Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:06:26 GMT

سفر وزیر آموزش و پرورش به سوریه چگونه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۲۴۵۸

سفر وزیر آموزش و پرورش به سوریه چگونه گذشت؟

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به دعوت عماد موفق العزب، وزیر آموزش‌ و پرورش سوریه، سفر دوروزه‌ای را به دمشق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، دوم و سوم بهمن انجام داد.

وزیر آموزش‌وپرورش به همراه هیات همراه شامگاه سه شنبه وارد سوریه شد و مورد استقبال معاون وزیر آموزش‌وپرورش سوریه و نیز جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی در این سفر دو روزه با نخست‌وزیر، رییس مجلس، وزیرآموزش عالی سوریه و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد و همچنین در ادامه سفر بررسی مسائل مدارس ایرانی در کشور سوریه را در دستور کار خود قرار داد.

 آغاز اولین دور مذاکرات وزرای آموزش‌وپرورش ایران و سوریه

حاجی میرزایی اولین دور مذاکرات خود در دمشق را با عماد موفق العزب وزیر آموزش و تربیت سوریه آغاز کرد.

امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی بین دو کشور در زمینه‌های همکاری و تعامل در عرصه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش ابتدایی، آموزش استثنایی، کتب درسی، صنایع آموزشی و تربیت‌معلم و استعدادهای درخشان در واقع مهم‌ترین محورهای مورد بحث حاجی میرزایی با وزیر آموزش و تربیت سوریه بود.

وزیر آموزش‌وپرورش سوریه در این مذاکره عنوان کرد که پیش از جنگ، سوریه ۲۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه داشته که در طول جنگ داخلی ۱۰ هزار و ۷۰۰ مدرسه تخریب‌شده‌اند و امروز جامعه سوریه نیاز مبرم به تربیت نیروی کار و تحصیل دانش آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای دارد.

وی همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین و نحوه شکل‌گیری آن، اظهار کرد: علاقه‌مند به استفاده از تجربیات موفق ایران در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ساخت و تجهیز مدارس هستیم.

حاجی میرزایی به دنبال این موضوع در توییتی اعلام کرد که "امروز در دمشق با همتای سوری‌ام دیدار داشتم. در چند سال درگیری در سوریه حدود ۱۰ هزار مدرسه تخریب شده، با توجه به تجربه کشورمان در زمینه بازسازی و تجهیز واحدهای آموزشی در جنگ تحمیلی، به آقای عماد موفق العزب گفتم آماده انتقال تجربه و دانش فنی‌مان برای بازسازی مدارس سوریه هستیم‌."

پس از انتشار این توییت، روزنامه سوری الوطن به نقل از وزیر آموزش سوریه خبری مبنی بر به عهده گرفتن بازسازی ۲۵۰ مدرسه با هزینه مالی بیش از ۱۲ میلیارد لیره را منتشر کرد.

این خبر که در دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی واکنش بسیاری از کاربران را برانگیخت، امروز توسط یکی از خبرگزاری‌ها تکذیب شد.

خبرگزاری پانا(وابسته به آموزش و پرورش) امروز اعلام کرد: یک منبع آگاه با تکذیب خبری مبنی بر بازسازی ۲۵۰ مدرسه سوریه توسط وزارت آموزش و پرورش ایران گفت: خبری که در روزنامه سوری الوطن به نقل از وزیر آموزش سوریه آمده مبنی بر این که وزیر آموزش و پرورش ایران در سفر دو روزه خود به سوریه بازسازی ۲۵۰ مدرسه را با هزینه مالی بیش از ۱۲ میلیارد لیره برعهده گرفته است، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

 افتتاح پروژه STEM

همچنین محسن حاجی میرزایی در سفر دو روزه خود به سوریه ظهر روز چهارشنبه به همراه وزیر آموزش جمهوری سوریه، پروژه STEM را در شهر دمشق افتتاح کردند.

 این پروژه مربوط به دانش آموزان استعدادهای درخشان کشور سوریه است و هدف آن شناسایی  ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان در عرصه‌های مختلف است.

بر اساس این پروژه در آینده نزدیک کتاب‌های درسی جدید و نظام آموزشی سوریه بر اساس پروژه STEM  طراحی می‌شوند.

پروژه STEM با همکاری کارشناسان و اندیشمندان وزارت آموزش سوریه، متخصصان وزارت ارتباطات و بخش‌های مختلف این کشور صورت گرفته است و دانش آموزان برجسته حوزه‌های علوم ریاضی و هنرمندان سوریه در این پروژه فعال هستند.

هدف پروژه STEM، آموزش لذت‌بخش و مطلوب برای دانش آموزان است و این پروژه با بازی‌های ساده شروع می‌شود و گام‌به‌گام دانش آموزان را وارد مراحل دشوارتر می‌کند و قرار است تا جایزه‌ای سالانه به معلمان و دانش‌آموزان موفقی که اختراعی در قالب پروژه ارائه کنند، اهدا شود.

از سوی دیگر در این مراسم حاجی میرزایی اعلام آمادگی کرد تا در اهدای جایزه به یک دانش‌آموز و معلم موفق سوری مشارکت کند.

بازدید از مجتمع آموزشی ایران در دمشق

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه سفر خود  از مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران مجتمع امام خمینی(ره) در دمشق نیز بازدید کرد.

حاجی میرزایی ضمن بازدید از کلاس‌های درس دانش آموزان در جلسه شورای معلمان این مجتمع حضور پیدا کرد و معلمان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات مدارس خارج از کشور پرداختند.

 در این دیدار وزیرآموزش‌وپرورش اظهار کرد: مدرسه ظرفیت‌های بالایی دارد و باید تعداد بیشتری از ایرانیان و حتی افراد مقیم شهر دمشق را پوشش دهد.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد مدرسه بین‌المللی و انعطاف لازم برای جذب دانش آموزان بیشتر فراهم شود.

دیدار با نخست وزیر سوریه

حاجی میرزایی در سفر به سوریه پس از بازدید از مجتمع آموزشی امام خمینی دور دوم مذاکرات خود را با عماد خمیس نخست وزیر این کشور آغاز کرد.

حاجی میرزایی در این مذاکره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در بازسازی و نوسازی مدارس در  جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران و بر اثر حوادث گوناگون از جمله سیل و زلزله های متعدد اشاره و اظهار کرد: تاکید آموزش و پرورش بر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و داشتن حداقل یک مهارت برای دانش آموزان است، از این رو هر دانش آموزی که از مدارس ایران فارغ التحصیل می‌شود باید یک مهارت آموخته باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی آمادگی انتقال تجربیات خود در زمینه بازسازی و نوسازی مدارس سوریه که بر اثر جنگ داخلی این کشور خراب شده‌اند را دارد.

همچنین نخست وزیر سوریه  با تاکید بر ممتاز و برجسته بودن همکاری‌های دو کشور اظهار کرد: چنین روابطی می‌تواند برای سایر کشورهای اسلامی به صورت الگویی برای تعامل و همکاری در آید.

 امضای تفاهم‌نامه

همچنین حاجی میرزایی در دومین روز از سفر خود به جمهوری سوریه بار دیگر با وزیر آموزش و تربیت سوریه دیدار کرد.

 وزیرآموزش پرورش با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان سوری در کشور ایران اشتغال به تحصیل دارند از وزیر آموزش و تربیت سوریه خواست تا زبان فارسی به عنوان زبان دوم اختیاری در دبیرستان‌های سوریه در کنار سایر زبان‌ها از جمله روسی، انگلیسی و فرانسه تدریس شود.

در ادامه این دیدار نیز تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش دو کشور توسط دو وزیر آموزش و پرورش ایران و سوریه امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه، زمینه همکاری در حوزه تربیت معلم، آموزش و پرورش استثنایی، تجهیز مدارس، چاپ کتب درسی، سواد آموزی و همچنین تبادل تجربیات در حوزه‌های مختلف مورد توافق قرار گرفت.

دیدار با وزیر آموزش عالی سوریه

حاجی میرزایی همچنین در دومین روز از سفر خود به جمهوری سوریه با وزیر آموزش عالی سوریه، بسام ابراهیم دیدار و گفتگو کرد.

ابراهیم در این دیدار که جمعی از روسای دانشگاه‌های شهرهای حلب و دمشق حضور داشتند، خواستار بورسیه برای تحصیل دانشجویان سوری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در ایران بود.

حاجی میرزایی هم در ادامه بیان کرد: آموزش و پرورش ایران دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را در زیر مجموعه خود دارد که وزارت آموزش عالی سوریه می‌تواند همکاری‌های علمی و فرهنگی را با این دو دانشگاه انجام دهد.

دیدار با رییس مجلس جمهوری سوریه

دور نهایی مذاکرات حاجی در سوریه با حموده صباغ رییس مجلس این کشور بود که در این جلسه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که بین وزرای آموزش و پرورش ایران و سوریه امروز به امضا رسید، مقرر شد تا همکاری متقابلی در برنامه‌ریزی کتب درسی، آموزش و پرورش استثنایی و انتقال تجربیات بین دو کشور صورت بگیرد.

حاجی میرزایی که پس از تصدی مسوولیت وزارت آموزش‌ و پرورش، سوریه را به‌عنوان اولین مقصد خارجی خود برگزیده، در این سفر دو روزه بر تولید محتوای آموزشی و تربیت‌معلمان به‌عنوان زمینه‌های همکاری میان تهران و دمشق تاکید کرد.

برچسب‌ها مدارس محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس محسن حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی مدارس محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده 100 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،  رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی ۵ سال آینده ۱۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟