Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:42:56 GMT

شاعران خرمشهری به عشق سردار دلها گرد هم آمدند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۷۶۳۵

شاعران خرمشهری به عشق سردار دلها گرد هم آمدند

شب شعر فاطمی با محوریت و موضوع ایام فاطمیه و همچنین بزرگداشت شهید سرافراز، سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، شب گذشته شب شعر فاطمی با محوریت و موضوع ایام فاطمیه و همچنین بزرگداشت شهید سرافراز، سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مسجد جواد الائمه شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آئین شعرای به نامی از سطح کشور، استان و شهرستان حضور داشتند و با احساس پاک و بیان خوش ذوق خود، در وصف حضرت زهرا(ع) و همچنین شهدای مقاومت شعرخوانی کردند.

یکی از نکات جالب این مراسم، شعرخوانی نوجوانان بود، نوجوانانی که با ذوق و شوق تمام نسبت به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین حضرت صدیقه طاهره(س) عرض ارادت کردند.

شعر خوب می‌تواند یک جامعه را مقاوم بار بیاورد

حجت‌الاسلام رضا متوسل رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در گفت‌و‌گو با فارس در رابطه با این مراسم، اظهار کرد: شعر در جامعه و تحولات مختلف از ارزش و جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: به تعبیری گاهی اوقات یک بیت شعر می‌تواند از یک کتاب بهتر، مفیدتر و تأثیرگذارتر باشد، چرا که شعر با بیان خوش و لطیف و همراه با مضامین بلند و بالا می‌تواند در جامعه و میان افراد به راحتی نقش ایفا کند و حماسه‌‌ها را به نسل‌های بعد به یادگار بگذارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: شعر می‌تواند به خوبی ما را به مقاومت، پایداری و استقامت برساند و در این مراسم که به نام حضرت زهرا(س) بود و ایشان نیزه اسوه تمام عیار مقاومت و استقامت در راه ولایت بشمار می‌روند، شاعران به نام و مطرحی در وصف این بانوی والامقام و همچنین شهید عزیز، قاسم سلیمانی شعرخوانی کردند.

متوسل عنوان کرد: خرمشهر با توجه به جمعیت و مساحت خود ۵۰۰ شاعر و مداح دارد که این نسبت به شهرهای مشابه در جمعیت و مساحت کم‌نظیر است و تلاش ما در اداره تبلیغات اسلامی این است که نسبت به این فرهیختگان جامعه اهمیت ویژه‌ای قائل شویم و از این ظرفیت شایسته و مهم در راه نشر فضائل آل‌الله قدم برداریم.

نهادهای فرهنگی موظف به حمایت از شاعران هستند

مرتضی خلیلی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی خرمشهر نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: خرمشهر در امر فرهنگی و دینی و محبت و ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت پیشینه درخشانی دارد و به همین دلیل از این شهر به عنوان نجف‌الثانی یاد می‌شود.

وی افزود: شعر در جامعه از ارزش بالایی برخوردار است و به عنوان شمشیر برّنده به حساب می‌آید که می‌تواند از مکتب و حقیقت به خوبی دفاع کند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی خرمشهر گفت: شاعران متعهد و انقلابی در حوادث و اتفاقات از جمله شهادت سردار عزیز، حاج قاسم سلیمانی نمی‌توانند ساکت بنشینند و بر همین اساس با آن روح پاک و حس لطیف خود به شعرسرایی وادار می‌شوند.

خلیلی عنوان کرد: امروز همه نهادهای فرهنگی و مربوطه وظیفه دارند که بستر و شرایط را برای شاعران به عنوان مبلغان دین و مکتب فراهم کنند چرا که با وجود این افراد چراغ روشنگری روشن خواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسم سلیمانی شعر خرمشهر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور عصر امروز در حاشیه این بازدید گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ روح الله حسین زاده بیان کرد: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

کد خبر 6088044

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد