Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:05:32 GMT

جشنواره بزرگ آدم برفی در همدان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۰۳۸۷

جشنواره بزرگ آدم برفی در همدان برگزار شد

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره ساخت آدم برفی با هدف ایجاد شادی و نشاط و جذب گردشگر برگزار می‌شود.

علامحسین تقوی با بیان اینکه در این جشنواره آدم برفی های زیبا نیز انتخاب و برنده خواهند شد افزود: جشنواره آدم برفی همزمان با شروع رویداد ایران باشکوه در همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: در ایام برگزاری رویداد ایران باشکوه هزینه بازدید از غار آبی علیصدر از چهارم تا ۲۰ بهمن ماه امسال نیم بها می‌شود.

تقوی افزود: شهروندان و گردشگران می‌توانند در مدت برگزاری جشنواره زمستانی و رویداد ملی «ایران باشکوه» در همدان، با ۵۰ درصد تخفیف از غار علیصدر دیدن کنند.

وی با بیان اینکه این غار به عنوان بیست و سومین اثر طبیعی ملی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است، بادآوری کرد: غار علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی قابل قایقرانی جهان است.

تقوی اظهار داشت: همچنین در برگزاری رویداد ایران باشکوه در استان همدان اقامتگاه های گردشگری عباس آباد نیز با ۵۰ درصد تخفیف به گردشگران خدمات ارایه می کند.

مدیرعامل مجتمع عمومی سیاحتی علیصدر ادامه داد: شرکت سیاحتی برند گردشگری این استان است و در فصل های کم‌رونق گردشگری با میزبانی و برگزاری رویدادهای گردشگری و اقدامات ابتکاری می‌توانیم انگیزه ای برای تورها و سفر گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کنیم.

رویداد ایران باشکوه همزمان با سال نو چینی در چند استان کشور از جمله همدان به‌ منظور معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران و همدان به گردشگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

سال نوی چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم این کشور است. گاه‌شمار چینی ترکیبی شمسی - قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین‌کننده روزها، ماه‌ها و سال‌ها هستند و هر سال در بهمن ماه، سال چینی نو می‌شود.

در کشور چین سال نو با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می‌شود و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می‌شود. جشن سال نو در این کشور ۱۵ روز به طول می‌انجامد و با جشن فانوس پایان می‌یابد.

در بیشتر کشورهایی که چینی‌ها اکثریت را تشکیل می‌دهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته می‌شود؛ از آن جمله می‌توان به چین، هنگ کنگ، تایوان، برونئی، کره شمالی و کره جنوبی، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند اشاره کرد.

برچسب‌ها غار عليصدر همدان عباس آباد چین بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غار عليصدر همدان عباس آباد چین بارش برف غار عليصدر همدان عباس آباد چین بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز دوم فرودین ۱۴۰۳ خبر از خریداری ۵ دستگاه کمک داور ویدئویی (VAR) داده بود و اعلام کرد که به زودی این دستگاه‌ها وارد ایران خواهند شد تا دیدارهای مهم در لیگ برتر با حضور VAR برگزار شود.

در همین حال خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: قرار بود کلاس‌هایی را برای داوران با حضور مدرسانی از کشورهای اروپایی از جمله پرتغال برگزار کنیم که بنا به دلایلی برگزاری این کلاس لغو و به تاریخ ۲۹ اردیبهشت موکول شده است.

او در خصوص ورود دستگاه‌های کمک داور ویدئویی از چین به ایران گفت: ما در حال حاضر دو دستگاه VAR در ایران داریم و هنوز دستگاه‌های چینی وارد کشور نشده است. من از جزئیات خرید این دستگاه‌ها اطلاعی ندارم و فقط مسئولیت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای داوران را دارم.

افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری دیدارهای باقی در لیگ برتر و فینال جام حذفی با حضور دستگاه VAR امکان دارد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه فیفا پیش از این از ما لیست برگزاری بازی‌ها با حضور VAR خواسته بود بعید است دیدارهای باقی مانده را با VAR برگزار کنیم باز با این حال همه اینها با مذاکرات تاج امکان پذیر است و من اطلاع دقیقی ندارم.

کد خبر 6095997

دیگر خبرها

  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است