Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@21:03:12 GMT

ارائه تسهیلات مسکن برای ساخت خانه‌های ۳۰ سال ساخت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۹۸۴۸

ارائه تسهیلات مسکن برای ساخت خانه‌های ۳۰ سال ساخت

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن گفت: املاک ۲۵ سال تا ۳۰ سال ساخت هم می‌توانند از تسهیلات با ۲۰ میلیون تومان کمتر از آن سقفی که برای واحدهای زیر ۲۵ سال ساخت در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

به گزارش ایمنا، محمدحسن مرادی در پاسخ به این سئوال که رقم بازپرداخت اقساط تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن در توان برخی از متقاضیان نیست، گفت : به هر حال نرخ سود تسهیلات مسکن از محل اوراق ۱۷،۵ درصد است و زمانی که تسهیلات ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیون تومانی دریافت می شود، قاعدتا بازپرداخت اقساط هم بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:اقساط تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن از محل اوراق ماهانه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود و همه افراد قاعدتا توان بازپرداخت آن را ندارند، اما باید اذعان کرد همین الان مستاجرانی هستند که اجاره بهای در همین حد پرداخت می‌کنند و تسهیلات به نفع مستاجرانی خواهد بود که توان بازپرداخت دارند و می‌توانند صاحب مسکن شوند.

مرادی در پاسخ به این سئوال که دریافت تسهیلات چه مدت زمان می برد تا متقاضی تسهیلات برای خرید مسکن اقدام کند، گفت: اولا که باید بگویم این تسهیلات از محل اوراق است و به واحدهای مسکونی ۲۵ سال ساخت تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن پرداخت می‌شود و زوجین می‌توانند در تهران تا ۲۴۰ میلیون تومان از محل اوراق تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: این تسهیلات هم برای خرید و هم برای ساخت است و سازندگان به تعداد واحدهایی که می‌سازند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، اما در مورد زمان دریافت تسهیلات باید گفت که ۱۰ روز طول می‌کشد تا تشکیل پرونده و ارزیابی در داخل شعب بانک مسکن انجام شود و بعد متقاضی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و بعد از آن به اداره مالیات و دارایی و شهرداری مراجعه خواهند کرد که در جمع بعد از یک ماه تسهیلات دریافت خواهد شد.  

مرادی در پاسخ به دریافت ضامن برای دریافت تسهیلات گفت: اگر چه ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد، اما چون سقف وام مسکن افزایش یافته و اقساط سنگین است، افراد باید اسناد و مدارک مثبتی که دال بر این باشد که توان بازپرداخت اقساط را دارند، به بانک مسکن ارائه دهند. اگر این اسناد نتوانند بانک را مجاب کنند که می‌توانند اقساط بدهند، قطعاً نیاز به ضامن هست.

به گفته وی، املاک ۲۵ سال تا ۳۰ سال ساخت هم می توانند از تسهیلات با ۲۰ میلیون تومان کمتر از آن سقفی که برای واحدهای زیر ۲۵ سال ساخت در نظر گرفته شده بهره مند شوند، یعنی سقف تسهیلات در تهران در حالت انفرادی ۸۰ میلیون تومان است.

منبع: فارس

کد خبر 407245

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مسکن تسهیلات بانکی وام مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، گفت: اکنون ساخت ۵۰۲ واحد مسکن در قالب اقدام ملی مسکن ملایر با توجه به آورده متقاضیان ۳۵‌ درصد پیشرفت‌کاری دارد. - اخبار استانها -

مهدی عبد‌الملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با یاد‌آوری‌ این‌که بخشی از واحد‌های مسکن ملی شهرستان ملایر در  زمینی به وسعت 3 هکتار در دست ساخت است، اظهار داشت: زیربنای این ‌واحد‌ها 68 زار‌متر‌مربع است که در قالب 13 بلوک ساخته خواهد شد.

وی افزود: 12 بلوک این ساختمان‌های واقع در زمین‌های معروف به دریاچه کوثر ملایر، 40 واحدی و یک بلوک 22 واحدی است که در 5 طبقه به صورت 2 طبقه توقفگاه‌ خودرو با تسهیلات 550 میلیون‌تومان دولت ساخت آن آغاز و سقف چهارم اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر با اشاره بر این‌که برای افزایش پیشرفت‌کاری ساخت این واحد‌ها، آورده شهروندان متقاضی تایید شده و  مالک نقش‌موثری دارد،بیان کرد: ساخت واحد‌ها بر اساس آورده متقاضیان است و بانک بر مبنای پیشرفت‌کاری طرح‌های ساخت مسکن ملی، تسهیلات مرحله‌ای پرداخت خواهد کرد.

عبدالملکی، گفت: اکنون هر یک از متقاضیان این واحد‌ها در سه مرحله 130 میلیون‌ تومان آورده داشتند که در 3 قسط پرداخت شد، قسط بعدی 50 میلیون‌ تومان است که پیامک واریز برای آنان ارسال شده است.

وی در پاسخ این سوال‌ خبرنگار تسنیم که این واحد‌ها با چه هزینه تمام شده‌ای تحویل متقاضی خواهد شد، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تعهد‌های اقدام ملی مسکن همه مصالح مورد‌نیاز و مستقیم از کارخانه تامین کرد که با کاهش واسط‌ها، هزینه ساخت به قطع یقین کاهش خواهد داشت.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، افزود: افزون بر این هزینه‌های نظام‌مهندسی و شهرداری برای مالک 50 درصد تخفیف دارد و هزینه تسهیل‌گر که همه امور را به وکالت از مالک یا متقاضی بر عهده خواهد داشت رایگان است و هزینه تسهیل‌گر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد کرد. آماده‌سازی زمین‌های واگذاری نیز با بنیاد‌ مسکن است برخی قطعات به 2 نفر و برخی به یک نفر متقاضی بر اساس قرعه‌کشی واگذار شد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان مسکن ملی شهرستان ملایر، گفت: با آغاز فراخوان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در شهر‌های ازندریان، زنگنه، جوکار و سامن متقاضیان این حوزه ثبت شد که بعد ازبررسی و تایید افراد  دارای  فرم ج سبز، 185 نفر تایید و از این تعداد 102 نفر وجه واریز کردند.

عبدالملکی قطعات زمین واگذار شده را 180 تا 200 متری بیان کرد و گفت: نهضت ملی مسکن 2 نوع تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد، یکی تسهیلات 550 میلیون تومان با سود 18 درصد و دیگری تسهیلات 350 میلیون تومان با5 درصد سود، هر دو نوع تسهیلات بازپرداخت 20 ساله و بدون تنفس دارد که بعد از دریافت آخرین مرحله تسهیلات توسط متقاضی، بازپرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • این افراد می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه