجود داشت، اظهار کرد: قرار است صادرات این محصولات از بسته‌بندی در مزرعه تا ذخیره سازی، انبارداری  و... مدیریت شود.

 وی در ادامه از  پیگیری‌ها و اقدامات مدیریت ارشد استان برای حمایت از حوزه صادرات نیز قدردانی کرد و افزود: بازگشایی مرز سومار از مهمترین این اقدامات بود.

 دارابی با بیان اینکه در گذشته واردات کالا برای مرزنشینان ملزم به ثبت سفارش بود، یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده اکنون ثبت سفارش جای خود را به ثبت آمار داده است.

 وی با بیان اینکه در کنار صادرات، واردات نیز اهمیت بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده تخفیفاتی برای واردات کالا به استان در نظر گرفته شده است.

در ادامه خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه نیز بر لزوم مدرن شدن شیوه صادرات تاکید کرد و گفت: ۲۰ سال است که به شیوه‌های سنتی گذشته صادرات را انجام می‌دهیم.

 وی معتقد است، این شیوه سنتی صادرات، سازمان ها و نهادهای مختلف را در مرز درگیر کرده و مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

 حیدری عمده مشکلات را مربوط به صادرات میوه و تره‌بار دانست و گفت: گاهی اوقات مرزها به میدان میوه و تره بار تبدیل شده و سرمرز مشتری برای خرید محصولات کشاورزی پیدا می شود.

 مدیرکل گمرک کرمانشاه با بیان اینکه شیوه پیدا کردن مشتری کالا در مرز دیگر منسوخ شده و باید از قبل مشتری برای کالاها پیدا شود، یادآور شد: باید بر روی مسائل دیگری مانند کیفیت کالاها، اخلاق تجاری و... نیز تمرکز کنیم.

 وی همچنین خواستار مشخص شدن وظایف دقیق هر یک از دستگاه‌ها درباره صادرات شد و گفت: در این صورت با هر دستگاهی که به وظایف خود عمل نکند، می توان برخورد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها به تصویب رسیده است.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص صادرات تولیدات دانش‌بنیان گفت: طی سال‌های گذشته بخش تعاون در استان تهران بیشتر درگیر مشکل مسکن بود. به ویژه واحدهایی که تامین زمین یا بحث انتخاباتشان دچار مشکل شده بودند و ما پیگیری مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان برنامه‌های عملیاتی گسترده‌ای صورت گرفته که بخشی از حمایتها معطوف به حمایت‌های بازاری است و طی چند سال گذشته آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت در بحث شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درعین حال اولویت صادرات در استان را صادرات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: درکنار آن صادرات تولیدات دیگر از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی را نیز در دستور کار داریم.

به گفته آذرپناه عرضه محصولات صادرات محور با رویکرد تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های صادراتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و تلاش شده با اختصاص غرفه‌های مختص کالاهای ایرانی در کشورهای هدف، صادرات محصولات از طریق اتاق های تعاون و بازرگانی انجام شود و به شکل مستقیم در فروشگاه‌های زنجیره ای کشورهای مورد نظر عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد