Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عابدینی گفت: تظاهرات در عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور با حضور گسترده مردم عراق برگزار شد و این قیام مردمی، سیلی محکمی به صورت مستکبران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۴ بهمن) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: تظاهرات در عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور با حضور گسترده مردم عراق برگزار شد و این قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبرانی بود که نمی خواهند کشورهای اسلامی، آزادی، عزت و استقلال داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: ان شاالله خداوند متعال به حرکت مردم برکت و عزت بیشتر دهد و به زودی شاهد خروج نظامیان آمریکایی از عراق و این منطقه باشیم.

 

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با فساد افزود: مبارزه با مفاسد نیازمند خواست همگانی است و اگر می خواهیم در مبارزه با بدی ها قوی باشیم باید همه با هم همراه شده و برای ترویج خوبی ها هم این عزم همگانی باید وجود داشته باشد.

 

آیت الله عابدینی عنوان کرد: بسیاری از مسئولان کشور ما سالم و خدمتگزار به مردم هستند و اگر مسئولی مرتکب تخلفی می شود همه باید فریادشان را نسبت به کسانی که مرتکب تخلفی شدند بلند کنند تا دست از مفسده بردارند.

 

وی اعلام کرد: مردم ما قدرشناس مدیران دلسوز و امانت دار هستند و مردم قدر مدیران لایق و شایسته را می دانند.

 

امام جمعه قزوین به ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی بزرگی بودند که ائمه ما فرزندان حضرت زهرا (س) و در واقع شاگرد مکتب آن حضرت بودند و ایشان فرزندان شان را در مکتب دین تربیت کردند.

 

وی تأکید کرد: ریشه عزت، سربلندی و ارزش های معنوی و اخلاقی به حضرت زهرا (س) و خاندان ایشان بازمی گردد و زمانی که خداوند متعال از این بانوی بزرگوار و خاندانش سخن می گوید بدون واسطه می فرماید که خدای متعال شما را پاک، مطهر و برتر در جهان قرار داده است.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام رحمه اللعالمین است و حضرت زهرا (س) دختر چنین پیامبری است و حضرت فاطمه (س) سیده نساء العالمین از اول دنیا تا پایان جهان است و دربرخی روایات هم آمده است که حضرت زهرا (س) سیده نساء العالمین اهل بهشت هم هست.

 

وی با اشاره به ویژگی های حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) حتی در دعا کردن ابتدا دیگران را دعا می کردند و این همان فرهنگ فاطمی است و در برابر این فرهنگ، فرهنگی قرار دارد که از دورترین نقاط دنیا هواپیماها و سلاح های جنگی را برای جنگ و آشوب بسیج کرده تا خون ریخته و ایجاد ناامنی کنند و این در حالی است که در فرهنگ فاطمی ابتدا آسایش و راحتی دیگران و سپس خودمان مطرح است.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند متعال اراده کرده است تا زمین از وجود مشرکان و متعددیان به حقوق مردم و مستضعفان پاک شود و زمین در اختیار اهل تقوا باشد؛ مقام معظم رهبری فرمودند اقتدار حقیقی، اقتدار فرهنگی و معنوی است و ایشان تأکید کردند که ملت ایران باید اراده کنند تا قوی شوند بنابراین باید در این مسیر محکم حرکت کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان یادآور شد: کمک به سیل زدگان از سوی مردم استان قزوین بسیار خوب بوده و جای تشکر دارد و این فضا فرصتی را فراهم کرده تا بتوانیم به مردم این خطه کمک کرده تا از فقر نجات یابند.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به اهمیت رعایت تقوا در زندگی خاطر نشان کرد: دستورات دین همه ما را به تقوا دعوت کرده است و یکی از مواردی که تقوا را رقم می زند وحدت و با هم بودن است و با کمک یکدیگر می توانیم با تقوا باشیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مسجد نماز جمعه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما همایش نظریه انتظار مسجد تظاهرات مردم عراق امام جمعه قزوین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد.

براساس گزارش القدس العربی، این در نشست خبری روز چهارشنبه در دانشگاه مطرح شد که بار‌ها با هو کردن دانشجویان قطع شد.

 جانسون تظاهرات در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه را «نفرت و یهودستیزی» توصیف کرد و از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه خواست در صورت پایان ندادن به تظاهرات استعفا دهد.

 جانسون همچنین بر لزوم دستگیری دانشجویانی که از پایان دادن به تظاهرات خودداری می‌کنند، تاکید کرد و بر لزوم استفاده از اختیارات جو بایدن رئیس‌جمهور برای همگرایی گارد ملی در صورت عدم کنترل تظاهرات در محوطه دانشگاه تاکید کرد.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به ادامه سرمایه‌گذاری‌های مالی دانشگاه در شرکت‌های حامی اشغال فلسطین و «نسل‌کشی» در غزه دست به تحصن زدند.

 بعدها، تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود