Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت‌الله محمدی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان دماوند، هدف از یجاد تاسیسات فاضلاب شهری را ارتقا بهداشت عمومی جامعه و حفظ محیط زیست برشمرد و اظهار داشت: حفظ آب های زیرزمینی یکی از اولویت ها است که با اجرای این پروژه در شهرستان، این مهم محقق می شود.

وی ادامه داد: اجرای پروژه فاضلاب شهر دماوند در قالب چهار بخش شامل که شامل شبکه جمع آوری فاضلاب بطول ۲۵۰ کیلومتر، تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۶ هزار متر مکعب در شبانه روز، خط انتقال بطول ۷ کیلومتر با قطر ۶۰۰ تا یک هزار میلیمتر در عمق ۲۱ متر و ایستگاه پمپاز یک سوم شهر می باشد که این طرح برای افق سال ١۴٢۵ طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئول بیان کرد: هزینه برآورد شده برای اجرای این پروژه نزدیک به ١٨٠ میلیارد تومان است و یک تصفیه خانه فاضلاب نیز با ظرفیت ١۶ هزار مترمکعب در شبانه روز برای آن دیده شده است.   

وی کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه فاضلاب شهری را ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد و خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی های که توسط فرماندار شهرستان صورت گرفته، در تلاش هستیم ردیف ملی برای این پروژه ایجاد کنیم تا در اجرای آن تسریع صورت گیرد.

محمدی ادامه داد: این شرکت از منابع جاری خود بخشی از پروژه را که شامل ۳۰کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، ۷ کیلومتر خط انتقال و دیگر بخش ها می باشد را با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان آغاز نموده اما با توجه به ۳۰۰ میلیارد تومان کل اعتبار، نهایتا بتوانیم از محل پیش فروش انشعابات که در برنامه شرکت وجود دارد، تنها ۳۰ درصد پروژه را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران در ادامه گفت: براین اساس ایجاد کل تاسیسات فاضلاب شهر دماوند مستلزم تامین اعتبار از محل منابع عمومی دولت است و حتما باید از ردیف اعتباری از منابع عمومی گشایش یابد.

محمود نقیبی، رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند نیز در ادامه با اشاره به برگزاری این جلسه به موضوعات مطرح شده همچون بررسی مسائل ومشکلات آب وفاضلاب شهری و روستایی، توجه به حریم بستر رودخانه ها، بحث تخصیص آب و استعلاماتی درخصوص رفع مشکل سرمایه گزاران درخصوص بخش بوم گردی و کشاورزان در بخش گلخانه ها مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های امور آب و فاضلاب شهری و روستای، ادغام این دو نهاد می باشد که با این اقدام امید است یک پارچه سازی درخصوص ترمیم و  بازسازی شبکه های قدیمی و مخازن آب روستایی و شهری صورت گیرد تا مشکل آب روستاهایی همچون وادان، اسلام آباد، هاشمک، کالدشت پایین و بالا مرتفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند نیز همچنین به موضوع فاضلاب شهر دماوند اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از نیازهای ضروری شهرستان است که درنظر داریم پروژه ای که هم اکنون آغاز شده با مشارکت شهرداری و پیش فروش انشعابات توسط شهروندان و همچنین اعتبارات آب و فاضلاب شرق استان بخشی از آن به اتمام برسد و مابقی نیز از حمله اعتبارات ملی تامین و تکمیل شود.

نقیبی درخصوص موضوع حریم و بستر رودخانه ها نیز گفت: برخی از رودخانه های شهرستان نیازمند لایروبی و دیوار حائل هستند که مقرر شد، با همکاری امور آب و شهرداری های پنج شهر شهرستان این مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی درخصوص پروژه تصفیه خانه شهرهای آبسرد و کیلان نیز بیان داشت: مطالعات این طرح توسط شرکت آب و فاصلاب انجام و محل تصفیه خانه نیز مشخص شده و این طرح در شرکت آبفای کشور نیز به تصویب رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: به منظور ایجاد تاسیسات فاضلاب در این شهرها به اعتبارات ملی و گشایش ردیف اعتباری نیازمند است که محل تصفیه خانه ها در دست پیگیری جهت تملک هستند و تاکنون اقدامی انجام نشده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 جامعه دماوند شرکت آب و فاضلاب شهرداری فرماندار شهرستان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن بعد از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیر گذر یا روگذر نیز از تقاضاهای دیگر مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده رود، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته شده است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است