Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت و درمان و آموزشی پزشکی گفت: تامین نیازهای بهداشتی مناطق سیل زده در اولویت کارهای نظارتی نیروهای بهداشتی است و باید در این مناطق آب آشامیدنی به صورت بطری در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر مطلق روز گذشته(سوم بهمن کته) به همراه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سفر به مناطق سیل زده شهرستان جاسک، در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات خوب و موثری در حوزه تامین سلامت در این شهرستان جهت سیل زدگان انجام شده است و جای تقدیر و تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول بیان کرد: بعد از وقوع سیل مشکلات جدیدی پیش روی ما خودنمایی می کند بنابراین نیاز است که قبل از وقوع معضل راه کارهای احتمالی برنامه ریزی کنیم تا در مواقع لزوم آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با کنترل توزیع آب، غذا و البسه باید هر کمپ یا چادر یک شهردار یا مسئول داشته باشد چون هرگونه ناهماهنگی و مشکلی ممکن است ارایه خدمت را دچار آسیب و یا وقفه کند. هدف اصلی ما برگشتن سیل زدگان به روال عادی زندگی اولیه خود می باشد. زمانی ما موفق هستیم که با مشارکت مردم (سپاه – بسیج و گروه های جهادی) کار صورت گیرد.

مطلق نسبت به مخاطرات و بیماری هایی که سیل زدگان را تهدید می نماید گفت:  خطر حیوان گزیدگی و مار گزیدگی سیل زدگان را تهدید می کند که باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود و در خصوص بیماری های پوستی در سیل زدگان باید آموزش های لازم به افراد داده شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر تمامی افراد مناطق سیل زده که تحت پوشش خدمات بهداشتی هستند گروه های ویژه شامل سه دسته مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان هم تحت پوشش ویژه خدمات بهداشتی هستند و یک اولویت دانست.

مطلق با بیان اینکه واکسن هپاتیت آ برای اولین بار در این مناطق برای گروه پرخطر توزیع شده است افزود: توزیع و تزریق واکسن آنفولانزا جهت زنان باردار پرخطر در این منطقه صورت گرفت و توزیع محیط نمونه گیری جهت تشخیص و غربالگری وبا، سرخک، آنفولانزا از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد.

وی برلزوم رعایت نکات بهداشت محیط و بویژه تامین نیازه های بهداشتی به خصوص توالت و حمام به صورت جداگانه (زنانه – مردانه) در مناطق سیل زده و در مراکز اقامت سیل زدگان تاکید کرد و گفت: تامین این نیازهای بهداشتی در اولویت کارهای نظارتی نیروهای بهداشتی است و باید در مناطق سیل زده آب آشامیدنی به صورت بطری در اختیار مردم قرار گیرد.

مطلق با اشاره به توزیع سم جهت نیاز احتمالی به سم پاشی خاطر نشان کرد: واکسن و سرم ضد هاری جهت گزش های احتمالی در منطقه توزیع شده است تا بتوانیم از خطرات احتمالی پیشگیری کنیم.     

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حادثه سیل شهرستان جاسک 143 روستا با جمعیت چهل و یک هزارو 162 نفر دچار آبگرفتگی و خسارت شده است.

دکتر محمود حسین پور در خصوص خسارت هایی که سیل به مراکز و تجهیزات بهداشتی و درمانی وارد کرده است گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته تا کنون تعداد 21 خانه بهداشت دچار آسیب جدی شده است که از این تعداد خانه بهداشت های سدیچ، سورگلم، گرندو، بندبست، جانوری بیشترین خسارت را متحمل شده است و 2 مرکز خدمات جامع سلامت لیردف و گابریک، 2 پایگاه اورژانس دچار آسیب هایی شده است ولی با تمام خساراتی که وارد شده است با برپایی یک دستگاه کانکس و 3 کمپ بهداشت و درمانی خدمات رسانی در حال انجام است.

رییس مرکز بهداشت استان با اشاره به ارزیابی و رصد نحوه ارایه خدمات حوزه سلامت به آسیب دیدگان سیل بیان کرد: برخی اقداماتی که در مناطق آسیب دیده صورت گرفت شامل بیش از یک هزار ویزیت توسط پزشک و ماما جهت بیماران دیابتی، قلبی عروقی، فشار خونی، اعزام تیم های بهداشتی درمانی از شهرستان های معین (میناب – رودان – سیریک - مرکز استان)، انتقال 4 زن باردار توسط بالگرد، 3 مورد زایمان ایمن در مناطق سیل زده، توزیع 281 قوطی شیر خشک، توزیع اقلام پیشگیری از بارداری و داروهای مورد نیاز بیماران، برپایی کمپ های موقت اسکان جهت اریه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیره، حاجی آباد، گرندو و سدیچ، بررسی منابع آب آشامیدنی و چاه های فاضلاب، توزیع پشه بند و واکسن، توزیع سرم مار و عقرب و واکسن های روتین به میزان کافی جهت جبران واکسن های آسیب دیده و غیرقابل مصرف و برپایی یک دستگاه کانکس جهت ارایه خدمات بهداشت و درمان در دوراهی کروچ می باشد.

حسین پور اظهار کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل زده شهرستان جاسک هیچ گونه بیماری واگیر مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در خصوص طرح فلج اطفال اعلام کرد: به علت هم جواری استان هرمزگان با کشورهای افغانستان و پاکستان طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در دو نوبت با فاصله یکماهه اجرا می شود.

وی برای اجرای هر چه بهتر و موثرتر این طرح مهم و ملی عنوان کرد: به منظور دستیابی به پوشش صد در صدی ایمن سازی کودکان زیر پنج سال باید تمامی دستگاه ها بسیج شوند و طرح به صورت خانه به خانه و توسط تیم های سیار انجام گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تمامی دستگاه ها جهت انجام هر چه بهتر طرح فلج اطفال خواستار همکاری در جهت تامین نیرو و خودرو شد.      

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم