Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، از واردات یک میلیون و ۲۹۸هزار و ۶۴۶ تن برنج از ابتدای امسال تا پایان دی به گمرک‌های کشور خبر داد و گفت:این میزان واردات به منظور تامین نیازهای مردم بوده است. تاریخ انتشار: 16:03 - 04 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۸۱۲ به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری میزان به نقل از صدا و سیما؛ سیدروح الله لطیفی سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، از واردات یک میلیون و ۲۹۸هزار و ۶۴۶ تن برنج از ابتدای امسال تا پایان دی به گمرک‌های کشور خبر داد و گفت: به طور کلی از این میزان، برای یک میلیون و ۲۴۸ هزار تن پروانه ترخیص صادر شده است؛ اما صاحبان کالا به علت‌های مختلف هنوز نسبت به ترخیص بخشی از محموله‌های خود، اقدام نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۵۳ هزار تن به صورت کامل ترخیص و همین طور ۵۱ هزار تن برنج، کوتاژ شده و سیر فرآیند صدور پروانه ترخیص در حال طی شدن است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: هر ساله در فصل برداشت برنج داخلی، یعنی در بازه زمانی مرداد تا آبان، واردات برنج خارجی ممنوع است.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط خاص کشور و پیش بینی‌های که باید از سوی ستاد تنظیم بازار صورت می‌گرفت، مقداری برنج وارد شد که از همان زمان برای اینکه برنج‌های وارداتی را در شرایط خاصی قرار دهند، ۵۰ هزار تن را به شرطی که در انبار‌های شرکت بازرگانی دولتی در یک فضای مناسبی قرار گیرند تا آسیب نبیند، ترخیص کردند.

لطیفی اضافه کرد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته، آسیبی متوجه برنج‌های وارداتی موجود در انبار‌ها نخواهد بود، چراکه سلامتی و در عین حال تامین نیاز‌های اساسی مردم، از اولویت‌های مهم و اساسی دولت و همه دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: امسال میزان کشت و تولید برنج با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، قابل توجه بوده و همینطور واردات نیز بیشتر از سال‌های قبل انجام شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: واردات برنج پس از دوره ممنوعیت، به صورت عادی در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص تعیین و تکلیف ۲۴۵ هزار تن برنج دپو شده در گمرکات افزود: این محموله‌ها در انتظار تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی بودند که خوشبختانه بانک مرکزی از پنجشنبه هفته قبل، تخصیص ارز به این برنج‌ها را آغاز کرده و این محموله‌ها هم به سرعت در حال خروج از گمرکات هستند. بیشتر بخوانید: مجلس واردات خودرو را آزاد می‌کند؟ انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واردات اخبار اقتصادی گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳

 به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در این مدت از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام شد.

طبق این گزارش در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند