Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@05:27:21 GMT

از فواید کله جوش چه می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۶۸۹۹

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف کله جوش می‌تواند بدن انسان را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاوم کند. ناطقان: محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره فواید کله جوش گفت: کله جوش یکی از غذا‌های ساده، سنتی و نسبتا ارزان است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن کشک است و در طب سنتی کشک دارای مزاج سرد و خشک است. البته باید گفت هضم کشک خصوصا برای افرادی که معده سردی دارند کمی سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی وقتی به صورت کله جوش استفاده می‌شود با سیستم گوارش سازگار‌تر می‌شود.

او افزود: کله جوش غذایی ارزان است که در مناطق مختلف کشور با روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود. یکی از روش‌های ساده آن که بیشتر به کله جوش اصفهان مشهور شده که ابتدا پیاز را در روغن تفت می‌دهند سپس آب وکشک را نیز اضافه می‌کنند. البته می‌توان کشمش و مغز گردو و نعناع خشک را نیز به آن اضافه کرد.

ماده مغذی و اصلی کله جوش که با نام کشک شناخته شده است. دارای مزاج سرد و خشک بوده و دیر هضم و نفاخ محسوب می‌شود، اما زمانی که به صورت کله جوش سرو می‌شود سردی، دیر هضم بودن و نفاخی آن اصلاح و تعدیل می‌شود که برای سرد مزاجان، معده‌های سرد و بلغمی نیز مناسب است.

کشک خشک چه فوایدی دارد؟

حاجی حیدری با اشاره به فواید کشک خشک اظهار کرد: کشک خشک سرشار از پروتین، کلسیم، نمک، نیاسین یا ویتامین B ۳ است. البته یکی دیگر از مزیت‌های کشک ماندگاری طولانی آن نسبت به سایر لبنیات مانند شیر و ماست است.

فواید کله جوش

حاجی حیدری در پایان اظهار کرد: کشک خشک را می‌توان به مدت طولانی در دمای معمولی نگهداری کرد و افرادی که با خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی از قبیل دل پیچه و اسهال می‌شوند می‌توانند از کله جوش به عنوان یک وعده غذایی که جانشین مناسبی برای تامین مواد مورد نیاز بدن از جمله کلسیم می‌باشد استفاده کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: فواید ، کله جوش ، بیماری ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فواید کله جوش بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پاسخ به این سوال که از آنجایی که وقف همچنان بین مردم با روش‌های سنتی‌اش شناخته می‌شود، آیا لازم است اطلاع‌رسانی برای روش‌های نوین آن صورت گیرد؟ گفت: مردم درباره وقف اطلاعات عمومی ندارند و نمی‌دانند وقف در چه حوزه‌هایی می‌تواند کارایی داشته باشد. از آنجایی که وقف بستگی به نیت افراد دارد، حوزه‌ گسترده‌ای دارد؛ یعنی هم حوزه‌های سنتی و هم حوزه‌های نوین را دربر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نقیب ادامه داد: از قدیم مردم با حوزه‌های سنتی وقف سروکار داشتند، ولی الان از شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه وقف کار می‌کنند، اطلاعی ندارند. علاوه‌بر اطلاع‌رسانی لازم است وقف‌ها ساماندهی شوند. یعنی به افراد مسیر را یاد دهیم. اگر کسی می‌خواهد وقف کند، بگوییم چه حوزه‌هایی در اولویت وقف قرار دارد، تا نیازهای کشور برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پاسخ به این سوال که گاهی مردم می‌گویند چگونه می‌توان بابت اموال یا املاکی که وقف کردیم، اعتماد کرد که در جای صحیح مورد استفاده قرار گیرد، توضیح داد: اعتمادسازی با شفافیت است. باید صندوق‌های مالی مشخص وجود داشته باشد و هر ساله گزارش‌های خود مبنی بر میزان سود و حفظ اموال را ارائه دهند. چون هرجا پای پول وسط باشد، امکان دستیابی عده‌ای به آن هست. شما باید راه‌های دستیابی دیگران را به آن ببندید. باید ناظرینی را بر صندوق‌های مالی مشخص کرد و سالانه گزارش‌های دقیق ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • بهترین روش برای جلوگیری از آلزایمر (فیلم)
  • آجر قزاقی چیست؟ 5 کاربرد آجر سنتی+ عکس نمای آجر قزاقی
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • تفاوت بین بادکش و حجامت + فیلم
  • مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج