Web Analytics Made Easy - Statcounter

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگران آمریکایی در رسانه‌های منطقه و جهان بازتاب گسترده‌ای داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه‌های تلویزیونی العراقیه، الاتجاه، المسیره، العالم، پرس تی وی، الجزیره، المنار و المیادین از ساعت‌های اولیه صبحء امروز؛ حرکت راهپیمایان ضد آمریکایی را زنده پخش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه‌های فرانس ۲۴، بی بی سی انگلیسی، سی ان ان و راشا تودی نیز؛ تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی مردم عراق را پوشش دادند. بسیاری از شبکه‌های منطقه هم با دعوت از کارشناسان سیاسی، به بررسی تظاهرات میلیونی پرداختند و آن را روزی تعیین کننده و بی سابقه در سه دهه اخیر دانستند.
خبرنگار الجزیره حضور مردم در این تظاهرات را، بسیار گسترده و بی سابقه تعبیر کرد و گفت: این تظاهرات، با تصویب لایحه خروج نظامیان آمریکایی در پارلمان این کشور همزمان شد.
شبکه فرانس ۲۴ هم از امروز به عنوان روزی حیاتی در عراق نام برد و اعلام کرد این تظاهرات می‌تواند تظاهرات ضد دولتی را که از چند ماه پیش در عراق آغاز شده است به تظاهرات ضد آمریکایی تغییر دهد.
*
برخی از رسانه‌های آمریکایی مانند «سی ان ان» از این تظاهرات به عنوان کابوسی برای آمریکا یاد کرده‌اند.
*
شبکه المیادین هم در پوشش راهپیمایی میلیونی مردم عراق ضد آمریکایی‌ها، گزارش داد: این، نخستین بار است که تظاهراتی با این گستردگی در مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی برگزار می‌شود.
*
خبرنگار شبکه تلویزیونی الاتجاه هم گفت: مردم عراق در تظاهرات خود می‌گویند: این آمریکا بود که داعش را وارد عراق کرد و هزاران نفر را کشت.
در این میان برخی شبکه‌های خبری سعودی از جمله العربیه و الحدث و خبرگزاری رویترز تلاش کردند با حاشیه سازی، حضور میلیونی مردم عراق را به انحراف بکشانند و کمرنگ کنند. العربیه تلاش کرد با دستمایه قرار دادن فساد در برخی دستگاه‌های عراق، برخی از عراقی‌ها را تحریک و در میدان التحریر جمع کند تا تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی را به حاشیه براند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازتاب تظاهرات عراق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه امروز جمعه برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه در این تظاهرات سرکوب تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین را محکوم کردند.

جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین از هفته گذشته در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد. دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند کرده و شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.

کد خبر 6089265

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • بازتاب تظاهرات دانشجویان در جهان
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است