Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از این که اعتراضات به رد صلاحیت نمایندگان و کاندیداهای انتخابات مجلس مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به وضعیت موجود چاره‌ای جز ائتلاف در انتخابات آینده باقی نمی‌ماند.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پیش‌بینی از اضلاع رقابت‌ها در فضای انتخابات ۹۸ گفت: امیدواریم اعتراضات داده شده درباره بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار گیرد تا کسانی که حقشان حضور در رقابت‌ها است بتوانند وارد عرصه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ادای حق، برکت دارد و باعث تثبیت شرایط و نظام می‌شود. اگر حق ادا نشود و پایمال گردد اثرات منفی را به دنبال خواهد داشت. همانطور که رئیس مجلس هم چندی پیش مطرح کرد ما همه نمایندگان رد صلاحیت شده را می‌شناسیم و می‌دانیم که از باب دلسوزی برای نظام و مسلمانی مشکلی ندارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که «در این انتخابات ائتلاف‌ها حرف اول را می‌زند» گفت: به دلیل فعال نبودن احزاب آن هم به خاطر مسائل سیاسی و اقتصادی همیشه مجبور به ائتلاف می‌شویم که این ائتلاف ها هم هرازگاهی دستخوش هجمه‌هایی می‌شوند. نتیجه آن که نمی‌توان نمایندگان واقعی مردم را معرفی کرد. تا مادامی که مجلس به این شکل تشکیل شود همیشه مجلس‌های ضعیفی خواهیم داشت که حتی نمی‌تواند حق خود را بگیرد.

جلودارزاده با اشاره به فرموده امام مبنی بر این که زنان باید در مقتدرات اساسی کشور دخالت کنند، افزود: اکنون مجلسِ در راس امور نمی‌تواند در مقتدرات اساسی مملکت دخالت کند هر چه مجلس ضعیف تر باشد مضرات آن هم برای کشور بیشتر می‌شود  نمونه آن در قضیه بنزین است اگر مجلس در جریان بود نرخ گذاری بنزین متناسب با توانایی مردم انجام می‌شد و این حجم از ضرر و زیان را به دنبال نداشت.

به گفته این عضو فراکسیون امید مجلس، در انتخابات آینده به دلیل شرایط موجود ائتلاف های مردمی یا قدرت حاکم حرف اول را می‌زند کما این که چاره‌ای جز ائتلاف نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است