Web Analytics Made Easy - Statcounter

کبری اخلاقی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشت نمایش تولیدی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره یک روزه حضور داشته و با یکدیگر رقابت کردند.

وی افزود: شعار اصلی این جشنواره شامل «نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده» بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره شامل انجام کار مشترک گروهی، ایجاد همدلی، کسب مهارت و افزایش هر چه بیشتر نشاط و شادابی بین اعضای مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و کمک به رشد استعدادها و خلاقیت آنان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخلاقی نیا عنوان کرد: بر اساس رأی هیأت داوران سه اثر نمایشی برگزیده این جشنواره انتخاب و به دبیرخانه جشنواره ملی معرفی شدند.

وی ابراز داشت: هیأت داوران تندیس این جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» به کارگردانی جمیله فلاحی  از مرکز فرهنگی، هنری شماره ۲ گچساران، نمایش «شیروان» به کارگردانی اعظم امینی از مرکز فرهنگی، هنری شماره یک گچساران و نمایش‌ «پیرزن و گربه» به کارگردانی سکینه عسکری از مرکز فرهنگی، هنری لنده اهدا کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد برتر این جشنواره نیز معرفی و با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.

اخلاقی نیا اظهار داشت: لوح تقدیر و دیپلم افتخار بخش طراحی و ساخت دکور به اعظم امینی و خسرو کاویانی در نمایش «شیروان» و لوح تقدیر این بخش به سیده کلثوم آرام در نمایش «پیرزن و گربه» اهدا شد.

وی افزود: دیپلم افتخار بخش طراحی و ساخت عروسک به جمیله فلاحی و زهرا موسوی در نمایش‌ «من که از علف خوشمزه ترم» و لوح تقدیر این بخش به کلثوم صداقتی نیا در نمایش «در حوالی شهر قصه» از مرکز فرهنگی، هنری شماره ۲ یاسوج تعلق گرفت. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لوح تقدیر بخش موسیقی به فرشید نقدی در  نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» رسید.

اخلاقی نیا عنوان کرد: دیپلم افتخار بخش بروشور به اعظم امینی در نمایش «شیروان» و لوح تقدیر این بخش به جمیله فلاحی و فاطمه نیک جو  در نمایش «من  که از علف خوشمزه ترم» اهدا شد.

وی ابراز داشت: دیپلم افتخار بخش صداپیشگی به زهرا موسوی در نمایش «من که  از علف خوشمزه ترم» و لوح تقدیر این بخش به طور مشترک به رضوان احمدی در نمایش «پیرزن و گربه» و دیانا موسوی فر در نمایش «در حوالی شهر قصه» تعلق گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد به کامران عیدی پور و لوح تقدیر این بخش به امیرحسین فرهنگ نسب در نمایش «کوزه طلا» از مرکز فرهنگی، هنری شماره یک یاسوج رسید. 

اخلاقی نیا اظهار داشت: دیپلم افتخار بخش بازیگری دختران به هانیه خدیوی نسب در نمایش «دختران کار» از مرکز فرهنگی، هنری شماره یک یاسوج و لوح تقدیر این بخش به طور مشترک به ستاره رحیم پور در نمایش «شیروان»، حدیث اسلام دوست در نمایش «پیرزن و گربه» و یاسمین پناه پوری در نمایش «شیروان» اهدا شد.

وی افزود: دیپلم افتخار بخش عروسک گردانی به زهرا موسوی در نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» تعلق گرفت و ساغر صفری در نمایش «در حوالی شهر قصه» شایسته تقدیر شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دیپلم افتخار بخش نمایشنامه نویسی به علی اکبر پوررسول و در بخش بازنویسی نمایشنامه به جمیله فلاحی در نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» رسید و سکینه عسکری در نمایش «پیرزن و گربه» شایسته تقدیر شد.

اخلاقی نیا عنوان کرد: دیپلم افتخار بخش کارگردانی به جمیله فلاحی در نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» اهدا شد و لوح تقدیر این بخش به طور مشترک به اعظم امینی در نمایش «شیروان» و سکینه عسکری در نمایش «پیرزن و گربه» تعلق گرفت.  

وی ابراز داشت: هجدهمین دوره جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۲ سطح استانی و کشوری برگزار می شود و از هر استان نیز سه نمایش برتر راهی مرحله کشوری خواهد شد.

اخلاقی نیا گفت: در آیین پایانی این جشنواره از کتاب «عروسک ها مهربانند» و نمایشنامه عروسکی «همان لنگه جوراب راه راه» به نویسندگی فرشته حق نظری کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد. 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ مرکز فرهنگی، هنری دارد که از این تعداد ۱۱ مورد ثابت، پنج مورد سیار و ۲ مورد نیز پستی است.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کهگیلویه وبویراحمد نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کهگیلویه وبویراحمد نمایش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کهگیلویه وبویراحمد نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب

 شاپور حاتمی طراح پوستر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره چگونگی شکل‌گیری ایده آن بیان کرد: این پوستر برداشتی است از قصه‌های مادربزرگ‌ها که بعد‌ها مادران برای فرزندان خود تعریف کردند و کم‌کم این قصه‌ها وارد دنیای کودکان شدند و کانون پرورش فکری نیز در امر تبدیل این قصه‌ها به کتاب، سرآمد ناشران کودک و نوجوان شد.

او ادامه داد: شخصیت‌هایی که در این پوستر به نمایش درآمده‌اند و در کنار مادربزرگ قصه‌گو قرار گرفته‌اند برگرفته شده از قصه‌هایی، چون «بزک زنگوله پا»، «روباه و زاغ» و «شاهنامه» که قصه‌ای کاملا حماسی و کلاسیک دارد، است. سعی کردیم شخصیت‌ها جان‌دار باشند و قابل لمس تا برای بچه‌ها شخصیت‌ها به درستی شکل بگیرند. در انتخاب رنگ نیز تلاش‌مان بر این بود تا از رنگ‌های گرم استفاده کنیم که به فضا و حال و هوای کودک و نوجوان نزدیک‌تر است.

این طراح درباره چرایی انتخاب این شخصیت‌های داستانی گفت: قصه و روایت این شخصیت‌ها را تقریبا همه بچه‌ها می‌دانند و شنیده‌اند. اگر به سراغ شخصیت‌های دیگر می‌رفتیم این امکان وجود داشت که همه بچه‌ها با قصه آنها آشنایی نداشته باشند ولی درصد بالایی از کودکان به واسطه کتاب‌های درسی و قصه، شخصیت مادربزرگ قصه‌گو - که مهمانان ناخوانده را به خانه خود دعوت می‌کند - یا قصه شنگول و منگول و حبه انگور را می‌شناسند. شاهنامه نیز در انواع و گونه‌های مختلف درباره قصه‌هایش روایت داریم. در واقع به سراغ قصه‌هایی رفتیم که نیاز به رمزگشایی نداشته باشد و بچه‌ها کاملا بتوانند با آنها همزاد پنداری و با آن ارتباط برقرارکنند.

حاتمی همچنین درباره نقش و حضور کانون پرورش فکری در این پوستر نیز توضیح داد: کانون در این سال‌ها نقش مهمی در ترویج کتاب و قصه‌گویی ایفا کرده است. در واقع این کانون بود که شروع کرد قصه‌ها را به صورت کتاب و متن منتشر کردن و در دسترس بچه‌ها قرار داد، به همین دلیل نیز ما در پوستر کانون از مادربزرگ و شخصیت‌های قصه‌ها استفاده کردیم.

او در ادامه اظهار کرد: از نظر نوع تکنیک تصویرسازی، اما تلاش کردیم به دنیای نوجوانان نزدیک شویم و حتی این را در نظر گرفتیم تا سادگی هم وجود داشته باشد و بچه‌ها بتوانند ماکت این شخصیت‌ها را در قالب کاردستی در ایام برگزاری نمایشگاه بسازند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نمایشگاه با آثار خود حضور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند