Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، صدرالدین علیپور، با اشاره به اقدامات صورت گرفته همزمان با بارش برف در پایتخت گفت: از آن جا که بسیاری از ماشین آلات تخصصی که در زمان برف روبی کاربرد دارند، در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار دارد، از ابتدای فصل سرما مجموعه‌ای از این خودروها را در اختیار مناطق قرار دادیم.

وی با اشاره به اعزام خودروهای نمک پاش و تیغه دار به مناطق ادامه داد: به طور کلی، حدود ۲۴۰ خودرو در اختیار مناطق قرار گرفت که منطقه یک با ۳۵ خودرو و منطقه دو با ۲۵ خودرو بیشترین تجهیزات خودرویی را از سوی سازمان مدیریت پسماند دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته، علاوه بر تجهیزاتی که به مناطق اعزام شد، از طریق پیمانکاران نیز تجهیزات قابل توجهی در مناطق مستقر شد.

علیپور گفت: در زمان بارش برف نیز علاوه بر تجهیزات، تیمی تخصصی اعم از راننده، سرپرست، کارشناس فنی، مکانیک و ناظر برف روبی به مناطق اعزام کردیم و با تقسیم شهر به پهنه‌های مختلف و انجام اقدامات گسترده، در نهایت توانستیم بدون گرفتگی و انسداد، تمامی معابر را پاکسازی کنیم.

به گفته وی، انجام این اقدامات هیچگاه در روند جمع آوری زباله خللی ایجاد نکرده است و از آن جا که یکی از شاخص‌های مهم پس از برف روبی این است که هیچ گونه پسماندی در شهر باقی نمانده باشد، به طور معمول در زمان بارش برف از ایستگاه‌های میانی خودروهای بزرگ‌تر برای جمع آوری زباله به مناطق مختلف شهر اعزام می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پایان ضمن توصیه به شهروندان برای تجهیز خودروهای خود به تجهیزات زمستانی عنوان کرد: شهرداری تهران تمام تلاش خود را می‌کند تا علاوه بر معابر اصلی، عملیات برف روبی را در معابر فرعی و کوچه‌ها نیز انجام دهد، اما از شهروندان می‌خواهیم به طور معمول همراهی و همکاری لازم با نیروهای شهرداری را در زمینه پاکسازی کوچه‌های فرعی، جلوی خانه‌ها و محل کسب و کار خود داشته باشند تا شاهد هیچ گونه اتفاق ناگواری نباشیم.

کد خبر 4833931

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش برف برف و کولاک شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران محسن هاشمی بارش برف دستگیری سارق سقوط هواپیمای اوکراینی مناطق سیل زده کشور محسن حاجی میرزایی امداد رسانی سیل سیستان و بلوچستان کمیته امداد امام خمینی محمد سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدرضا برزگر در رابطه با میزان تولید زباله در شهر یزد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید روزانه پسماند خانگی در شهر یزد ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن است.

وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

برزگر با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

خبرنگار: مبین خوزان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228254 برچسب‌ها پسماند پسماندسـوزی استان یزد

دیگر خبرها

  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست