Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مصلحت کشور و مصلحت مردم به این انتخابات مجلس گره خورده است، گفت: می‌خواهیم شاهد تشکیل مجلسی کارآمد و انقلابی باشیم. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یازدهمین نشست هم اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل‌های ارزشی و انقلابی در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در آغاز این نشست آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، رئیس جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به وظیفه احزاب و جامعه در باب انتخابات پیش رو گفت: هرجا وحدت و اجماع همراه با همدلی داشته‌ایم توفیق و پیروزی نیز قرین حرکت و فعالیت ما شده است. در این دوره هم اگر به حرکت واحد میان نیرو‌های ولایی و ارزشی برسیم موفقیت مورد نظر سهل الوصول‌تر خواهد بود.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه مصلحت کشور و مصلحت مردم به این انتخابات مجلس گره‌خورده، افزود: انتظار ما این است که با حضور و مشارکت گسترده مردم و همه اقشار و گروه‌ها شاهد انتخاباتی پرشور و تشکیل مجلسی کارآمد و انقلابی باشیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با ارائه جمع‌بندی از جلسات همفکری جامعه روحانیت با تشکل‌ها و احزاب گفت: جلساتی با رئیس شورای ائتلاف و دیگران داشته‌ایم و تنها دغدغه راهبردی ما حصول وحدت و رسیدن به یک فهرست جامع و واحد بوده است. ما از حرکت شورای ائتلاف حمایت کرده و می‌کنیم و تمام احزاب و گروه‌ها را نیز به همراهی با ائتلاف فراخوانده ایم و در نهایت پس از تدوین فهرست نهایی در صورت بروز اختلاف یا هر مشکلی، هیئت داوری به ریاست آیت الله موحدی کرمانی به حل اختلاف خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه تاکنون فرآیند ائتلاف به خوبی برگزار شده و امیدواریم نتیجه آن نیز مطلوب و مورد نظر همگان باشد، ادامه داد: فرآیند تعریف شده شورای ائتلاف حرکتی بدیع و گامی به جلو در جهت ساز و کار برگزاری انتخابات است و تاکنون گام‌ها و اقدامات ارزشمندی در این مسیر به انجام رسیده که امیدواریم با توجه به زمان اندک هر چه زودتر به فهرست نهایی مشخص شود.

مسئول تشکیلات جامعه روحانیت مبارز به مذاکرات شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما نیز بر پیشگیری از اختلاف یا سوء برداشت بین اجزای این ائتلاف متمرکز شده است.

در ادامه مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در ساختار و روند برگزاری انتخابات شاهد ضعف‌های زیادی هستیم افزود: چنین وضعیتی مناسب با نظامی که سرنوشت خود و آینده جامعه را به مقوله انتخابات گره زده نیست. با سازوکار انتخابات و با مشارکت مردم و نخبگان است که نهاد‌های سیاسی گوناگون نظام شکل می‌گیرد و نباید در چنین مقوله مهمی دچار آشفتگی و نقاط ضعف باشیم.

وی افزود: این یک موضوع فراگیر و جدی است و انتظار این است که پس از انتخابات و در فرصتی موسع و با فراغ خاطر، یک کار جدی و جامع در باب انجام اصلاحات اساسی در فرایندها، مقررات و قوانین انتخابات پیگیری شود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا وحدت و ائتلاف در مجموعه نیرو‌های انقلابی حفظ شود، افزود: همه تشکل‌ها و احزاب تشکیل دهنده شورای ائتلاف نیز در فرآیند طراحی شده ورود کرده و نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را دنبال کنند تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر و مطلوب برسیم.

پورمحمدی در پایان گفت: برخی دغدغه‌های جزئی نباید ما را از اصل برگزاری انتخابات پرشور و مورد نظر رهبری غافل سازد. ما باید واقعاً دنبال کار تشکیلاتی منظم و هماهنگ باشیم و این مسئله نیز الزامات و لوازمی دارد و امیدواریم به زودی فهرست ۳۰ نفره نامزد‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در تهران ارائه شود تا در فرصت باقی مانده، عملیات اجرایی و تبلیغات انتخابات و رقابت‌ها به نحوی شایسته و دقیق کلید بخورد.

در پایان این نشست دبیران و نمایندگان تشکل‌ها و احزاب سیاسی به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص انتخابات پرداختند و پیشنهاداتی در خصوص مراحل فرآیند و لزوم تسریع در رسیدن به فهرست نهایی بیان کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیت الله موحدی کرمانی انتخابات مجلس مصلحت کشور و مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید؛ محسن رضایی: ارتباط ایران با جبهه مقاومت دستوری و آمرانه نیست

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229413 برچسب‌ها محسن رضایی

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند