Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشخیص سرطان پانکراس با ادرار
درد در ناحیه معده یا پشت و همچنین یک رنگ خاص ادرار از جمله نشانه های اولیه سرطان پانکراس هستند که باید به آنها توجه داشته باشید.

نشانه اولیه
سرطان پانکراس سهمی حدود 3 درصدی از تمام موارد سرطان در آمریکا را به خود اختصاص داده است. این بیماری زمانی شکل می گیرد که رشد سلولی کنترل نشده در یک بخش از غده پانکراس آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این زمان، تومورها معمولا شکل گرفته و در عملکرد عادی پانکراس اختلال ایجاد می شود.

و در شرایطی که مدیریت سرطان پانکراس همانند بیشتر انواع سرطان دشوار است، آگاهی از نشانه های اولیه این بیماری می تواند شانس بقای بیمار را افزایش دهد. از علائم اولیه و شاخص می توان به درد در ناحیه معده و پشت اشاره کرد که اگرچه شکل گرفته و از بین می رود، اغلب پس از غذا خوردن یا هنگامی که فرد دراز می کشد، تشدید می شود.

ادرار نارنجی رنگ نیز یکی از نشانگرهای اصلی برای تشخیص سرطان پانکراس در مراحل اولیه است. ادرار نارنجی رنگ می تواند یکی از علائم زردی باشد که این شرایط به زرد شدن بخش های سفید چشم و به طور کلی پوست منجر می شود. زردی می تواند موجب علائم دیگری مانند مدفوع رنگ پریده و همچنین خارش پوست نیز شود.

اگر کبد عملکرد درست خود را ارائه نکند یا اگر مجرای صفراوی مسدود شده باشد و تخلیه صفرا متوقف شود، ممکن است به زردی مبتلا شوید.

صفرا مایعی است که توسط کبد برای کمک به گوارش تولید می شود. مجرای صفراوی این مایع را از کبد به دوازدهه منتقل می کند. اگر برای درمان زردی لوله ای به نام استنت صفراوی در مجرای صفراوی شما کار گذاشته شده باشد، سرطان ممکن است رشد کرده و استنت را مسدود کند و موجب بازگشت زردی شود.

سرطان پانکراس معمولا به واسطه سیگار کشیدن، مصرف نوشیدنی های الکلی، اضافه وزن و سرطان پیشین شکل می گیرد.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان ادرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز

  سرهنگ "حسینعلی سنچولی" اظهار داشت: در پی یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان نیمروز که باعث ایجاد رعب و وحشت عمومی گردید، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سه نفر از عاملان تیراندازی شده و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

 سرهنگ سنچولی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را اختلاف قبلی اعلام کردند؛ که در نهایت پس از تشکیل پرونده اولیه تحویل مراجع قضایی گردیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • بانوی پرسپولیسی مهمان تمرین؛ استقبال اوسمار از زنی که با سرطان می‌جنگد + فیلم
  • اتفاقی که بعد از نوشیدن هر روز چای در بدن می‌افتد
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز