Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@13:28:09 GMT

قول نوبخت برای اتمام راه آهن چابهار-زاهدان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۶۸۷۱

 محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هزار و۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت زیرساختهای زندگی مردم تخصیص یافته است و هزینه می‌شود.

اخبار اقتصادی - رییس سازمان برنامه وبودجه گفت: از این میزان ۱۱۰۰ میلیارد تومان وام باکارمزد پایین و ۷۰۰ میلیارد تومان هم وام بلاعوض برای بهسازی و ساخت منازل روستاییان خسارت دیده از سیلاب در جنوب استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: میزان خسارت برآورد شده تاکنون ۳۸هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۰هزار میلیارد تومان تخصیص یافته و پرداخت شده است.

رییس سازمان برنامه وبودجه افزود: پرداختهای مورد نیاز در بخش جاری کشور انجام شده و در بخش عمرانی هم ۴۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در ۹ ماهه امسال در کشور پرداخت کردیم.

این مسؤول بیان کرد: تا پایان سال ۹۹ میزان ۱۳۰۰کیلومتر راه آهن را در کشور تامین بودجه می کنیم و تحویل می‌دهیم که یکی راه آهن چابهاربه زاهدان است.

نوبخت ادامه داد: برنامه ریزی لازم با وجود تحریمها پیش بینی شده تا خللی در پرداخت حقوقهای ماهانه، یارانه و کمک هزینه معیشتی پیش نیاید.

وی گفت: ۲۴۲۵۰ واحد مسکونی هم احداث و تعمیر میکنیم تا یکسال آینده که ۱۷هزار واحد مسکونی هم یکساله در سیستان و بلوچستان میسازیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان اخبار اقتصادی نوبخت بودجه راه آهن سیستان و بلوچستان یارانه نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان