Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@00:21:49 GMT

آمریکا مسافرت برای زایمان را ممنوع می کند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۶۳۱۱

صراط:

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز پنج‌شنبه گزارش داد دولت آمریکا با وضع قوانینی تازه، ورود زنان خارجی باردار به این کشور را محدود می‌کند. 

به گزارش فارس این قواعد تازه که امروز از آن‌ها رونمایی شده و از فردا اجرایی می‌شود، با هدف مقابله با آنچه دولت آمریکا از آن با عنوان «گردشگری زایمان» یاد می‌کند، طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این قواعد، زنان خارجی باردار که قصد دارند به آمریکا سفر کنند، باید از موانع بیشتری عبور کنند، از جمله اینکه ثابت کنند که هدف از سفر آن‌ها درمان پزشکی است و آن‌ها از تمکن مالی برای پرداخت هزینه درمان برخوردار هستند.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، حق شهروندی در این کشور بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، از خاک است و هر فردی که در این کشور متولد شود، شهروند آمریکا محسوب می‌شود. از این قانون در آمریکا با عنوان «شهروندی حق تولد» یاد می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که محدود کردن هرگونه مهاجرت خارجی به آمریکا را در دستور کار قرار داده، پیش از این بارها از اینکه نوزادان در آمریکا به طور خودکار از شهروندی آمریکا برخوردار می‌شوند گلایه کرده و این امر را عامل مهاجرات غیرقانونی خوانده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دولت آمریکا وزارت خارجه آمریکا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بایدن بسته لوایح کمک های خارجی را امضا کرد که شامل «قانون حفاظت از شهروندان آمریکایی در مقابل اپلیکیشن های تحت کنترل دشمن خارجی» بود. در واقع لایحه تیک تاک یک روز پس از تصویب در سنا به قانون تبدیل شد.

تیک تاک در بیانیه ای اعلام کرد این قانون را در دادگاه به چالش می کشد که چنین اقدامی ممکن است فروش یا ممنوعیت اپ را به تاخیر بیندازد.

در بخشی از بیانیه آمده است:ممنوعیت تیک تاک غیرقانونی است و این امر را در دادگاه به چالش می کشیم. ما معتقدیم این وقایع و قوانین در واقع واضح هستند و درنهایت ما پیروز خواهیم شد. ما میلیاردها دلار سرمایه گذاری کردیم تا داده های آمریکا و پلتفرم مان را ایمن و عاری از تاثیر و دستکاری خارجی نگه داریم.

این قانون به بایت دنس، مالک تیک تاک حدود یک سال فرصت می دهد تا اپ را به مالکی جدید بفروشد. اگر شرکت نتواند تیک تاک را واگذار کند، در فروشگاه های اپلیکیشن آمریکایی و سرویس های میزبان وب ممنوع می شود.

کد خبر 6088229

دیگر خبرها

  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!