Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ ۹۰ میلیارد ریال اعتبار ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی کشور به استان‌ها خبر داد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، شامگاه امروز معاون وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در کیش اظهار کرد: ایران اسلامی 153 هزار دانش‌آموز دارد که 83 هزار نفر از آنان در یکهزار و 600 مدرسه خاص استثنائی با هفت طیف ناتوانی و بقیه در دوره‌های فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدجواد حسینی بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنائی در سیاست اصلی خود به تحصیل این دانش‌آموزان در آموزش‌های فراگیر می‌اندیشد که این میزان در سنوات اخیر 82 برابر افزایش پیدا کرده است.

40 دستگاه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشارکت دارندتجازی‌سازی تعلیم و تربیت آفت امروز آموزش و پرورش کشور استباید برای جبران کاستی‌های حوزه پرورشی در آموزش و پرورش تلاش کنیم

وی افزود: در سیاست دوم، "مناسب‌سازی" خدمات در ابعاد مختلفی نظیر فضاسازی، تجهیزات، نیروهای انسانی و محتوای کتب درسی، مورد توجه است.

معاون وزیر آموزش پرورش ادامه داد: حدود 10 هزار دانش‌آموز در جزیره کیش مشغول به تحصیل هستند، اما متاسفانه علیرغم امکانات خوب جزیره، از فضای آموزشی کافی برخوردار نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: به دلیل سرعت رشد تعداد دانش‌آموزان در کیش، سرانه فضای آموزشی با همان سرعت رشد جمعیت پیش نرفته و در نتیجه از شاخص کشور که پنج و دو دهم است عقب مانده و در 4.4 قرار دارد.

وی تاکید کرد: با دستور ساخت 6 مدرسه این سرانه به 8.3 که شاخص جهانی است می‌رسد.

معاون وزیر آموزش پرورش با بیان اینکه یکی از این مدارس کاربری آموزش استثنایی خواهد داشت، گفت: نیازهای این دانش‌آموزان در زمینه‌های اقتصادی و فضا و نیروی انسانی پنج برابر افراد عادی است و در نتیجه شاخص جهانی برای فضای آموزشی 22.5 است که این عدد در ایران 10 است.

حسینی افزود: با ساخت این مجتمع در کیش، با توجه به تعداد کم معلولین ذهنی و حرکتی در کیش، در کل کشور به شاخص جهانی نزدیک خواهیم شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: همه تعالیم مربوط به دانش‌آموزان استثنائی، خاص و نیازمند نیروهای توانبخشی هستند که این 864 نیرو تا پیش از این، در طرح رتبه‌بندی قرار نمی‌گرفتند اما خوشبختانه در طرح ممیزی روز گذشته مقرر شد که این نیروهای زحمتکش نیز مشمول طرح رتبه‌بندی شوند.

حسینی "ایاب و ذهاب" را از دیگر معضلات خانواده‌هایی که فرزند معلول دارند برشمرد و گفت: روز گذشته 90 میلیارد ریال اعتبار به استان‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها و شوراهای شهر استان‌های مختلف، کمک شایانی در این زمینه کرده و می‌کنند و از کمک 50 درصدی سازمان منطقه آزاد کیش برای تامین هزینه کامل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنائی کیش خبر داد.

حسینی تاکید کرد: این سرویس‌ها باید با گزینش و تربیت مربی و راننده مخصوص، به کلاس سیار تبدیل شده و با فراگیری مهارت‌های ارتباطی و فنی، به افزایش ضریب تعیلم و تربیت کمک کند.

وی ابراز داشت: اگر نظام تشکیلاتی و ساختاری آموزش و پرورش در مناطق آزاد به شکل مستقیم با وزارت باشد، قطعا در مسیر ارتقا آموزش می‌توانند مسیرهای مشترک و محکم‌تری بردارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بخش "مدیرکل شورا و مناطق آزاد" در وزارت ایجاد شده است که می‌تواند به استاندارد این مناطق کمک کند.

حسینی ادامه داد: تا سال 1401 با "ریزش منفی" یعنی تفاوت مشهود تعداد رشد دانش‌آموز و بازنشستگی معلمین تا ورود ایشان، روبه‌رو هستیم و این مورد تا سال 1406 ملایم‌تر شده و بعد به ثبات می‌رسد. وی افزود در زیرنظام به طور ویژه به مبحث رفع مشکل و حضور  پایدار نیروی انسانی پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/7558/ز

R7558/P/S6,1433/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم