Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-09@09:14:11 GMT

کتاب سوزی، زشت ترین رفتار بجا مانده از جاهلیت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۵۵۸۰

کتاب سوزی، زشت ترین رفتار بجا مانده از جاهلیت

عصرایران؛ مسعود فروزنده - این جمعه هم خبر تکان دهنده ای دست به دست شد و با خبر شدیم یک روحانی که خود را ایه الله می خواند در مراسمی با حضور شماری از دوستدارانش کتاب اصول طب هاریسون را به آتش افکند و همچون یک گردهمایی رسمی از پایان طب شیمیایی خبر داد. گویی در کسوت پیشوای یک جماعت و حزب سخن میگفت و دیگرانش تحسین کنان صلوات فرستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدا از اینکه اهل حوزه و قلم به باد انتقادش گرفتند جا دارد به نقد و تحلیل چنین رفتارهایی پرداخت که چگونه می شود چنین پدیده هایی رشد می کنند و هوادار می یابند و دکان و دستگاهی بر پا می سازند.

این کلیپ هرچند زشت و قبیح است ولی به نوعی در قالب دفاع از سنت گرایی و غرب ستیزی تعریف می شود و متاسفانه ایران ستیزان بهره برداری حداکثری خواهند کرد. در سوی مقابل هم کلیپ های ناصواب ساخته می شود و تاریخ و فرهنگ و سنت را یکسره کوبیده می شود.

در چارچوب نظریه رخدادها و روندها ، پدیده های رادیکال از این دست به فرصت و شرایط نیاز دارند تا ظهور کنند. وضعیت سیاسی اقتصادی جامعه این شرایط را برای همه نوع افراطی گری فراهم کرده است. بستر این رفتارها را می توان تضاد سیاسی ایران و غرب در شرایط کنونی دانست. مشابه این رفتاررا بارها درچند سال اخیر در کلیپ های صوتی تصویری شنیده و دیده ایم. یکی ادعا میکند تمام علوم انسانی غرب زاییده توهم و استعمارو صهیونیسم است، دیگری از تبدیل کاخ سفید به حسینیه خبر می دهد و ..... . در نقطه مقابل هم افراطیونی هستند که همه دستاوردها را نادیده می گیرند و اساس دین و سنت را به باد فحش ناسزا می گیرند. در بخش سیاست و اقتصاد نیز شاهد ظهور چنین پدیده هایی هستیم. رادیکالیسم در تمامی بخش های جامعه در حال ظهور است.

از منظر روانشناسی، نیاز به دیده شدن و غرور آرمانی وجه مشترک رفتار رادیکال است. جامعه شناسان بر روند رو به رشد رفتارهای اعتراضی با مضامین مختلف تاکید دارند. به زعم انان اعتراض گرایی و فرقه گرایی بتدریج به یک رفتار پسندیده بدل می شود و بر دو قطبی شدن این رفتارها تاکید دارند. اهل سیاست انگشت اشاره را بر ضعف کنترل اجتماعی حکومت گذاشته و با اذعان به آزادی نسبی ( بخوانید افسار گسیختگی) بوجود آمده به مدیران ارشد هشدار می دهند یکپارچه سازی جامعه همچون دهه های گذشته ناممکن است و باید در اندیشه راهبردهای نوین باشند تا از ظهور مستمر حوادثی که جامعه را پر تنش می کند و روح و روان شهروندان را می خراشد جلوگیری شود.

-------------------------------

بیشتر بخوانید....

آتش زدن کتاب مرجع پزشکی جهان توسط یک روحانی / واکنش شدید حجه الاسلام جعفریان (+فیلم)

واکنش وزارت بهداشت به آتش‌زدن کتاب‌ پزشکی توسط یک مدعی طب‌ اسلامی: این اتفاق نادر و عجیبی نیست

لینک کوتاه: asriran.com/002ypG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روحانی کتاب سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود لکنت زبان در مبتلایان به اختلال گفتاری با استفاده از ویدئو

بیژن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح تحقیقاتی با عنوان تأثیر ارائه ویدئو کلیپ در روش(RET) بر بهبود طول و محتوای گفته‌ها در بیماران زبان پریشی ناروان اظهار کرد: ۲۱ مبتلا به ضایعه مغزی که دچار لکنت زبان و فراموشی واژگان شده اند در بیمارستان کاشانی تحت درمان با استفاده از ویدئو کلیپ‌های آموزشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این تحقیق به مدت ۱۲ جلسه برای این دست از بیماران ویدئو کلیپ پخش شد که پس از این دوره به بهبود مشکل ایجاد شده در آنها منجر شد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: این روش تحقیقی روی مبتلایان ۴۰ سال به بالا انجام گرفت. باید دانست هرچه سن ابتلاء به ضایعه مغزی و فراموشی واژگان کمتر از ۴۰ سال باشد بهبودی کامل بیشتر مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این تحقیق یادآوری کلمات به روش تداعی ذهنی در بافت تصویری (ویدئو کلیپ) صورت گرفت که این روش در کشورهای دیگر نیز آزمایش شده و در حوزه درمان مورد استفاده بوده است.

شفیعی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج این تحقیق در بهبود بیماران آلزایمر نیز مؤثر خواهد بود، گفت: بررسی در این زمینه صورت نگرفته است و پژوهش حاضر صرفاً برای بیمارانی است که علت اختلال گفتاری آنها ضایعات مغزی بوده است.

این محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: مبتلایان به ضایعه مغزی فراموشی واژگان کلمات، به دلیل فراموشی بسیاری از کلمات مورد نیاز گفتگوهای روزمره، به مرور از روابط اجتماعی خود دست کشیده و خود را در حاشیه قرار می‌دهند

کد خبر 6100441

دیگر خبرها

  • نظام آموزش و پرورش، مسئله اول کشور/در دولت مردمی رفتار جزیره‌ای نداریم
  • مستند «الکافی» نمایانگر سرگذشت مهم‌ترین کتاب حدیث شیعه در گذر تاریخ است
  • نقدی بر سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم/ به جای سرکوب معلول باید علت‌ها واکاوی شوند
  • نقش انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه
  • بهبود لکنت زبان در مبتلایان به اختلال گفتاری با استفاده از ویدئو
  • تهرانی‌ها پیشتاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • تهرانی‌ها پیش تاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب