Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که دوشنبه گذشته برگزار شد، انتقاداتی نسبت به چگونگی توزیع بودجه به فدراسیون ها مطرح شد. یکی از منتقدان علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بود که با انتقاد از میزان بودجه تخصیصی به فدراسیونش، تاکید داشت: کسانی که الان در هیات اجرایی هستند نباید دنبال بودجه فدراسیون خودشان باشند!

البته برخی از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در جریان مجمع و در واکنش به این انتقاد علیرضا دبیر از عملکرد خود در مصوبات چگونگی توزیع بودجه میان فدراسیون ها دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه کیکاووس سعیدی هم تاکید دارد که کمیته ملی المپیک شاخص و مبنای مشخصی برای توزیع بودجه دارد و بر اساس همان، میزان دریافتی فدراسیون ها را به صورت شفاف مشخص کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ساز و کار کمیته ملی المپیک در تعیین بودجه و اعتبار هر یک از فدراسیون ها کاملا مشخص و شفاف است. ضمن اینکه هر آنچه در رابطه با فدراسیون ها و بودجه تخصیصی به آنها اتفاق افتاده مانند تعیین بودجه، میزان واریزی و کمک های ویژه به صورت شفاف اطلاع رسانی هم شده است.

وی تصریح کرد: ابتدای سال اعلام شد که بودجه تمام فدراسیون ها معادل بودجه سال قبل به علاوه ۱۰ درصد افزایش تعیین شده است. این بودجه برای همه فدراسیون ها به صورت یکسان در نظرگرفته شد و هیچ استثنایی همه میان ها قائل نشدیم.

سعیدی با یادآوری اینکه تمام فدراسیون ها تا آذرماه صد درصد بودجه مصوب خود از محل اعتبارات سال جاری را دریافت کردند، خاطرنشان کرد: در مجموع با لحاظ کردن بودجه مصوب و بودجه ویژه که در قالب حمایت مالی در اختیار برخی فدراسیون ها قرار گرفت، میزان پرداختیِ کمیته به فدراسیون ها در طول سال جاری ۱۴۰ درصد بوده در حالیکه کل دریافتی کمیته از خزانه ۶۶ درصد بوده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ۲.۵ میلیارد تومان کمک مالی کمیته به فدراسیون ها بوده که خارج از بودجه مصوب آنها در اختیارشان گذاشته شد. این کمک شامل فدراسیون هایی شد که المپیکی هستند و درگیرِ کسب سهمیه؛ اتفاقا کشتی هم یکی از فدراسیون هایی بود که از بخشی از این بودجه  کمکی بهره مند شد.

وی در این رابطه ادامه داد: کمیته ملی المپیک از تمام فدراسیون های المپیکی به یک اندازه حمایت داشته است. آقایان نباید کم لطفی کنند و موضوع هیات اجرایی و تاثیرگذاری عضویت در آن را مطرح کنند. یادشان باشند نیمی از اعضای هیات اجرایی، روسای فدراسیون های المپیکی هستند. بنابراین حمایت کمیته از این فدراسیون های این روسا به خاطر عضویت شان در هیات اجرایی نیست بلکه به خاطر المپیکی بودن شان است.

سعیدی با یادآوری اینکه جدول بودجه تخصیصی به فدراسیون ها از طرف کمیته ملی المپیک منتشر شد به حمایت مالی از فدراسیون اسکی هم اشاره کرد و گفت: اسکی جزو فدراسیون های المپیکی (تابستانی) نیست اما به این فدراسیون کمک شد به خاطر کاروان اعزامی به المپیک زمستانی نه عضویت آقای عبدی افتخاری در هیات اجرایی.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: کمیته ملی المپیک بر اساس بودجه ای که در اختیار دارد تلاش داشته حداکثر کمک مالی را از فدراسیون ها داشته باشد. البته مشکلات فدراسیون ها و از جمله کشتی را درک می کنیم. به کشتی و مدیریت و تمام اهالی آن احترام می گذاریم به ویژه به خاطر خواستگاهی که در ورزش دارد. من از ریاست کشتی دلخوری ندارم اما او هم بداند که کمیته همه فدراسیون ها را به یک چشم نگاه می کند.

کد خبر 4832188 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کیکاووس سعیدی لایحه بودجه علیرضا دبیر تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان فوتبال آسیا لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم فوتبال امید ایران باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان یحیی گل محمدی تیم فوتبال شهر خودرو مشهد هندبال جام تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخ: کار من دخالت در سیاست نیست

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت که وظیفه او دخالت نکردن در سیاست است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از RAC 1؛ توماس باخ گفت: کار من دخالت در سیاست نیست. من با بسیاری از سران کشورها صحبت می‌کنم، اما IOC باید در نقش خود باقی بماند. ما با امکانات کم خود بهترین کار را انجام می‌دهیم. متأسفانه، ما نمی‌توانیم در مورد صلح تصمیم‌گیری کنیم.

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک 2024 + عکس

رئیس کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به این پرسش که چرا ورزشکاران روسی از شرکت در رژه ورزشکاران در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس منع شدند، اظهار داشت: روس‌ها خودشان مقصر هستند. این نتیجه نقض منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک روسیه است که منطقه کریمه را از طریق یک همه‌پرسی ضمیمه خاک خود کرد. بنابراین ما مجبور شدیم عضویت روسیه را به حالت تعلیق در آوریم. ما نمی‌توانیم ورزشکاران را تنبیه کنیم، بنابراین به آن‌ها اجازه می‌دهیم که به صورت انفرادی و نه به صورت تیمی مسابقه دهند. به همین دلیل است که آنها نمی‌توانند در رژه ورزشکاران شرکت کنند.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • سعیدی: از هیچ باشگاهی به اندازه پرسپولیس حمایت نشده است / لشگری: سپاهان سقف بودجه را منفجر کرد و امتیازاتش هم برگشت / فیلم