Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطلوب‌تر شدن وضعیت پخت نان در نانوایی‌های قم، افزود: خوشبختانه در خصوص قیمت نان در قم به توافق رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تمامی نانوایی‌ها باید پروانه فعالیت داشته باشند و پروانه آنها نیز بروز باشد که در این راستا همه پروانه‌ها در حال بروز شدن است، اظهار داشت: حدود ۱۰ نانوایی بدون پروانه در سطح استان قم در حال فعالیت هستند که در لیست پلمب شدن قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه نانوایان قم گفت: نانوایی‌های آزادپز باید در سامانه با پروانه معتبر ثبت نام کنند که به حساب سپید معرفی می‌شوند و از این طریق می‌توانند آرد خریداری کنند.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات و مشکلاتی که در زمینه نانوایی‌ها مشاهده می‌کنند به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

زارعی همچنین در خصوص صدور پروانه کسب برای نانوایی‌ها، افزود: صدور پروانه کسب برای همه صنوف در سامانه ایرانیان اصناف امکان پذیر است که طبق دستور وزیر مربوطه فعلاً صدور جواز کسب ممنوع است.

قم پایتخت نان سنگک کشور است

وی قم را پایتخت نان سنگک دانست و تصریح کرد: استان قم بیشترین تعداد نانوایی سنگک را نسبت به جمعیت دارد و هدف شورای سیاست گذاری نیز این است که مردم از نان سنگک به دلیل خاصیت آن، استفاده بیشتری داشته باشند.

رئیس اتحادیه نانوایان قم با بیان اینکه از ۸۰۰ واحد نانوایی در استان قم ۳۵۰ واحد نانوایی سنگک است، گفت: در زمینه کیفیت آرد متأسفانه با خرابی و یا سستی آرد مواجه هستیم که باید تلاش شود که گندم با کیفیتی وارد استان شود.

وی با بیان اینکه آردها هیچ وقت به علت تفاوت گندم یکنواخت نیستند، افزود: کیفیت گندم زمانی که مناسب نباشد کیفیت آرد نیز پایین می‌آید و کارخانجات و یا نانوا مجبور به استفاده مکمل برای بالا رفتن کیفیت آرد می‌شوند که مکمل‌ها غذایی هستند و مشکلی را برای مصرف کننده ایجاد نمی‌کنند اما موجب آسیب وارد شدن به دست نانوا می‌شود.

کد خبر 4832527

منبع: مهر

کلیدواژه: نان سنگک قم گندم بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس گرگان دهه فجر ایلام قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 شیراز قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • رشد تولید گندم در استان یزد