Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد سطح عالی حوزه‌ علمیه تهران گفت: اینکه قرآن کریم می‌فرماید: «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ» از این جهت است که از آن ایام عبرت و درس بگیرند. چون بیدارکننده است و مسیر نورانی را مشخص می‌کند.


حجت‌الاسلام حامد اصغری

حجت‌الاسلام حامد اصغری استاد سطح عالی حوزه‌ علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه همه روزها و همه شب‌ها همانند یکدیگر هستند، بیان داشت: اما گاهی یک خصوصیت برای برخی روزها، افراد و مکان‌ها وجود دارد که موجب می‌شود به خدای متعال اضافه شود یا انتساب پیدا کند؛ مانند: کتاب‌الله، بیت‌الله، عبدالله، ایام‌‌الله و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...

وی با بیان اینکه روزهای تاریخی انبیای گذشته جز ایام الله‌ها محسوب می‌شوند، افزود: همچنین ایامی که خداوند نعمت‌هایش را به بندگان به خاطر شایستگی مردم سرازیر می‌کند، جزو ایام الله است. اینکه قرآن کریم می‌فرماید: «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» از این جهت است که از آن ایام عبرت و درس بگیرند. چون بیدارکننده است و مسیر نورانی را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام اصغری ابراز داشت: امام خمینی در ۱۳ شهریور سال ۵۸ طی یک سخنرانی‌‌ از ایام الله نام بردند. در آنجا ایام الله تاریخ اسلام را شامل زمان هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه، زمان فتح مکه که قدرت‌نمایی خداوند بود، شخصی یتیم و بی‌یاور در برابر قلدرهای مکه پیروز شود یا پیروزی امام علی (ع) بر خوارج در جنگ نهروان که مقدسان پینه‌بسته خدانشناس را از بین بردند، مطرح کردند.

وی ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی، قیام مردم در ۱۵ خرداد در تهران و قم و ایستادگی آن‌‌ها در برابر ظالم را که مبدا حرکت انقلاب بود از ایام الله دانستند. همچنین ۱۷ شهریور ۵۷ که مردم برای احقاق حق خون دادند یا ۲۶ دی ماه سال ۵۷ که شاه از ایران فرار کرد و هیمنه پهلوی فرو ریخت، از ایام الله دوران انقلاب بیان کردند.

این استاد حوزه علمیه گفت: همچنین حضرت امام (ره) ۲۲ بهمن سال ۵۷ که روز پیروزی خون بر شمشیر بود و روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ را هم از ایام‌الله انقلاب اسلامی توصیف کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن امام خمینی انقلاب اسلامی تهران ایام الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود. پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است. در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902142

دیگر خبرها

  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • تخریب منزل مسکونی با سازه چوبی در پیشوا/۴نفر مصدوم شدند
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟