Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:08:03 GMT

نخستین رویداد آموزشی استارتاپ در میبد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۸۱۹۷

نخستین رویداد آموزشی استارتاپ در میبد برگزار شد

مدرس دانشگاه های یزد و علم و  هنر و مدیر ارشد اجرایی کسب و کار اینترنتی در این همایش گفت: اینترنت سرعت رشدی بسیار سریع و جذاب‌تری از تکنولوژی‌های دیگر نظیر رادیو ، تلویزیون ، کامپیوتر و... داشته‌ است.

محمد شهاب شهوازیان افزود: حدود ۶۷ درصد جمعیت هفت میلیارد نفری دنیا از موبایل استفاده می‌کنند و ۵۷ درصد از اینترنت و ۴۵ درصد از سوشال مدیا استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد ایرانیان برای یک دفعه هم که شده است تراکنش اینترنتی انجام داده‌اند اظهار داشت: مردم کشورما خرید اینترنتی را یاد گرفته اند و خیلی بیشتر از بسیاری از مردم جهان به سهولت به اینترنت اعتماد کرده اند و خریدهای خود را با استفاده از آن انجام می دهند.

این مدرس دانشگاه یزد، استارتاپ را سازمانی معرفی کرد که شخصیت حقوقی ندارد و در جست و جوی کسب و کاری قابل تکرار و مقیاس‌پذیر است.

وی گفت: استارتاپ مدل کسب و کار ندارد و اگر سازمانی مدل کسب و کار داشته باشد استارآپ نیست.

شهوازیان همچنین تجربه های موفق فعال در حوزه کسب و کار اینترنتی را برشمرد.

یک فعال کارآفرین، بنیانگذار و مدیر توسعه پذیرش ۲۴ هم در این همایش گفت: یک کسب و کار اینترنتی موفق بیشتر به منابع انسانی اهمیت می‌دهد تا اینکه چه چیزی در اختیار دارد.

محمد ابراهیم قانع افزود:  باید به یادگیری مداوم و اینکه همیشه و در هر لحظه می توان آموخت نیز توجه داشت.

وی تصریح کرد: خلاقیت با الگو گرفتن از دیگران و دیدن راه کسانی که مسیر موفقی را پیموده‌اند در تضاد نیست .

برگزار کننده این همایش مرکز رشد فناوری میبد بود که با همکاری دانشگاه یزد ، پارک علم و فناوری و فرمانداری این برنامه را با حضور علاقه‌مندان به حوزه کسب و کار اینترنتی و استارتاپ برگزار کرد.

به گفته کارشناس مرکز رشد میبد این مرکز در سال ۸۷ با اخذ مجوز و طی قراردادی با پارک علم و فناوری یزد در دانشگاه آزاد میبد شروع به کار کرد و موفقیت‌هایی هم داشت .

بهنام دهقانی افزود: اما با توجه به وجود مشکلات و در دسترس نبودن به علت واقع شدن دانشگاه در خارج شهر در سال ۹۳ به ساختمان جدید در خیابان ۲۲ بهمن منتقل شد.

وی با بیان اینکه تا به حال مسوولان ۱۰۰ ایده به این مرکز مراجعه کردند و ۳۰ جلسه پذیرش برگزار شد گفت : در حال حاضر این مرکز  ۱۸ شرکت  را تحت پوشش خود دارد که درحوزه‌های بیوتکنولوژیک ، آی تی و علوم فنی به صورت تفکیکی پیش رشد ، رشد و چند مستجره فعالیت دارند.  

دهقانی اظهارداشت : پنج نفر از مدیران عامل شرکت های مستقر در مرکز رشد میبد بانوان هستند که این مرکز را در سطح استان متمایز ساخته‌ است.

وی ادامه داد : این مرکز برترین مرکز رشد شهرستانی پارک علم و فناوری استان است و شرکت‌های مستقر با داشتن خلاقیت و ارتباط هایی موثر وضعیت خوبی دارند و به دنبال ارتقای خود در حوزه صادرات هستند.

وی به وجود شعبه‌ صندوق پژوهش و نوآوری  در این مرکز اشاره کرد که هدف آن جذب سرمایه خیرین و علاقه مندان شتاب دهنده در حوزه سرمایه گذاری‌های ریسک پذیر می‌باشد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

برچسب‌ها میبد پارک علم و فناوری همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد پارک علم و فناوری همایش میبد پارک علم و فناوری همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

ایسنا/یزد مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد گفت: دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت همزمان در دو سطح ملی و استانی برگزار می شود.

«مهدیه السادات حسینی مطلق» به در پیش بودن هفته جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، نخبگان، سازمانهای مردم نهاد، شرکت ها و موسسات خصوصی، دستگاه های اجرایی و مدیران برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت به صورت همزمان اما مجزا در سطح ملی و استانی برگزار می شود، افزود: متقاضیان برای شرکت در سطح ملی این رویداد تا دهم اردیبهشت ماه فرصت دارند به وبگاه jamjeyat.ir  مراجعه و ثبت نام کنند.

دبیر رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت یزد با بیان اینکه شرکت همزمان در هر دو سطح ملی و استانی امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت تا ۱۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به وبگاه دفتر امور زنان و خانواده به آدرس «http://Banovan.ostanyazd.ir» و کانال حسنه ماندگار در پیام رسان ایتا به آدرس  «hasaneh_mandegar» نسبت به دریافت فرم و ارسال مستندات در وبگاه اقدام کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، حسینی مطلق در پایان افزود: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می توانند با شماره تماس ۰۳۵۳۱۱۱۲۲۱۲ تماس بگیرند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد