Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:08:58 GMT

کشف ۴۰ سنگ قبر تاریخی در چنارانِ مشهد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۹۲۰۷

کشف ۴۰ سنگ قبر تاریخی در چنارانِ مشهد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: تاکنون ۴۰ قطعه سنگ قبر تاریخی در نقاط مختلف این شهرستان کشف و شناسایی شده که در اختیار این اداره است.

به گزارش «تابناک»، محمد طاهریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قدمت تاریخی قبرستان‌های این شهرستان اغلب سنگ‌ قبور کشف شده متعلق به دوران صفوی و قبل‌ از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰ سنگ قبر صندوقچه‌ای در قبرستان‌های قدیمی این شهرستان کشف شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ سنگ قبر دیگر نیز با قدمت تاریخی بسیار شناسایی شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت موجود در این شهرستان ایجاد موزه تخصصی سنگ قبر در چناران می‌تواند از جذابیت بسیار برای گردشگران برخوردار باشد.

طاهریان افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی، خشکی آب و هوا، پیشینه تاریخی چناران و نزدیک بودن آن به توس و مراکز تاریخی شناسایی شده، این شهرستان از جذابیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار برخوردار است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰ روستای هدف گردشگری در این شهرستان شناسایی و معرفی شده است.

وی گفت: در حال حاضر در ۱۰ روستای این منطقه قبرستان تاریخی وجود دارد که یکی از آنها به نام قبرستان روستای دولت‌آباد در بخش گلبهار شهرستان چناران در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

طاهریان افزود: سایر قبرستان‌های تاریخی این شهرستان نیز با توجه به ظرفیت و قدمت تاریخی خود قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارند.

شهرستان چناران دارای ۲۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و معنوی و بیش از ۱۲۰ اثر شناسایی شده تاریخی و فرهنگی ‌با قابلیت ثبت در این فهرست است.

مرکز شهرستان چناران در ۴۵ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عبدالحسین مجدمی اکبر طبری اجلاس داووس علی دیواندری حسن دیاب کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه مشهد چنارانی سنگ قبر سنگ قبر تاریخی میراث فرهنگی قبرستان تاریخی عبدالحسین مجدمی اکبر طبری اجلاس داووس علی دیواندری حسن دیاب کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره در شهرداری مشهد، بستری آماده در راستای بهره‌گیری از رویکردهای خلاقانه جهت حل مسائل شهری و توجه به نوآوری در توسعه شهری است.

فاطمه سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی، با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های انسان است که نقش مهمی در زندگی دارد، اظهار کرد: این ویژگی باعث پیشرفت انسان در تمام عرصه‌ها می‌شود و می‌تواند کیفیت زندگی را تعیین کند.

وی گفت: از این رو، خلاقیت و نوآوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و کیفیت زندگی شهری نیز مرهون تلاش افراد نوآور و نگاه خلاقانه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره در شهرداری مشهد، بستری آماده در راستای بهره‌گیری از رویکردهای خلاقانه جهت حل مسائل شهری و توجه به نوآوری در توسعه شهری است.

سلیمی با بیان اینکه در سال «تولید با مشارکت مردم» و هم‌زمان با روزجهانی «خلاقیت و نوآوری و روز ملی کارآفرینی»، بزرگداشت هفته خلاقیت و نوآوری شهری در قالب برنامه رونمایی از محصولات نوآورانه شهری، معرفی شرکت‌های موفق و سایر دستاوردهای نوآورانه در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با رشد خلاقیت بیش از پیش به حل مسائل و دستاوردهای نوآورانه در شهر امام مهربانی‌ها نائل شویم.

کد خبر 747812

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته