Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@18:18:47 GMT

ویروس کرونا به اروپا رسید

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۵۷۸۲

ویروس کرونا به اروپا رسید

به گزارش واشنگتن پست، به دنبال شیوع ویروس مرگبار در چین، "اگنس بوزن" وزیر بهداشت فرانسه تایید کرد که دو مورد از ابتلای ویروس کرونا در پاریس شناسایی شده است.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بوزن افزود: هر دو نفر ابتلا به ویروس کرونا اخیرا به چین سفر کرده‌اند و انتظار می رود در روزهای آتی افراد بیشتری مبتلا به این ویروس شناسایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همزمان با افزایش تلفات ناشی از ویروس کرونا و نگرانی از شیوع آن در سایر کشورها، دولت انگلیس روز جمعه جلسه اضطراری موسوم به «کبری» تشکیل داد.  

در این جلسه که روز جمعه به ریاست وزیر بهداشت انگلیس برگزار شد، بر لزوم افزایش اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر تمام مسافرانی که از چین به این کشور وارد می‌شوند، تاکید شد. از جمله این که مقرر شد در فرودگاه هیترو اتاقی با عنوان سلامت عمومی برای آزمایش مسافرانی که از چین به انگلیس سفر می‌کنند از امروز (جمعه) آماده شده است.  

هم زمان یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گفت، به دانشگاه‌ها و مراکز عمومی اعلام شده که در حالت آماده باش باشند.  

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی در چین گزارش شد.

گزارش‌ها حاکی است که این ویروس تا کنون ۲۶ تن را به کام مرگ فرستاده و ۸۸۱ نفر را هم مبتلا کرده است.  

چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تا کنون راه‌های ورود و خرج هشت شهر این کشور را در استان «هو بی»  بسته است.  

این ویروس تا کنون علاوه بر چین در ۱۱ کشور دیگر مشاهده است.​

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت وزیر بهداشت ویروس ویروس مرگبار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که احضار سفیر فرانسه در رابطه با اظهارات جنگ طلبانه پاریس و اطلاعاتی در مورد دخالت فزاینده این کشور در درگیری‌های مرتبط با اوکراین انجام شده است.

بیانیه مذکور اضافه کرد که مسکو به سفیر فرانسه درباره خط مخرب و تحریک آمیز پاریس هشدار داده و تأکید کرده است که این موضوع منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها خواهد شد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد که تلاش‌های پاریس برای ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهاراتی درباره اعزام احتمالی نیروها به اوکراین محکوم به شکست است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی یورو نیوز نیز گزارش داد که روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را به وزارت امور خارجه فراخوانده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، سفیر بریتانیا و سفیر فرانسه در روسیه روز دوشنبه به طور جداگانه به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شدند.

به نایجل کیسی، سفیر بریتانیا در روسیه هشدار داده شده که در صورت استفاده اوکراین از تسلیحات بریتانیایی برای حمله به داخل خاک روسیه، پاسخ مسکو می‌تواند هرگونه تأسیسات و تجهیزات نظامی لندن در داخل خاک اوکراین و فراتر از آن را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، «پیر لوی» سفیر فرانسه در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد.

کد خبر 6098648

دیگر خبرها

  • کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است