Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ استاندار یزد، این استان را سومین استان مهاجرپذیر اعلام کرد و گفت: این مهاجرت‌ها علاوه بر تبعات اقتصادی که دارد، شاهد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز هستیم که نمود آن در پرونده‌های قضایی قابل مشاهده است .

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 3 بهمن ماه در نشست شورای اداری استان با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: گفت: امروز استان یزد ظرفیت‌هایی را داراست که دمیدن یک روح تازه را نیازمند است تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بحث آب در این استان ادامه داد: 50 درصد از آب مورد نیاز استان از خارج از استان تامین می‌شود و برای مابقی آن نیز با محدودیت مواجه هستیم.

طالبی با اشاره به اینکه یزد سومین استان مهاجر پذیر کشور است افزود: این مهاجرت‌ها علاوه بر تبعات اقتصادی که دارد، شاهد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز هستیم که نمود آن در پرونده‌های قضایی قابل مشاهده است و متاسفانه نتوانستیم برنامه مناسبی برای جلوگیری از مهاجرت داشته باشیم.

وی افزود: در زمینه قانونی نیز شاهد عدم بازدارندگی قوانین در زمینه به کارگیری اتباع هستیم زیرا نه تنها از حضور آنها کاسته نشده بلکه شاهد افزایش روز افزون آن نیز بوده‌ایم.

استاندار یزد همچنین با اشاره به اشتغال در استان گفت: در زمینه اشتغال، آمار بیکاری را طی چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم که بخشی از آن ناشی از مهاجرت است و بخشی از آن ناشی از تغییر درخواست افراد جویای کار است به نحوی که در زمینه بیکاری زنان تقریباً بالاترین نرخ بیکاری در کشور را داریم و نرخ بیکاری استان یزد در پاییز امسال به پنجمین استان کشور رسید.

وی با بیان این که ریل گذاری مناسب برای توسعه بیش از پیش در استان یزد انجام شده است بیان کرد: توجه به حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان و توجه به حوزه گردشگری به عنوان یکی از راهبردهای کلیدی، از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت استان یزد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد مهاجرت اتباع بیگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" از 6 تا 15 اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاوردهای چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.   این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آنها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.   در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودروهای نوآورانه و پاک بودیم. 278 خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی با خودروهای برقی و احترام به محیط زیست است.   غرفه‌های نمایشگاه پکن 2024، میزبان  خودروسازی جهان و برندهای چینی مطرحی همچون Chery و... است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند و تبادل نظر و بحث و گفتگوهای مفیدی میان متخصصان و فعالان این حوزه صورت گرفت.   بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از 117 مدل خودروی جدید توسط 30 شرکت خودروساز بودند.   این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و همکاری میان خودروسازان داخلی و خارجی فراهم کرده و زمینه را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت در سطح جهانی مهیا نموده است.    نمایشگاه پکن 2024 بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی