Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم عراق در راهپیمایی میلیونی که طی آن خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی شدند، در حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی شعار دادند. ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری فلسطین الیوم نوشت در راهپیمایی میلیونی عراقی‌ها که طی آن خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی شدند، در حمایت از فلسطین هم شعار سر داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه نوشت نکته قابل توجه در راهپیمایی میلیونی امروز شعار عراقی‌ها علیه اشغالگران خواه آمریکایی‌ها یا اسرائیلی‌ها بود، آنها شعارهایی در حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی سر دادند که در معرض هجمه هدفمند دولت آمریکا و اشغالگران اسرائیلی در سایه هروله و شتاب رژیم‌های عربی به سمت اشغالگران قرار دارد.

گام دیگر حکومت سعودی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستیرژیم اسرائیل|تبدیل قدس به پادگان نظامی در سایه نگرانی شاباک/ تبلیغ نتانیاهو برای عادی‌سازی روابط

تاکید شیخ عکرمه صبری بر مبارزه با صهیونیست‌ها

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی دفاع از قدس که با بازگشت به مسجدالاقصی‌، تصمیم اشغالگران در تبعیدش از این مکان مقدس را درهم شکست و آنها را به چالش طلبید، تاکید کرد نماز خواندن در مسجدالاقصی حق مسلمانان است و من بر خلاف اراده اسرائیلی‌ها در مسجدالاقصی نماز خواندم و تنها از خداوند می‌ترسیم.

وی با بیان اینکه، اشغالگران اسرائیلی مانع رسیدن مردم به مراکز عبادتی می‌شوند، درباره پیامدهای خطرناک طرح‌های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه اشغالگران هشدار داد و خواستار مقابله با آن شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین: هیچ صحبتی درباره معامله قرن با دولت ترامپ نداشته‌ایم

خبر دیگر  اینکه ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه اعلام کرد هیچ صحبتی با دولت آمریکا درباره طرح معامله قرن ترامپ نداشته است. نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که گفته بود دولتش با فلسطینیان صحبت کرده و بار دیگر درباره معامله قرن با آنها صحبت خواهد کرد، اظهار داشت هیچ صحبتی با دولت آمریکا درباره طرح صلح آمریکا چه به صورت کوتاه یا مفصل صورت نگرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی وفا(وابسته به تشکیلات خودگردان)، ابوردینه اظهار داشت موضع فلسطینی، واضح و ثابت است و با تصمیمات ترامپ در خصوص قدس و دیگر مسائل و  تمام آنچه مربوط به طرح معامله قرن مردود می‌شود، مخالف است.

ادامه تحرکات خیانت‌بار سعودی‌ها علیه ملت فلسطین؛ حضور هیئت رسمی در محل وقوع هولوکاست ادعایی

یک هیئت رسمی سعودی در ادامه سیاست‌های آشکار آل سعود برای نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن از محلی که ادعا می‌شود هولوکاست در آن رخ داده، در کشور لهستان بازدید کرد و با صهیونیست‌ها ابراز همدردی کرده و برای آنها دعا کرد.

این هیئت به ریاست محمد بن عبدالکریم العیسی وزیر دادگستری سابق و دبیرکل یک نهاد دینی رسمی سعودی با عنوان اتحادیه جهان اسلام و با موافقت شخص محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به لهستان رفت و از اردوگاه آشویتس بازدید کرد که ادعا می‌شود محل وقوع هولوکاست بوده است.

وزیر سابق سعودی با دعا کردن برای صهیونیست‌ها حضور خود در این مکان  ادعایی را وظیفه مقدس و افتخار بزرگ به زعم خود توصیف کرد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "فلسطین" اخبار "عربستان سعودی" اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار فلسطین اخبار عربستان سعودی اخبار عراق اسرائیل اخبار فلسطین اخبار عربستان سعودی اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی

دانشگاه ورمونت (UVM) سخنرانی «لیندا توماس-گرینفیلد»، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد را لغو کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه در دانشگاه‌های مختلف آمریکا، این بار دانشگاه ورمونت (UVM) سخنرانی «لیندا توماس-گرینفیلد»، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد را به دلیل ادامه تظاهرات حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه لغو کرد.

«سورش گاریملا»، رئیس دانشگاه ورمونت، در پیامی با اشاره به ادامه اعتراضات در این دانشگاه گفته است: «با کمال تأسف می گویم که سخنران برنامه ریزی شده خانم سفیر لیندا توماس-گرینفیلد، در دانشگاه لغو شده است.»

همزمان دانشجویان معترض در واکنش به لغو سخنرانی سفیر آمریکا از این رویداد استقبال کرده و توماس-گرینفیلد را جنایتکار جنگی خواندند.

از سوی دیگر، اعضای هیئت علمی کالج هنر و علوم دانشگاه اموری آمریکا نیز در جورجیا خواستار اخراج رئیس دانشگاه شدند و در جلسه‌ای دانشگاهی به رئیس دانشگاه رأی عدم اعتماد دادند.

رأی عدم اعتماد بخشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اموری به رئیس این دانشگاه در حالی صورت گرفته است که او پیشتر طی هفته گذشته از نیروهای پلیس جهت اقدام علیه دانشجویان معترض در دانشگاه دعوت کرده بود.

حمایت جهانی جنبش‌های دانشجویی و دانشگاهی از فلسطین ادامه دارد و در تازه‌ترین رویداد از این دست، بیش از ۱۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه نیویورک در اعتراض به دومین بازداشت شدید دانشجویان توسط نظامیان دست به اعتصاب زدند.

از سوی دیگر، دانشگاه‌های ترکیه نیز همگام با دانشگاه‌های آمریکا به حمایت از غزه برخاستند.

همچنین حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم غزه دارد. گفته شده است که دانشجویان دانشگاه هومبولت در آلمان در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی مقابل این دانشگاه تحصن کردند. همچنین دانشجویان دانشگاه لئون در فرانسه با سردادن شعار «همه ما غزه هستیم»، با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.

این در حالی است که براساس گزارش‌ها، پلیس برلین برای متفرق کردن تظاهرات حمایت از غزه در دانشگاه هومبولت به خشونت متوسل شده است.

همزمان روسیه به سرکوب جنبش اعتراضی دانشجویان در آمریکا واکنش نشان داده و در این ارتباط «ماریا زاخارووا» گفته است که سرکوب اعتراضات حامیان فلسطین در آمریکا، نقض قوانین آزادی بیان در این کشور است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که واکنش شدید مقامات آمریکایی به اعتراضات حامیان فلسطین در این کشور که با بازداشت گسترده دانشجویان همراه بوده، نقض قوانین آمریکا در مورد آزادی بیان و تجمعات است و نشان دهنده استانداردهای دوگانه واشنگتن در مورد اعتراضات در خاک خودش و سایر کشورها است.

این تحولات در حالی است که «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت علیه نتانیاهو و جنگ غزه نتیجه گیری کرده است.

اولمرت در این ارتباط گفت: «ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم.»

ماه گذشته نیز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شد و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد.

اولمرت پیش از این نیز خواستار توقف جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ عکس
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • راهپیمایی همدانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید