Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به دو مقام پنتاگون خواستار شفاف‌سازی درباره تلفات انتقام موشکی ایران شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک نماینده کنگره آمریکا پس از تلاش «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور برای کوچک‌نمایی تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» با ارسال نامه‌ای به دو مقام پنتاگون خواستار شفاف‌سازی در این خصوص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«بیل پاسرل» نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی که معاون «کارگروه صدمات مغزی» در کنگره آمریکا است در این نامه خطاب به مقام‌های پنتاگون خواستار دریافت اطلاعات بیشتر درباره تلفات پاسخ موشکی ایران شد. 

«دونالد ترامپ» که دولتش به پنهان‌کاری در خصوص تلفات انتقام موشکی ایران رو‌به‌رو شده روز سه‌شنبه مدعی شد که جراحت‌های سربازان پایگاه عین‌الاسد جدی نبوده و برخی از این افراد فقط به «سردرد» مبتلا شده‌اند.

سخنان او در حالی مطرح شد که وزارت دفاع آمریکا در روزهای گذشته به صورت تدریجی از ادعاهای اولیه مبنی بر اینکه حمله ایران هیچ تلفاتی به جا نگذاشته فاصله گرفته و از «آسیب مغزی ملایم» بیش از ۱۱ نظامی آمریکا خبر دادند. 

پایگاه «دیفنس‌وان» ابتدا گزارش داد که ۱۱ نظامی آمریکا در عین‌الأسد زخمی شده و به بیمارستان‌های آمریکا در کویت و آلمان منتقل شده‌اند. یک سخنگوی پنتاگون چند روز بعد بدون اشاره به رقم دقیق به زخمی شدن شمار بیشتری از نظامیان آمریکا اذعان کرد.

نماینده کنگره آمریکا امروز (پنجشنبه) در نامه‌ای خطاب به «متیو دونووان»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور پرسنلی و «توماس مک‌کافری»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سلامت نوشته است: «به عنوان معاون و بنیانگذار کارگروه صدمات مغزی کنگره سخنان فرمانده کل قوا را نگران‌کننده می‌دانم. این اظهارات، نشان‌دهنده عدم درک ایشان از اثرات زیان‌بار صدمات مغزی است.»

پایگاه هیل نوشته پنتاگون بعد از سخنان دونادل ترامپ جزئیات جدیدی درباره جراحت‌های سربازان آمریکایی ارائه نداده است. 

پاسرل در نامه خود از وزارت دفاع آمریکا خواسته جدی گرفتن صدمات مغزی را جزو اولویت‌های این سازمان قرار دهد. 

او در نامه خود تأکید کرده است: «صدمات مغزی، جدی هستند و می‌توانند مسیر زندگی را تغییر دهند. ما نمی‌توانیم و نباید به عقب برگردیم. اهمیت اساسی دارد که وزارت دفاع آمریکا به پیشگیری، درمان، بازتوانی و پژوهش در خصوص صدمات مغزی تعهد راسخ داشته باشد.»

جمهوری اسلامی ایران بامداد ۱۸ دی‌ماه با موشک‌های بالستیک پایگاه عین‌الاسد که محل استقرار نیروهای آمریکایی است هدف حمله قرار داد. 

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کنگره آمریکا پنتاگون عین الاسد بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد

نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد پنتاگون گزارش داد، سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا، موسوم به ATACMS، به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد تا شبه جزیره کریمه روسیه را «به‌طور موثرتری» هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه یکسری از رسانه‌ها مدعی شدند که کی‌یف از تسلیحات جدید علیه اهداف روسیه دورتر از خطوط مقدم استفاده می‌کند، مقام‌های آمریکایی تایید کردند واشنگتن به صورت مخفیانه در ماه جاری میلادی یک تعداد نامشخص موشک‌های تاکیتکی را به اوکراین ارسال کرده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت، هدف از تامین تسلیحات دوربرد برای اوکراین، اعمال فشار بیشتر بر کریمه است؛ جایی که در حال حاضر پناهگاه نسبتا امنی برای روسیه به شمار می‌رود.

آمریکا موشک‌های ATACMS را که گفته می‌شود با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و به عنوان بخشی از بسته تسلیحاتی ۳۰۰ میلیون دلاری که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه مارس تصویب شد، به اوکراین تحویل داده بود. روز چهارشنبه، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحویل این سلاح را تایید کرد، اما مقامات آمریکایی از اظهار نظر در مورد اصلاحات و برد دقیق این سلاح خودداری کردند.

پس از اینکه گزارش‌های رسانه‌ها ادعا کردند که کی‌یف از این موشک‌ها برای اولین بار در حمله به فرودگاهی در حدود ۱۶۵ کیلومتری  خط مقدم استفاده کرده است، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صبح روز ۱۷ آوریل گفت، نیروهای این کشور به یک پایگاه هوایی در «ژانکوی» کریمه حمله کرده‌اند.

اوکراین اولین بار در سپتامبر گذشته موشک های ATACMS میان رده را دریافت کرد. ارتش روسیه به سرعت شروع به سرنگونی آنها کرد و نقشه زلنسکی برای آسیب رساندن یا تخریب پل کریمه را خنثی کرد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز، زلنسکی تکرار کرد که او و دولتش «واقعا می‌خواهند زیرساخت‌های روسیه از جمله پل کریمه را تخریب کنند».

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز گفت: «تحویل این موشک‌های دوربرد به کی‌یف کاملا غیرقابل توجیه است. این اقدام واشنگتن تهدید علیه امنیت کریمه از جمله سواستوپول را افزایش می‌دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم