Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر خروج هر چه سریع‌تر نیروهای آمریکایی از منطقه و ضرورت تشکیل مجلسی انقلابی تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

امام جمعه مشهد:

چرا در کشور شبکه اجتماعی متکی به توان داخلی نداریم

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: نماز جمعه‌ای که در هفته گذشته به امامت ولی امر مسلمین برگزار شد، اصل این نماز جمعه و اقبال مردم به یک معجزه بیشتر شباهت داشت و چشم دشمنان را کور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعد از حرکت مذبوحانه دشمنان خدا، برگزاری این نماز جمعه سبب کوری چشم استکبار و دشمنان اسلام در سراسر کره زمین شد و خدا را بر این نعمت باید شکر کنیم و از همه مردم ایثارگر پایمرد در پای ستون خیمه نظام متشکر هستیم.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه گذشته سه نکته کلیدی را بیان کردند افزود: نکته نخست اینکه ایشان فرمودند کشور باید قوی شود و به قدرت و قوت کشور و نظام و مردم توصیه کردند؛ نکته دوم اینکه اعلام فرمودند سپاه قدس رزمندگان بدون مرز هستند و هر کجا جریان مقدسی باشد حضور دارند؛ نکته سوم اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی تنها یک شهید نبود بلکه یک مکتب است و مسئله و راهبردی به نام مکتب سلیمانی اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند کشور و مردم و نظام باید باقوت باشد؛ مهم است؛ قدرت و قوت نظام و کشور و مردم تکیه بر توان و استعداد داخلی این ملت و مردم است؛ مردم ما توانشان کم نیست و استعدادهای فرهیخته پرفراز در مردم ما در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و فناوری و علم کم نیست و توان بالاست. چرا کشور باید قوی شود؟ زیرا ما در همه چیز به بیرون خود محتاج نباشیم که اینها بر مبنای نیاز ما نقطه ضعف پیدا کنند و دشمنان روی ما فشار بیاورند و در عرصه موضع‌گیری ما را بلرزانند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: در همه چیز باید به خود تکیه داشته باشیم؛ در برابر این راهبرد مقام معظم رهبری اینکه برخی مسئولان ما اذعان کنند بدون نگاه به دنیا نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم درست نیست؟ دنیایی که شما در هر چه به آن وابسته‌اید از همان نقطه بدترین ضربه‌ها را به شما وارد می‌کند؟ نگاه به این دنیا؟ یک جریان شبکه اجتماعی که به عنوان خدمات ارتباطی در اختیار مردم دنیا قرار می‌گیرد معنای عدل و آزادی بشری این است که همه مردم در بهره‌برداری از این شبکه اجتماعی در خدمات ارتباطی مساوی باشند.

علم‌الهدی افزود: اگر بنا شد در موردی جلوی کسی را گرفتند و وی را محدود کردند این برخلاف عدل و آزادی است. فضای مجازی در یک شبکه اجتماعی، فضای حقیقی در عرصه اظهارنظرها و سخن گفتن همه مردم دنیا است. چطور اگر درفضای اجتماعی یک کشور انسانها محدود شدند می‌گوئید خلاف آزادی بیان است

وی بیان کرد: در شبکه اجتماعی خارجی صفحات را پاک کرده و عکس و تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی را حذف کرده‌اند؛ آنجایی که عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را پاره می‌کنند اما آن را قرار می‌دهند. این آزادی بشری است؟ به صرف اینکه یک شبکه تحت نفوذ یک کشور استکباری است باید عکس و صفحه حذف شود؟ سخن از آزادی بیان می‌کنید؟ با نگاه به همین دنیا می‌خواهید کشور را اداره کنید؟ به دنیای ظلم و تجاوز و جریمه و آدم کشی نظر دارید؟

خطیب جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: لابد چون نگاه به دنیا دارید و نگاه به داخل ندارید فکر یک شبکه اجتماعی سریع داخلی ندارید. اگر برخی‌ها هم بخواهند راه بیندازند پهنه باند نمی‌دهید و آنها را یاری نمی‌کنید. نگاهتان به داخل نیست. این صحیح است و با فرمایش مقام معظم رهبری سازگار است؟

علم‌الهدی ادامه داد: استعدادهای زیادی در عرصه فناوری در این کشور داریم که موشک نقطه‌زن داریم آیا در این کشور نمی‌توانیم یک شبکه اجتماعی داخلی قوی داشته باشیم؟  چند سال است دم از شبکه اجتماعی داخلی می‌زنیم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه سرمایه‌ای که مردم ما را قوی می‌کند تمسک به اهل بیت(ع) است. تصریح کرد: عشق اهل بیت(ع) مردم ما را قوی می‌کند و ما باید این سرمایه را عزیز بشماریم.

امام جمعه تربت حیدریه:

منطق مقاومت انقلاب اسلامی را به اقتدار رسانده است

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: در شرایطی که مردم از تفکر نظام سوسیالیسم، لیبرالیسم و کمونیست خسته شده بودند و در این بین مرد بزرگی مطلب و شعار جدیدی را مطرح و آن را به منصه ظهور رساند.

وی تصریح کرد: شعار نه شرقی و نه غربی یک حرف نو بود که توسط امام راحل مطرح و در ادامه با خلف صالح ایشان نیز ادامه می یابد.

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان داشت: در سال ۵۷ نهال انقلاب روئید و امروز بعد از ۴۱ سال تبدیل به شجره تنومتدی شده که برای مستضعفان و محرومان جهان جذابیت خاصی دارد و  دشمنان و در راس آن آمریکای مستکبر از این نعمت الهی یقینا عصبانی است.

عصمتی گفت: آنچه که امروز ما را به اینجا رسانده مذاکره و سازش با غرب و نبوده بلکه منطق مقاومت در مقابل استکبار و توجه به خداوند و ارزشهای والای معنوی و صبر و بردباری و تلاش های بی وقفه علم و فناوری، امت اسلامی را به این اقتدار رساند و این نیز عامل بقا و پویندگی خواهد بود.

خطیب جمعه تربت حیدریه اضافه کرد: تبعیت از ولی فقیه جامعه اسلامی و استقامت و  مبارزه با استکبار این امت را به بالندگی و رشد بیشتری خواهد رساند زیرا امروز این وعده الهی محقق شده است.

امام جمعه تربت حیدریه تاکید کرد: خداوند در قرآن فرموده باید برای مقابله با دشمن در همه ابعاد قوی باشیم تا در اینده نظام استکباری نتواند این امت را تهدید و تحریم کند،  لذا صبر و استقامت مردم، حضور در صحنه و پرهیز از تنبلی و سستی و رعایت همه شئونات سازندگی از الزامات قوی شدن در برابر دشمنان به شمار می رود.

 

امام‌جمعه سرخس:

حوزه سپاه قدس به برکت خون شهید سلیمانی به سراسر جهان گسترش یافته است

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران «مردم‌سالاری دینی» را به ملتش هدیه داد، اظهار کرد: ایستادگی مردم بر سر شعارهای انقلاب همراه با پیشرفت و بالندگی، چشم جهانیان را امروز خیره کرده و مقاومت ملت ایران استکبار جهانی را عصبانی می‌کند.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به نماز جمعه میلیونی تهران که به امامت امام خامنه‌ای برگزار شد، افزود: هیبت و اقتدار این نماز جمعه را تمامی رسانه‌های خارجی پوشش دادند و حضور میلیونی مردم تن استکبار را لرزاند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید در همه مسائل قوی شود، بیان داشت: اگر قوی شدیم از مشکلات عبور خواهیم کرد و آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن‌ها را به شکست وادار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: اقتدار فرهنگی و تقویت ارزش‌ها و معنویات باید در اولویت مسئولان، دستگاه‌های متولی و مردم قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه رزمندگان سپاه قدس، رزمندگانی بدون مرز هستند، افزود: این تعبیر مقام معظم رهبری از رزمندگان سپاه قدس، دشمن را به لرزه انداخته است.

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: امروز سپاه قدس نه‌تنها ضعیف نشده بلکه به برکت خون مطهر سردار سلیمانی و هم‌رزمانش، حوزه سپاه قدس از غرب آسیا و منطقه به سراسر جهان گسترش یافته است.

وی تصریح کرد: آمریکا امروز همانند حیوانی که شاخ او شکسته و چشم او کور شده ناله عجز می‌زند که سردار قاآنی را هم ترور می‌کنیم، اما باید این را بداند که به تعبیر سردار سلیمانی ما ملت شهادت و ملت امام حسین علیه‌السلام هستیم و مردم ما سردار سلیمانی‌های دیگر و عاشق شهادت هستند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه ملت ایران قطعاً پا در رکاب سردار قاآنی و رزمندگان سپاه قدس هستند، عنوان کرد: به آمریکا می‌گوییم، منتظر ضربات شکننده سردار قاآنی و سردار سلیمانی‌های دیگر باشد.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به راهپیمایی میلیونی امروز مردم عراق گفت: طوفانی که امروز در عراق به پا می‌شود، قدوم نحس آمریکایی‌ها را از منطقه عراق قطع خواهد کرد.

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه برخورد نامناسب با مردم مرزدار سرخس را در هیچ حوزه‌ای نمی‌پذیرم، بیان کرد: مسئله قطار مسافربری سرخس نارضایتی‌هایی را اخیراً به دنبال داشته است که باید مسئولان راه‌آهن نسبت به رفع آن تدبیر فوری داشته باشند.

وی اضافه کرد: از مردم شریف شهرستان درخواست دارم تا حتماً برای استفاده از قطار بلیت تهیه کنند و از طرفی مسئولان راه‌آهن برای مدیریت مسافران واگنی را به قطار مسافربری سرخس اضافه کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با تأکید بر اینکه «فاطمیه» برکات زیادی را به دنبال دارد، اظهار کرد: فاطمیه باید تعظیم شود و شاهد برگزاری مراسم‌های پرشور و شعوری در مساجد شهرستان در دهه فاطمیه باشیم؛ پرچم فاطمیه نیز باید بر سر درب منازل نصب شود و روضه بابرکت فاطمیه برپا شود.

امام جمعه خلیل‌آباد:

باید مقدمات خروج آمریکا از منطقه محقق شود

حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل‌آباد، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: جامعه ایرانی یک جامعه صبار و شکور است و این ملت در طول سال‌های انقلاب شکرگزار نعمت‌های این انقلاب بوده است.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یوم‌الله زیادی را در دل خود نظیر تسخیر لانه جاسوسی، انتخابات، ۲۲ بهمن، روز قدس، تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و... را گنجانده است که جای شکرگزاری دارد و اگر این ایام‌الله  فراموش شود راه گم خواهد شد.

خطیب جمعه خلیل‌آباد تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که سپاه قدس، رزمندگان بدون مرز هستند که یک توصیف پرمعنای ایشان از رزمندگان سپاه قدس بود و تحلیل‌های متفاوتی را در رسانه‌های مختلف داشت و موجب عصبانیت جبهه استکبار شد.

وی با بیان اینکه واژه بدون مرز نظیر پزشکان بدون مرز، گزارشگران بدون مرز، امداد گران بدون مرز و... در دهه‌های اخیر زیاد به‌کاررفته است، اذعان کرد: کلمه بدون مرز به معنای یک کار انسانی و بشری بدون در نظر گرفته مرزهای جغرافیایی، رنگ پوست و نژاد است که در همه جای دنیا انجام می‌شود.

ناهیدی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری با یک نگاه انسانی و برخاسته از متن دین این تعبیر را در خصوص سپاه قدس به‌کار بردند، عنوان کرد: سپاه یک نیرویی است که با صحه صدر در هرکجا نیاز باشد حضور پیدا می‌کنند تا کرامت مستضعفان را حفظ و خود را بلاگردان مقدسات کنند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط که این تعبیر رزمندگان بدون مرز به‌کاربرده شد چند پیام دارد، تشریح کرد: سردار سلیمانی در طول ۲۳ سال خدمت خود با سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری درست با هدایت‌های مقام معظم رهبری مسیر بازگشت‌ناپذیری را پایه‌گذاری و استحکام بخشیده است و بعد از جنگ نیابتی ۷ ساله در عراق، سوریه و غرب آسیا ساختار اصلی سپاه قدس شکل‌گرفته است.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه مقام معظم رهبری با توجه به اعتقادی که خون شهید سلیمانی و مکتب او داشتند بر این باور هستند که مقاومت درخشان‌تر از گذشته خواهد بود، تأکید کرد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه فعالیت‌های سپاه قدس را به عرصه اعلان عمومی و آشکار سازی ارتقاء دادند.

وی با تأکید بر اینکه اگر تا این لحظه بسیاری از فعالیت‌های سپاه قدس حالت مخفیانه و زیرزمینی داشت ولی امروزه فعالیت این نهاد آشکار شد و این نشان از محکم شدن این شجره طیبه است، بیان کرد: فعالیت سپاه قدس از سطح منطقه غرب آسیا به همه جای دنیا ارتقاء بخشیده شده است و حمایت از محرومان جهان را از عرصه یک آرمان انسانی و اسلامی وارد یک حوزه برنامه و اقدام و عمل شده است.

حجت‌الاسلام ناهیدی در پیان با اشاره به اینکه آشکارسازی فعالیت سپاه قدس در این شرایط حساس تقابل اسلام و کفر و ایران و آمریکا،  یک خطر راهبردی برای موجودیت اسرائیل محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی و حماقت آمریکا در ترور بزرگ‌ترین فرمانده ضد تروریستی جهان به برکت خون پاک این شهید و یارانش باید مقدمات خروج آمریکا از منطقه و زوال رژیم صهیونیستی پدید بیاید و البته این مگر با انتقام سخت دل‌بستگان مقاومت از آمریکا جهان خوار شدنی نیست.

 

امام جمعه قوچان:

تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، تشکیل مجلسی انقلابی است

حجت الاسلام محمدعلی دستجردی، امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: مقام معظم رهبری طی چند هفته گذشته چند کلیدواژه را مطرح کرده است که اثرات ژرفی در جامعه داخلی و  بین المللی داشته است که  این کلیدواژه ها شامل مردم سالاری دینی، قوی شدن و افزایش اقتدار جامعه و مساله رزمندگان بدون مرز بود.

وی با بیان اینکه هر سه این کلیدواژه ها دارای مفهومی عمومی است و آن چیزی نیست جز اینکه دنیای اسلامی به حدی رسیده است که نظام جمهوری اسلامی ایران باید تمدنی نوین اسلامی را ایجاد کند، ادامه داد: مردم سالاری دینی ریشه در اعتقادات ما دارد و به عبارتی مشروعیت حکومت ها در دست دین و مذهب و مقبولیت آن در دست مردم است و این در حالیست که غرب به وسیله سلاح ساختگی حقوق بشر در حال نابودی جوامع است.

وی با بیان اینکه تمام مسائل دینی ما در ارتباط با مردم است و در بسیاری از موضوعات، عرف جامعه برای ما حجت است، افزود: تبیین احکام حکومت نهایی که قرار است توسط حضرت مهدی موعود(عج) شکل بگیرد، در جامعه جهانی ضروریست و یکی از احکام این حکومت نهایی، مردم سالاری دینی است.

امام جمعه قوچان با بیان اینکه ما ادعایی برای اجرای تمام احکام نداریم ولی اندیشمندان می بایست باید خط مشی مردم و دولت در سازوکار حکومت تبیین و مسئولین نیز به طور کامل اجرا کنند، خاطر نشان کرد:  متاسفانه بسیاری از خط مشی هایی که طی چند دهه اخیر توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است بر روی زمین مانده و عملی نشده است.

حجت الاسلام دستجردی، اقتداربین المللی و اثرگذاری در مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را ناشی از توانمندی داخلی دانست و تصریح کرد: فرهنگ و اقتصاد، دو عنصری است که دین اسلام برای آن برنامه ریزی های زیادی انجام داده است و رشد مادی و معنوی مادر گرو قوی بودن ماست.

وی با بیان اینکه رزمندگان بدون مرز پیش از این در غرب آسیا حضور داشتند اما هم اکنون دیدگاه کلی این است که در هرکجای دنیا مظلومی، فریاد دادرسی سرداد این رزمندگان می بایست به داد آن برسند، گفت: در اصل فریادرسی به مظلومان، منفعت مادی ملاک نیست و نباید عنوان کنیم که با حضور در سایر کشورها چه منفعت های مالی رسیده ایم.

خطیب نماز جمعه قوچان، رزمندگان بدون مرز را حافظ کرامت انسانی دانست و تاکید کرد: دشمنان برای براندازی جمهوری اسلامی ایران از هیچ کاری غفلت نمی کنند و مسئولین دیپلماسی ما باید مسیر سیاسی خود را تغییر دهند و این در حالیست که طی سالیان اخیر علیرغم تمام تذکرات و اعلام نگرانی ها، چشم از آمریکا و اروپایی ها بر نمی داشتند و حال باید به وضوح ببیند که غرب چه بلایی بر سرکشورهای اسلامی آورده است.

وی با بیان اینکه غرب به دنبال ایجاد جنگ های نیابتی هستند و نباید برای حل مشکلات اقتصادی به حاکام غربی دلخوش کرد، گفت:  تنها راه برون رفت جمهوری اسلامی ایران از مشکلات های اقتصادی تشکیل مجلسی انقلابی است.

حجت الاسلام دستجردی با انتقاد از برخی رفتارها و تصمیمات نمایندگان مجلس تاکید کرد: چرا باید در مجلس شورای اسلامی ایران، نمایندگان مردم به محض حضور یک سیاستمدار زن شروع کنند به گرفتن عکس یادگاری! حال سوال این است که این نماینده و این مجلس انقلابی است؟

وی با بیان اینکه برخی کاندیداها به هر طریقی که شده می خواهند رای بیاروند، یادآور شد: برخی اعلام می کنند که باید رفت و غذای این کاندیداها را خورد و سپس به فرد دیگری رای داد ولی بنده به چنین چیزی اعتقاد ندارم و اعلام می کنم که غذاهایی که به نیت انتخابات می دهند حرام است و این حرام ها مصیبت ایجاد می کند.

وی در پایان با بیان اینکه نماینده انقلابی از هر طریقی برای جمع آوری رای اقدام نمی کنند، گفت: نماینده انقلابی باید شجاع باشد و در صورت ضرورت از تمام هستی خود در مسیر انقلاب بگذرد و در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، امیدواریم تلاش کنیم تا نماینده ای انقلابی را به مجلس شورای اسلامی بفرستیم.

 

امام جمعه موقت رشتخوار:

نماینده‌ای امروز در راس امور قرار گیرد، که انقلابی، ولایی و جهادگر باشد

حجت الاسلام حسن خاکشور، امام جمعه موقت رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران ان هفته مسجد علی ابن ابی طالب رشتخوار، ضمن تسلیت پیشاپیش شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، با تاکید بر اینکه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) یک مکتب است، گفت: بعد مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از رحلت نبی مکرم اسلام است، که ایشان لحظه ای در راه دفاع از ولایت غافل نشدند، امروز اگر دفاع از ولایت را در جامعه گسترش دهیم، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام و تاثیر گذاری این شهادت در برابر زنده بودن سردار دل ها گفت: با شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نه نتها در جامعه اسلامی بلکه در تمام جامعه بشری یک انقلاب و تفکر عظیمی شکل گرفت، که باعث رشد جامعه بشری خواهد شد.
حجت الاسلام خاکشور با تاکید بر اینکه مهمترین خصوصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تبعیت از ولایت بود، اظهار داشت: امروز خون سردار بزرگ اسلام فراتر از جامعه بشری گسترش پیدا کرده است و این امر به برکت قرار گرفتن ایشان در زیر مجموعه ولایت بوده است.
وی در ادامه با تاکید بر شکسته شدن هیمنه و هیبت پوشالی آمریکا در جهان گفت: امروز استکبار جهانی بیش از پیش منزوی شده است، حمله و انتقام سخت سپاه پاسداران از تروریست های آمریکایی در عین السعد عراق هیبنه و ابهت پوشالی آمریکا را در جهان شکست.
امام جمعه موقت رشتخوار همچنین در بخشی دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو در کشور گفت: امروز باید بیش از پیش تفکر انقلابی در کشور ما گسترش یابد، رد صلاحیت 90 نماینده کنونی مجلس با پیش زمینه مشکلات اقتصادی و مالی نیازمند توجه بیشتر در این حوزه است، باید نماینده ای امروز در راس کار و امور قرار گیرد که انقلابی، ولایی و جهادگر باشد.
وی با درخواست از کاندیدهای حاضر در این دور از از انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: ما از این عزیزان این انتظار را داریم واقعا  کسی که انقلابی و ولایی است را انتخاب کنند و شرایط حضور نماینده ای اصلح را فراهم سازند.
وی همچنین با تاکید بر فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته در تهران گفت: تعبیر مقام معظم رهبری در رابطه با سپاه قدس، رزمندگان بدون مرز بود، این یعنی اینکه سپاه قدس برایش فرقی نمی کند شیعه یا سنی، مسلمان یا مسیحی و ... در هر جایی که صدای مظلوم را بشنود حضور پیدا خواهد کرد و خواهد ایستاد و استکبار و مستکبر را به زمین خواهد زد.
 

امام جمعه موقت درگز:

هجمه به شورای نگهبان هجمه به اصل نظام است.

حجت‌الاسلام داوود عبداللهی امام‌جمعه موقت درگز در خطبه‌های نماز جمعه 4 بهمن ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: از خدا می‌خواهیم در مسیر بندگی ما را لحظه‌ای به خودمان وانگذارد.

وی عنوان کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) نه‌تنها برای ما بلکه برای انبیای الهی پر از درس و عبرت است؛ شخصیت این بانوی بزرگوار محور غضب و خشنودی خداست و جبرئیل مشتاق‌ترین افراد به دیدار با ایشان بود؛ گسترده‌ترین شفاعت در روز قیامت مخصوص حضرت زهراست اما ایشان در برابر امر ولایت فرمانبدارترین و تسلیم‌ترین انسان‌های روزگار بودند.

امام‌جمعه موقت درگز با اشاره به سیل استان سیستان تصریح کرد: اگر مسئولین قبل از وقوع چنین اتفاقات طبیعی، به‌درستی بحث پیشگیری را انجام می‌دادند شاید هیچ‌گاه شاید این حجم از خرابی نبودیم و اصلاً نیاز نبود چنین هزینه‌هایی برای بازسازی شهرها صورت بگیرد؛ بااین‌حال از مردم و مسئولین عزیز می‌خواهیم کمک به هم‌وطنان سیل‌زده را فراموش نکرده و آن‌ها را در این شرایط تنها نگذارند.

حجت‌الاسلام عبداللهی ضمن بازخوانی خطبه‌های مقام معظم رهبری در نمازجمه هفته گذشته تهران گفت: برخی مسئولین می‌گویند ما بدون مذاکره بلد نیستیم مشکلات کشور را حل کنیم؛ رهبری هم فرمودند ما از مذاکره ابایی نداریم اما نه با آمریکایی که تروریست فرودگاه بغداد است؛ ضمن اینکه در این مدت چیزی از مذاکره عاید ما نشد و چیزی که سایه جنگ را از ما دور کرد اول خدا بود و بعد سپاه قدس، نه برجام بی‌فرجام.

وی افزود: سپاه قدس یک مکتب است و مکتب دار آن شهید سلیمانی بود؛ تشکیل سپاه قدس بر مبنای انسانیت و رسیدن به داد مظلومین جهان بوده و هست؛ لذا اگر شعار ولایتمدار بودن سر می‌دهیم نباید جملات دشمن در تضعیف سپاه را تکرار کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه درگز با اشاره به انتخابات پیش روی کشور تصریح کرد: متأسفانه برخی مسئولین داخلی وقتی منفعت آن‌ها به خطر می‌افتد تهمت سیاسی‌کاری به قوه قضائیه و شورای نگهبان و ... می‌زنند؛ هر کس به موضوع تأیید و رد صلاحیت‌ها اعتراض دارد طبق قانون پیگیری کرده و از خود دفاع کند اما هجمه به اصل شورای نگهبان هجمه به اصل نظام است.

حجت‌الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: البته اگر نمایندگان ملت قانون مناسبی را وضع می‌کردند که افراد بدون هیچ سابقه اجرایی به خود اجازه شرکت در انتخابات را ندهند دیگر شاهد ثبت‌نام 15 هزار نماینده برای اخذ 290 کرسی مجلس نبودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم مراقب باشند کسی که برای اخذ رأی اقدام به دادن شام و ناهار می‌کند درواقع به شعور ما توهین کرده؛ به فکر انتخاب یک نماینده در طراز انقلاب باشید و فریب وعده‌های دروغین برخی افراد را نخورید.

 

امام جمعه سبزوار:

تخریب شورای نگهبان حرکت در جهت نقشه دشمن است

حجت الاسلام مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با بیان اینکه دشمن با ایجاد جنگ روانی و رسانه ای حول اقدامات شورای نگهبان سعی در تخریب این نهاد انقلابی دارد اظهارداشت: تخریب شورای نگهبان با سخنرانی  یا اقدامات غیر انقلابی حرکت در راستای نقشه های دشمن است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی از تریبون های رسمی شاهد وارد کردن ایراداتی نا بجا به نهاد شورای نگهبان هستیم ادامه داد: این شورا تمام تلاشش بر این است تا مجلسی در تراز انقلاب اسلامی تشکیل و قوانینی برای پیشرفت نظام در جهت پیشبرد اسلام تصویب شود.

مقیسه در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های یک نماینده داشتن روحیه انقلابی و مقاومت در برابر زورگویی و تجاوزگری کشورهای بیگانه و سلطه گر نظیر آمریکا است تصریح کرد: نماینده ای که از چنین روحیه ای برخوردار نباشد لیاقت حضور در مجلس را ندارد.

امام جمعه سبزوار به موضوعات اشاره شده در سخنان اعضای شورای نگهبان مبنی برعلل رد صلاحیت ها اشاره کرد و افزود: بیشتر رد صلاحیت نامزدها به دلایل فساد مالی بوده حال چگونه می توان افرادی را به عنوان نماینده راهی مجلس کرد که نمی توانند خود را در برابر امیال دنیوی و مال دوستی مراقبت کنند.

وی در ادامه با اشاره به تحرکات جبهه مقاومت و هم سو شدم مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی شریح کرد: ان شالله این اقدامات آغازی برپایان حضور آمریکا در منطقه و کم شدن شر استکبار ارسر مسلمانان است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان

مهدی دوستی  استاندار هرمزگان در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، افزود: تلاش مان بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان هرمزگان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تاسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

وی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان احداث می‌شود و از مهرماه سالجاری دانش‌آموزان مستعد هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد، جامعه مددجویی استان می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

دوستی گفت: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که براساس امر رهبرمعظم انقلاب برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

وی افزود:استفاده از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشا اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

دوستی، گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.

در این نشست همچنین درخصوص تفاهم نامه‌های همکاری دوجانبه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی، بهداشتی و درمانی شهرستان سیریک بحث و گفت و گو شد.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز بهمن ماه پارسال با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور